آبشاری از آتش

Horsetail Firefall
0 2,080

پارک ملی یوسمیتی (به لاتین: Yosemite) در ایالت کالیفرنیا یکی از زیبا‌ترین و معروف‌ترین پارک‌های ملی در سراسر دنیاست که همه ساله میزبان عده کثیری از علاقه‌مندان به طبیعت و عکاسی است.

Horsetail Firefall
Yosemite Valley – Photo by Loïc Lagarde

در شمال دره یوسمیتی تخته سنگ بزرگی به نام ال‌کپیتان (به لاتین: El Capitan) قرار گرفته است. El Capitan از دیرباز همواره خود را در مقابل دوربین عکاسانی یافته است که آمدهاند تا زیبایی این دره را به تصویر بکشند.

Yosemite Glacier Pont
Yosemite Valley – Photo From Bettmann/Corbis

یکی از زیباترین مناظر برای عکاسی در این دره، آبشار فصلی 650 متری Horsetail (به معنی دم اسب) است. این آبشار که در ضلع شرقی ال‌کپیتان قرار دارد در فصل زمستان و اوایل بهار جاری می‌شود، اما آن‌چه که این آبشار را منحصربه‌فرد می‌کند فرو ریختن آتش از بالای آن است، آتشی از جنس آب!

Horsetail Firefall
Horsetail Firefall – Photo by Sangeeta Day
Horsetail Firefall
Horsetail Firefall – Photo by Darvin Atkeson
Horsetail Firefall
Horsetail Firefall – Photo by Ray Lee

این آبشار از اواسط تا اواخر ماه فوریه در هنگامی که خورشید بر فراز این دره در حال غروب است نور قرمز رنگ خورشید را در زاویه‌ای بخصوص طوری منعکس می‌کند که گویی مواد مذاب و آتش از بالای ال‌کپیتان به پایین جاری می‌شود و منظره حیرت‌انگیزی را خلق می‌کند! این پدیده‌ی زیبا همه ساله به مدت حدود دو هفته اتفاق می‌افتد؛ البته اگر شرایطی مانند میزان آب آبشار، تراکم ابرها و دما نیز با این پدیده یاری کنند!
ویدیوی زیر تایم-لپسی کوتاه و دیدنی از این پدیده نادر است.

Time-lapse by Shawn Reeder and Qin Gu

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.