یک ملیون دلار سرمایه‌گذاری در لیگ قهرمانی پرواز پهپاد

0 974

آیا مسابقه پرواز درون‌ می‌تواند به عنوان یک مسابقه ورزشی بزرگ به حساب بیاید یا فقط یک بازی محلی خواهد بود؟ استفان راس، سرمایه‌گذار میلیاردر و مالک تیم فوتبال راگبی Miami Dolphins معتقد است که این مسابقه جای خوبی برای کار و سرمایه‌گذاری است. طبق گزارش وال استریت ژورنال، استفان راس مبلغ یک میلیون دلار روی استارت‌آپ Drone Racing League (لیگ مسابقات درون‌ها) سرمایه‌گذاری کرده است. این مسابقات مانند اغلب مسابقات مشابهی که تاکنون در سرتاسر جهان به‌صورت پراکنده برگزار شده است، مربوط به پهپاد‌ها یا درون‌هایی است که می‌توانند با سرعتی بیش از 100 کیلومتر بر ساعت پرواز کنند.

FPV-Drone-Race-6

تابستان امسال این مسابقه در شهر یانکرز نیویورک، با شش شرکت‌کننده به صورت آزمایشی برگزار شد و اکنون در حال ثبت‌نام، برای شرکت‌کننده‌ها و اسپانسر‌هایی است که به این شاخه از تجهیزات هوایی علاقه‌مند هستند. اگرچه این مسابقات برای استفان راس و استارت‌آپ Drone Racing League یک رویداد جدید به حساب می‌آید، اما به نظر نمی‌رسد که چندان بی‌گدار به آب زده باشند. Nick Horbaczewski رئیس برگزاری این لیگ، پیش‌تر برگزارکننده مسابقات Tough Mudder (مسابقات ورزشی در مسیر گل‌آلود) بوده و معتقد است در آینده جذابیت این مسابقات می‌تواند از مسابقات اتومبیل‌رانی هم بیشتر باشد. او معتقد است این مسابقات یک نوع مسابقه Race همراه با تکنولوژی پیشرفته است و پتانسیل تبدیل شدن به یک رویداد جهانی را دارد.

البته Drone Racing League اولین مسابقه از این دست به حساب نمی‌آید. پیش‌تر هم مسابقه‌ای با نام مسابقات قهرمانی ملی درون‌های آمریکایی (US National Drone Racing Championships) در ایالت کالیفرنیای آمریکا برگزار شد که توانست 120 شرکت‌کننده را به چالش بکشد و جایزه 25 هزار دلاری به برنده اهدا شد. همچنین فرانسه، استرالیا و بریتانیا نیز سابقه مسابقات کوچک‌تری را دارند.

Drone-Racing-600x400-1

اما چالش مهم برای برگزارکنندگان این مسابقه، تماشاچی پسند کردن آن است. زیرا تماشاچی‌ها باید بتوانند نمایی دقیق از آنچه که درون‌ها انجام می‌دهند را تماشا کنند. اندازه کوچک درون‌ها و سرعت زیاد‌ آن‌ها باعث می‌شود که برگزاری این مسابقات در ورزشگاه‌های بزرگ مشکل شود.

برای این مشکل یک راه‌حل آماده وجود دارد و آن استفاده از سرویسی به نام FanVision است که می‌تواند تا 10 کانال ویدئویی را از یک مسابقه در حال اجرا به بینندگان نمایش دهد. این صفحه‌نمایش دستی، مانند یک تلفن همراه به شبکه داخلی دوربین‌های نصب‌شده در محل مسابقه وصل می‌شود و نمای زنده‌ای از آنچه که در حال روی دادن است را نمایش می‌دهد. مسابقات اتومبیل‌رانی Nascar از همین شیوه برای نمایش تصویر اتومبیل‌های در حال مسابقه روی تلفن‌های همراه تماشاچی‌ها استفاده می‌کند. نباید فراموش کرد که نمای دوربین‌های خود پهپاد‌های در حال پرواز هم می‌تواند یکی از جذاب‌ترین نما‌های مسابقه باشد!

 

در ویدئویی که می‌بینید، پرنده‌های فانتوم DJI به عنوان یکی از مهم‌ترین تجهیزات این مسابقات در حال مسابقه هستند. بعید نیست شرکت‌هایی مانند DJI اسپانسر این مسابقات شوند یا خود تیمی را راهی مسابقات کنند. نتیجه این مسابقات چندان مهم نیست. نکته مهم اینجاست که این تجهیزات که تا همین چند سال پیش یک اسباب‌بازی سرگرم‌کننده به شمار می‌آمدند، هم اکنون می‌توانند یک میلیون دلار سرمایه را برای یک مسابقه جمع‌آوری کنند و یکی از مهم‌ترین سرگرمی‌های تکنولوژی تصویرگری در سال‌های آینده را رقم بزنند.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.