تمام پهپاد‌ها در آمریکا باید ثبت‌نام شوند‌

0 1,170

بازار پهپاد‌ها یا همان درون‌های فیلمبرداری حسابی داغ شده است و تقریباً هر روز خبری درباره یکی از تکنولوژی‌ها یا ابداعات جدید در این صنعت به گوش می‌رسد. به عنوان مثال همین چند روز پیش بود که DJI خبر عرضه اولین درون فیلمبرداری حرارتی این شرکت را اعلام کرد و نشان داد که صنعت درون‌ها در حال گسترش به زمینه‌هایی به جز تصویربرداری عادی است.

مدتی هست که بحث استفاده از این تجهیزات در ایالات‌متحده بالا گرفته و محدودیت‌هایی برای پرواز درون‌ها وضع شده است که بازخوردهای زیادی در اینترنت داشته است. از آنجا که یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مصرف پهپاد‌های تصویربرداری ایالات‌متحده است، قوانین وضع شده این کشور می‌تواند به عنوان الگوی قوانین در دیگر کشورها نیز مورد استفاده قرار گیرد و از این رو ممکن است بر بازار این تجهیزات در کشورهای دیگر نیز تأثیر بگذارد.

فدراسیون هوایی آمریکا یا FAA از 21 دسامبر سال جاری (شش روز دیگر) تمامی کاربران پهپاد‌های غیرنظامی با وزن بین 250 گرم تا 25 کیلوگرم را موظف کرده تا در وب‌سایت رسمی این فدراسیون ثبت‌نام کنند. در غیر این صورت این پهپاد‌ها از تاریخ مذکور به بعد توقیف شده و مشمول پرداخت جریمه می‌شوند. البته کسانی که پیش‌تر، این تجهیزات را خریداری کرده‌اند تا 19 فوریه 2016 فرصت دارند این ثبت‌نام را انجام دهند، اما تمامی درون‌هایی که از 21 دسامبر به بعد خریداری می‌شوند باید بلافاصله پس از خرید به صورت آنلاین ثبت‌نام کنند.

تصویب این قانون در آمریکا واکنش‌های مختلفی را در پی داشته است. بسیاری از کاربران این قانون را نقض حقوق مدنی و حریم خصوصی خود قلمداد می‌کنند و معتقدند که دولت سعی در محدود کردن آزادی آن‌ها دارد. در حالی که برخی دیگر این قانون را نوعی پیشگیری از نقض حریم خصوصی مردم عادی و همچنین جلوگیری از اتفاقات ناخواسته در محیط‌های هوایی پر تردد مانند فرودگاه‌ها می‌دانند.

دولت فدرال به منظور تشویق کاربران به ثبت‌نام تجهیزاتشان، ثبت‌نام برای درون‌ها را در ماه اول به صورت رایگان انجام می‌دهد و پس از آن تعرفه 5 دلار برای هر ثبت‌نام را برای آن وضع کرده است. وب‌سایت FAA شرح این قوانین را در این صفحه آورده است.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.