انفجار در زیر آب چگونه رخ می‌دهد؟

0 2,094

انفجار در زیر آب چگونه رخ می‌دهد؟ آیا می‌توان انفجارهای زیر آب را در قالب تصاویر ویدئویی ضبط کرد؟

Slow Mo Guys یک گروه تحقیقاتی-تفریحی است که از سال ۲۰۱۰ پدیده‌های فیزیکی را به‌صورت اسلوموشن فیلم‌برداری کرده و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد. این گروه سعی کرده است تا در غالب یک پروژه تحقیقاتی به سؤالات فوق پاسخ دهد.

Gav و Dan دو عضو این گروه، تصاویر بسیار جذابی را از انفجارهای مواد محترقه در زیر آب ثبت کرده‌اند. آن‌ها این انفجار‌ها را با حداکثر سرعت باور نکردنی ۱۲۰۰۰۰ فریم در ثانیه با دوربین خود ضبط کرده‌اند. همانند پروژه‌های قبلی، این گروه برای فیلم‌برداری از دوربین بسیار پیشرفته و فوق حرفه‌ای Phantom V2511 استفاده کرده است. این دوربین که بیشتر کاربرد تحقیقاتی دارد در نوع خود یک غول به تمام معنا به حساب می‌آید و قادر است با رزولوشن 720p ویدئوهایی با سرعت خارق‌العاده ۲۸۰۰۰ فریم بر ثانیه را رکورد کند و هرچه فریم‌ریت فیلم‌برداری بیشتر شود نتیجتاً رزولوشن آن نیز کاهش می‌یابد.

giphy

گروه Slow Mo Guys بادو عدد دیافراگم F11 و F2.8 این تصاویر را ضبط کرده‌اند. جالب اینجاست که در مجموع انفجار تنها ظرف ۰.۰۱۰۰۰۴ انجام می‌گیرد ولی ویدئو تا ۵۰ ثانیه آهسته شده است تا بتوان به درک جدیدی از این پدیده نادر رسید.

در ادامه ویدئوی ضبط‌شده توسط این گروه آپلود شده است. توجه داشته باشید که این تصاویر خیره‌کننده در دو مرحله فیلم‌برداری شده‌اند. یک انفجار در عمق آب و دیگری در جایی نزدیک به سطح آب انجام‌گرفته است. با این تصاویر فوق‌العاده می‌شود تا دقایقی بر روی صفحه‌نمایش خیره ماند!

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.