شبیه‌سازی لنز فلر با آداپتور شیشه‌ای

1 1,442

نمایشگاه Interbee یا International Broadcast Equipment Exhibition، یک همایش سه‌روزه تکنولوژیک است که هرساله در ماه نوامبر در ژاپن برگزار می‌شود و شرکت‌های حوزه تکنولوژی تصویر، حضور پررنگی در آن دارند. امسال هم این نمایشگاه در شهر چیبا ژاپن میزبان شرکت‌هایی مانند Adobe، Amazon، Zoom، Red، Manfrotto، BlackDesign، Fuji، Sigma، Senhizer و … بود.

یکی از محصولات جالبی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد نوعی آداپتور‌ شیشه‌ای لنز است که امکان نشت نور به داخل عکس‌ها را فراهم می‌کند. این وسیله می‌تواند تکنیک Lens whacking را روی تصاویر شما شبیه‌سازی کند و همچنین امکان کنترل بیشتری روی لنز‌ها فراهم می‌کند.

 

در تکنیک Lens Wacking، عکاس سعی می‌کند لنز را در جلوی دوربین با فاصله‌ای ناچیز از بدنه نگه دارد تا به امکان ورود و نشت نور از لبه‌های تصویر فراهم شود. این کار موجب ایجاد جلوه‌ای زیبا و رویایی روی عکس‌ها یا ویدئو‌ها می‌شود.

DSC00815-600x401

شرکت Technical Farm در این نمایشگاه، آداپتور لنز Flare Adapter را معرفی کرد که علاوه بر اینکه می‌تواند جلوه‌های فوق‌العاده زیبایی را روی تصاویر ایجاد کند، امکان کنترل نور ورودی را نیز فراهم می‌کند. با استفاده از این آداپتور می‌توان نور ورودی و جهت فلر ایجادشده روی تصویر را با انگشتان دست یا با استفاده از یک تکه نوارچسب برق کنترل کرد.

DSC00808-600x401

Flare Adapter هنوز قیمت‌گذاری نشده است و در این نمایشگاه صرفاً برای بازدید عمومی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت. نکته جالب اینکه اکنون این آداپتور برای مانت‌های PL و EF به E برای دوربین‌های سونی مانند a7r II، و EF به EF برای دوربین‌های کانن عرضه شده است، اما خبری از آداپتور برای دوربین‌های نیکون یا مانت F نیست. ظاهراً خود ژاپنی‌ها هم چندان به فیلمبرداری با دوربین‌های نیکون توجه نشان ندادند!

1 نظر
نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.