خبری از نمایشگر AMOLED در iPhone 7 نیست

0 1,144

طی هفته‌های گذشته اخباری مبنی بر تمایل اپل برای استفاده از نمایشگر AMOLED بجای LCD در iPhone 7 به‌گوش می‌رسد. این اخبار که اغلب از جانب تحلیلگران انتشار یافته، نشان از تمایل غول دنیای تکنولوژی به استفاده از فناوری OLED در نسل‌ بعدی اسمارت‌فون‌های محبوب خود یعنی آیفون دارد. این خبر به مذاق افراد بسیاری خوش آمده و واکنش‌های مثبتی را هم در فضای مجازی در پی داشته است. اما امروز جزئیاتی از تصمیم شرکت اپل به بیرون درز پیدا کرده که با اخبار پیشین در تناقض است.

بنابر اظهار نظرهای آقای Ming-Chi Kuo که از تحلیل‌گران موسسه KGI است، اپل تا سال 2019 از نمایشگرهای AMOLED در آیفون‌های خود استفاده نخواهد کرد. Kuo اعلام داشته که فاکسان در حال راه‌اندازی خط تولید نسل ششم نمایشگرهای LTPS TFT-LCD در شهر ژنگژو چین بوده و قرار است تا در سال 2018 به تولید نمایشگرهای مذکور بپردازد. وی بر این باور می‌باشد که فاکسان به سفارش اپل در حال احداث خط تولید این نسل از نمایشگرها است و از قرار معلوم حداقل تا 2019 خبری از نمایشگرهای AMOLED در آیفون نیست.

14633-10338-iphone6splus-horizontal-l

با اینکه اپل در ساعت‌های هوشمند خود موسوم به Apple Watch از نمایشگر AMOLED بهره گرفته، ولی این شرکت همواره به استفاده از پنل‌های LCD اصرار داشته است. چرا که این نمایشگر‌ها از یک بک‌لایت برای روشن کردن پیکسل‌ها بهره می‌گیرند و از نظر تئوری نمایشگرهای LCD می‌توانند سطح روشنایی بالاتری داشته باشند. ضمنا هزینه تولید این نمایشگرها تا حدودی کمتر از پنل OLED می‌باشد و همچنین علاوه بر عمر مفید بیشتر، عملکرد بهتری از خود در زیر نور آفتاب نشان می‌دهند. این در صورتی است که پیکسل‌های نمایشگر OLED، روشنایی خود را تامین می‌کنند که این امر سبب ضریب کنتراست فوق‌العاده (تفاوت بین عمیق‌ترین رنگ سیاه و روشن‌ترین رنگ سفید) می‌شود. این نمایشگرها رنگ‌ها را روشن‌تر نشان می‌دهند و از مصرف باتری کمتری برخوردار هستند. دقیقا به همین دلیل است که اپل از این نمایشگرها در Apple Watch استفاده کرده است.

10611-2950-apple-watch-whatever-l

درست است که تاکنون اکثر پیش‌بینی‌های آقای Kuo درست از آب درآمده و ایشان این‌بار نیز اظهارات خود را با قاطعیت بیان کرده ولی در هر صورت بهتر است تا به گفته‌های ایشان به چشم یک شایعه معتبر نگاه کنیم تا یک خبر موثق. iPhone 7 حدود 10 ماه دیگر رونمایی خواهد شد و قطعا تا آن زمان شایعات و اخبار فراوانی پیرامون آن منتشر خواهد شد.

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.