کانن از EF 24-70mm f/2.8L IS USM رونمایی خواهد کرد

0 1,873

طبق اخباری که از جانب منابع نزدیک به کمپانی کانن منتشر شده است، این کمپانی در اواخر سال ۲۰۱۷ یا اوایل ۲۰۱۸، لنز EF 24-70mm f/2.8L IS USM را روانه بازار خواهد کرد که هم لنز سریعی به شمار می‌رود و هم به لرزشگیر اپتیکی مجهز است.

فاصله کانونی 70-24 زاویه دیدی از واید تا مدیوم تله را به خوبی در دوربین‌های فول‌فریم پوشش می‌دهد. به همین علت نیز لنز‌های زوم با این فاصله کانونی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. کانن تا به حال لنز‌هایی با فاصله کانونی متغیر 70-24 میلی‌متر را طراحی و تولید کرده است. EF 24-70mm F/2.8L II USM و EF 24-70mm F/4.0L IS USM دو لنز از این مجموعه هستند که یکی از سیستم لرزشگیر اپتیکی برخوردار بوده و دیگری از حداکثر بازشدگی دهانه دیافراگم F2.8 بهره می‌برد ولی فاقد مکانیسم لرزشگیر است. کانن تا قبل از این نتوانسته بود که لنزی با این فاصله کانونی و سیستم لرزشگیر اپتیکی تولید کند که حداکثر بازشدگی آن F2.8 باشد.

حالا طبق اخباری که منتظر شده است کانن بر روی لنزی جدید کار می‌کند که از ویژگی‌های مثبت هر دو لنز فوق برخوردار است. لنز جدید کانن که EF 24-70mm f/2.8L IS USM نام خواهد داشت علاوه بر لرزشگیر اپتیکی، از المان‌های اپتیکی جدید کانن موسوم به BR نیز بهره می‌گیرد که تا قبل از این در لنز EF 35mm f/1.4L II USM به کار رفته بود. استفاده از المان BR پراکندگی نوری را به خصوص در طول‌موج‌های نزدیک به آبی به شدت کاهش می‌دهد، بنابراین وضوح تصویر به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌یابد. حداکثر بازشدگی دهانه دیافراگم این لنز نیز برابر F2.8 می‌باشد؛ بنابراین در شرایط مختلف نوری می‌توان نتایج مثبتی را از آن گرفت. احتمالاً این لنز اواخر امسال یا اوایل سال آینده روانه بازار خواهد شد و قاعدتاً از دو محصول مشابه خود، قیمت بالاتری خواهد داشت.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.