رونمایی کانن از یک لنز ماکرو ۳۵ میلی‌متری F2.8

0 1,877

کانن به تازگی از یک لنز ماکرو ۳۵ میلی‌متری جدید رونمایی کرد که به یک رینگ نوری LED مجهز بوده و برای دوربین‌های کراپ‌سنسور یا APS-C این کمپانی طراحی شده است. این لنز مشابهت زیادی از لحاظ مشخصات فنی به لنز EF-M 28mm F3.5 Macro دارد که سال پیش روانه بازار شد؛ با این تفاوت که لنز جدید کانن از حداکثر بازشدگی دهانه دیافراگم F2.8 برخوردار می‌باشد و به یک رینگ نور نیز مجهز است.

فاصله کانونی معادل این لنز چیزی در حدود ۵۶‌ میلی‌متر است و با مانت EF-S کانن طراحی شده است. لنز F2.8 IS STM ماکروی کانن از کمینه فاصله فوکوس ۳ سانتی‌متری برخوردار است و برای فوکوس کردن بر روی سوژه از سیستم هیبرید کانن موسوم به STM بهره می‌برد. به علاوه به لطف برخورداری از یک سیستم لرزشگیر اپتیکی، اثرات لرزش درست، هنگام فیلم‌برداری تا ۴ استاپ کاهش می‌یابد.

کانن ادعا کرده که با توجه به سیستم فوکوس پیچشی دهانه لنز و موتور STM هیبریدی، فوکوس بسیار نرم و بی‌سروصدا انجام می‌شود که این لنز را برای فیلم‌برداری نیز ایده‌ال کرده است.

دیافراگم لنز ۳۵ میلی‌متری F2.8 IS STM از ۷ تیغه با لبه‌های دایره‌ای تشکیل شده است به علاوه با توجه به به‌کارگیری از یک المان aspherical انحرافات و اعوجاج‌ها به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

این لنز با قیمتی نسبتاً اقتصادی و در ژوئن ۲۰۱۷ روانه بازار‌های جهانی می‌شود، بنابراین برای دیدن آن در ویترین مغازه‌ها انتظار زیادی نباید کشید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.