Zeiss قصد دارد دوربین خوب آیفون را بهتر کند

0 1,440

شرکت آلمانی Zeiss در نظر دارد تا با همکاری ExoLens، سری لنزهایی تحت برند زایس را برای گوشی‌های آیفون معرفی کرده و دوربین خوب آیفون را بهتر از پیش کند. با پیکسل در #PixelCES2016 همراه باشید.

هیچ شکی نیست که هر روز به محبوبیت‌ لنزهای مخصوص گوشی‌های موبایل افزوده می‌شود و افراد زیادی با استفاده از این لنزها و با صرف هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه، قابلیت‌های دوربین گوشی خود را به دوربین‌های پیشرفته‌تر نزدیک می‌کنند. این محبوبیت تا جایی پیش ‌رفته که شرکت معظم زایس نیز تمایل به حضور در این بازار پیدا کرده است. این شرکت آلمانی در نظر دارد تا با همکاری شرکت ExoLens، لنزهایی مشابه Olloclip را برای دوربین آیفون طراحی کند. مجموعه لنزهای معرفی‌شده قرار است تحت برند زایس بوده و شامل لنزهای ماکرو، تله‌فوتو و واید باشد.

باید اشاره شود که این لنزها مخصوص گوشی‌های آیفون ۶، ۶ پلاس، ۶اس و ۶اس پلاس طراحی و ساخته می‌شوند. در ساخت این لنزها از عدسی‌های باکیفیت ساخت خود زایس استفاده خواهد شد. همچنین قابی که لنز را به بدنه گوشی متصل می‌کند از آلومینیوم مات به رنگ مشکی ساخته می‌شود تا علی‌رغم سبک شدن آن، باعث کاهش بازتاب نور گردد. اما به همان شیوه لنزهای ExoLens به گوشی وصل می‌شوند.

Lens_Family_2-1075x751

شرکت Zeiss در مورد لنزها این‌گونه توضیح می‌دهد: “لنز واید و تله‌فوتو دوربین آیفون را قادر به ثبت عکس‌هایی با کنتراست عالی می‌سازد. لنز ماکرو نیز دارای قابلیت بزرگنمایی بوده و امکان ثبت تصاویر از فاصله‌ای دورتر را فراهم می‌کند. در ضمن مانع از بروز پدیده پراکندگی رنگی نیز می‌شود.”

اما ممکن است این سؤال در ذهن ایجاد شود که آیا استفاده از این لنزها باعث افزایش کیفیت عکس‌ها هم می‌شود؟ شرکت زایس نیز به این سؤال پاسخ داده و نمونه عکس‌های ثبت شده با این لنزها را منتشر کرده است. باید اعتراف کنیم که کیفیت تصاویر ارسالی زایس فوق‌العاده به نظر می‌رسد و کیفیت حاصل شده بسیار فراتر از لنزهای ساخت خود شرکت ExoLens است. همان‌طور که انتظار هم می‌رفت این امر نشان می‌دهد که زایس شخصاً بر روی بهبود کیفیت تصاویر کار کرده و توانسته تا با بهره‌گیری از تجربه بسیار بالای خود در صنعت اپتیک، خروجی بی‌نظیری از لنزهای مخصوص موبایل خود بگیرد.

باید تا سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۶ منتظر عرضه لنزهای مشترک زایس و ExoLens بمانیم. متأسفانه اطلاعاتی در مورد قیمت این لنزها منتشر نشده ولی از آن جایی که پای Zeiss در میان است پس نباید انتظار محصول ارزان قیمتی را داشته باشیم.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.