راه‌اندازی کسب‌وکار عکاسی

0 6,660

دادن حال و هوای تازه به عکاسی و راه انداختن کسب‌وکاری از آن، شاید هدف خیلی از عکاسان امروزی باشد. مانند هر کسب‌وکار دیگری، در عکاسی نیز روش‌هایی است که می‌توان با استفاده از آن رونق بیش‌تری به عکاسی حرفه‌ای بخشید. در این پست لیستی کوتاهی از منابع آنلاین و البته رایگان در ارتقاء عکاسی حرفه‌ای ارائه می‌شود.

FreeResourcesforPhotographers_DigitalPhotographySchool_LoriPeterson-600x233

منابع آموزشی

  • Creative Live وب‌سایتی با سمینار‌ها و کلاس‌های رایگان درزمینهٔ عکاسی، که در صورت عضو شدن منابع عظیمی را درزمینهٔ عکاسی به شما ارائه می‌دهد.
  • Photographer’s Connection وب‌سایتی که تقرییاَ همه‌کار انجام می‌دهد. در این وب‌سایت می‌توانید تکنیک‌های بازاریابی برای عکاسی حرفه‌ای و همچنین تکنیک‌های فتوشاپ را بیاموزید. چنانچه عضو شوید، دعوت‌نامه‌های عضویت از گروه‌های خصوصی و تخصصی عکاسی دریافت می‌کنید که در آن‌ها می‌توانید با جمعیت عظیمی از عکاسان آشنا شوید و با آن‌ها اطلاعات زیادی را ردوبدل کنید.
  • Click It Up a Notch چیزی که در مورد این وب‌سایت جالب است این است که مهم نیست شما در عکاسی در چه سطحی قرار دارید، بر روی این وب‌سایت حتماّ موضوعی جالب برای شما یافت می‌شود.

بازاریابی و کسب‌وکار

FreeResourcesforPhotographers2_DigitalPhotographySchool_LoriPeterson1-600x592

  • The Law Tog وب‌سایتی که نتیجه علاقه‌مندی یک خانم وکیل به عکاسی است و دارای نکاتی بی‌نظیر درزمینهٔ حقوق عکاسان و تصاویر ثبت‌شده توسط آن‌ها است. اگر عضو خبر‌نامه این وب‌سایت شوید، نکات حقوقی رایگانی در مورد عکاسی به آدرس پست الکترونیکی شما فرستاده می‌شود.
  • MailChimp با این وب‌سایت می‌توانید 12000 ایمیل به حدود 2000 گیرنده به‌صورت رایگان بفرستید. امکانی عالی برای بازاریابی.
  • JotForm اگر می‌خواهید مشتری‌های شما فرمی را به‌صورت اینترنتی پر کنند و برای شما بفرستند، این وب‌سایت این کار را برای شما انجام می‌دهد. وب‌سایت دارای قالب‌های از پیش تعیین‌شده بوده و همچنین می‌توانید فرم موردنظر خود را به‌صورت سفارشی ایجاد کنید.
  • StudioCloud یک نرم‌افزار آنلاین رایگان که می‌تواند کسب‌وکار شما را برنامه‌ریزی کند. بخش‌های رایگان این نرم‌افزار امکان برنامه‌ریزی ملاقات‌ها، یادآوری رویدادها، صدور فاکتور و مواردی از این دست را فراهم می‌کند.
  • Defrozo وب‌سایتی که امکان حلق وب‌سایت برای عکاسان را فراهم می‌کند. با این استفاده از این سرویس می‌توانید خط‌مشی کاری خود را مدیریت کنید، برای مشتریان گالری بسازید و خیلی امکانات دیگر با یک حساب کاربری داشته باشید.
  • ‍‍Pinterest یکی از وب‌سایت‌هایی که در میان عکاسان بسیار محبوب است. این وب‌سایت برد‌هایی برای نشان دادن تصاویر شما ایجاد می‌کند و لینک‌هایی به گالری‌های شما فراهم می‌سازد. با استفاده از این وب‌سایت نه‌تنها می‌توانید تصاویر خود را به نمایش بگذارید، بلکه می‌توانید ترافیک وب‌سایت خود را نیز افزایش دهید. این وب‌سایت هم‌محلی برای الهام گرفتن است و هم ابزاری برای بازاریابی.

اکشن‌ها، قالب‌ها و ارائه‌ها

DigitalPhotographySchool_ResourcesforPhotographers_Squijoo_LoriPeterson-600x447

  • Pioneer Woman وب‌سایتی که توسط خانم Ree Drummond راه‌اندازی شده و بسیار موفق بوده است.
  • MCP Actions یکی از وب‌سایتی‌های که دارای اکشن‌های رایگان برای فتوشاپ و Element بوده و دارای تنظیمات از پیش تعریف‌شده برای Lightroom است- رایگان.
  • Squijoo وب‌سایتی با قالب‌ها بسیار برای بازاریابی و کسب‌وکار عکاسی. عضویت در سایت با  پرداخت ماهی 10 دلار، حداکثر دسترسی به امکانات این سایت را فراهم می‌سازد. تخفیف‌های 50 درصدی برای عضویت را نیز نمی‌توان دست‌کم گرفت.
  • Paint the Moon وب‌سایتی با قالب‌‌های دیجیتال، اکشن‌ها و قالب‌های کلاژ فراوان.

راه‌اندازی گالری‌های آنلاین

FreeResourcesforPhotographers_2_DigitalPhotographySchool_LoriPeterson-600x233

  • PASS با این و‌ب‌سایت می‌توانید تا 100 تصویر را به‌صورت رایگان بر روی گالری خود قرار دهید. برای بیش‌تر از این مقدار لازم است تا 29 دلار بپردازید. همچنین می‌توانید برای گالری خود رمز عبور تعیین کنید و امکان دانلود دیجیتالی تصاویر را به مشتریان خود بدهید.
  • Pixieset اگر می‌دانید که گالری شما بیش از 100 تصویر خواهد داشت، می‌توانید از سرویس این وب‌سایت استفاده کنید. تا 1500 تصویر را می‌توانید با استفاده از این وب‌سایت به‌صورت رایگان آپلود کنید و همچنین امکان تعیین رمز عبور برای گالری و امکان دانلود دیجیتالی تصاویر باکیفیت بالا یا باکیفیت تحت وب برای مشتریان وجود دارد.

آنچه در اینجا ارائه شد، تنها نمونه‌ای بود از منابع عکاسی رایگان که می‌تواند کمک شایانی در توسعه حرفه شما داشته باشد. به کمک این منابع و وب‌سایت‌های دیگر می‌توانید مشتریان بیش‌تری را به سمت خود جذب کنید و درعین‌حال هزینه‌های راه‌اندازی و ارتقاء کسب‌وکار خود را کاهش دهید.

منبع: digital photography school

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.