سونی از دو لنز و یک فلاش رودوربینی جدید رونمایی کرد

0 1,776

کمپانی سونی که خیلی از لنز‌هایش را تا قبل از این شرکت زایس به صورت اختصاصی طراحی می‌کرد سعی کرده است تا با تولید لنز‌های سری G سهم خود را با کمپانی دیگری تقسیم نکند. این سری لنز‌ها که از لحاظ کیفیت و تکنولوژی، شانه به شانه محصولات زایس می‌زنند، با همکاری شرکت کونیکا-مینولتا، برای دوربین‌های سری آلفای سونی طراحی شده است. سونی به تازگی دو لنز پرایم تله و تله-نرمال را از این سری، به همراه یک فلاش رو دوربینی به بازار عرضه کرده است که در ادامه به بررسی و معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

دو لنز 100mm F2.8 STF G Master و FE 85mm F1.8 برای دوربین‌های فول‌فریم DSLR سری آلفا طراحی شده و با توجه به المان‌هایی که در ساختار اپتیکی آن‌ها به کار رفته از عملکرد بسیار بالایی در ارائه تصویری با وضوح بالا و تشکیل بوکه در پس‌زمینه، برخوردار هستند. سونی ادعا کرده است که در این دو لنز انحرافات رنگی و خطاهای اپتیکی را به حداقل رسانده است و شاهد کاهش روشنایی در حواشی تصویر حتی در بسته‌ترین دیافراگم‌ها نیز نخواهیم بود. سیستم لرزشگیر اپتیکی سونی که در نوع خود یک شاهکار به حساب می‌آید، در هر دو لنز به کارگرفته شده و همچنین مانند دیگر لنز‌های سری G این دو لنز نیز در برابر نفوذ رطوبت و گردوغبار از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

لنز 100mm F2.8 STF G Master از دریچه دیافراگم ۱۱ پره‌ای با لبه‌های دایره‌ای شکل برخوردار است تا بوکه‌ها بسیار محور و طبیعی به نظر برسند. به علاوه یک رینگ ماکرو در این لنز به کار گرفته شده که قابلیت فوکوس بر روی سوژه از فواصل نزدیک را ممکن کرده است. به لطف این رینگ ماکرو می‌توان از فواصلی نسبتاً نزدیک و معادل ۵۷ سانتی‌متر و با بزرگنمایی ۰.۲۵ به ثبت تصویر پرداخت. دیافراگم این لنز ۱۰۰ میلی‌متری از F2.8 تا F20 قابل تنظیم است و از ۱۴ المان اپتیکی در ۱۰ گروه تشکیل شده است که از میان آن‌ها می‌توان به المان‌های ED و aspherical اشاره کرد.

لنز FE 85mm F1.8 نیز از حداکثر بازشدگی دیافراگم‌ F1.8 برخوردار است که در مقایسه با لنز‌هایی با فاصله کانونی مشابه، ویژگی کاملا منحصر به فردی به شمار می‌رود. دیافراگم ۹ تیغه‌ای با لبه‌های مدور و یک موتور فوکوس Double linear این لنز را برای عکاسی پرتره به یک ابزار ایده‌ال تبدیل کرده است.

هر دو لنز فوق با قیمت‌هایی نسبتاً اقتصادی نسبت به لنز‌های زایس، مارس ۲۰۱۷ روانه بازار اروپا و آمریکا می‌شوند ولی برای ورود این دو لنز به ایران کمی بیشتر باید منتظر ماند.

در کنار این دو محصولی که به آن‌ اشاره شد، شرکت Sony Electronic که به جرأت می‌توان گفت بزرگ‌ترین و پیشروترین تولیدکننده حسگر‌ و پردازنده‌های تصویر به حساب می‌آید یک فلاش رو دوربینی با نام HVL-F45RM را نیز تولید خواهد کرد. این فلاش علاوه بر امکان سوار شدن بر روی کفشک دوربین، به همراه یک رادیو فلاش قابلیت اتصال به دوربین‌ها سونی و سینک شدن با شاتر را دارد. این فلاش که از حداکثر عدد راهنمای ۵۴ متر برخوردار است جهت اتصال به بدنه دوربین‌های سری Alpha 7 طراحی و بهینه شده و امکان هماهنگ شدن با دوربین در سرعت شاتر‌های بالا را نیز دارد. به علاوه تا برد ۳۰ متری می‌توان با اتصال بی‌سیم نور فلاش را کنترل کرده و سوژه مورد نظر را نورپردازی کرد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.