FilmLab؛ اپلیکیشنی برای اسکن فیلم‌های نگاتیو

0 2,809

مدتی می‌شود که به لطف دوربین‌های دست دوم ارزان‌قیمت و محبوبیت مجدد سبک عکاسی Retro و بدل شدن آن به یک ترند جهانی، عکاسی فیلم به نوعی در حال احیاء است. با این وجود اغلب عکاسانی که هنوز هم از فیلم‌های نگاتیو استفاده می‌کنند، نیاز مبرمی به تهیه یک نسخه دیجیتال از عکس‌هایشان دارند تا آن‌ها را در فضای آنلاین نیز به نمایش و اشتراک بگذارند. دقیقاً به همین دلیل است که تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اسکن فیلم‌های نگاتیو جزء جداناشدنی کار این افراد محسوب می‌‌شود.

شرکت توسعه‌دهنده‌‌ی نرم‌افزاری Abe Fettig که راه‌های مرسوم اسکن فیلم‌های نگاتیو را منسوخ، پرهزینه و زمان‌بر می‌داند قرار است اقدام به ارائه‌ی اپلیکیشنی به نام FilmLab کند که می‌تواند عکس‌های نگاتیوی شما را مستقیماً اسکن کرده و به حافظه گوشی موبایل‌تان بفرستد. البته باید اشاره شود که این اپلیکیشن هنوز در مرحله پروتوتایپ قرار دارد و هنوز امکان بهره‌گیری از آن وجود ندارد.

 

نکته جالب توجه آن است که با استفاده از این اپلیکیشن هیچ محدودیتی از نظر تعداد و سایز فیلم‌ها و اسلایدهای خود نخواهید داشت و با قرار دادن آن‌ها بر روی یک Light Table یا میز نور، می‌توانید با استفاده از دوربین تلفن همراهتان آن‌ها را باکیفیت بالایی اسکن کنید. همچنین اپلیکیشن FilmLab می‌تواند به طور خودکار برخی از اعوجاج‌ها را نیز اصلاح کند.

توسعه‌دهندگان FilmLab ایده‌ی خود را در سایت KickStarter مطرح کرده‌اند و تاکنون توانسته‌اند بخش زیادی از سرمایه مورد نیاز برای آماده‌سازی این اپلیکیشن را جذب کنند. از قرار معلوم می‌توان این اپلیکیشن را پس از عرضه با اشتراک ماهیانه ۲ دلار در اختیار داشت و از قابلیت‌های آن استفاده کرد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.