گیمبال Ronin 2؛ نسل جدید لرزشگیر‌های سینمایی DJI

0 2,210

DJI با طراحی و تولید تجهیزات سینمایی و تصویر‌برداری همچنان یکی از بازیگران نقش اول این صنعت به شمار می‌رود. این کمپانی به تازگی و در حاشیه نمایشگاه NABShow 2017 از نسل دوم لرزشگیر حرفه‌ای دوربین‌های سینمایی خود موسوم به گیمبال رونین 2 (Ronin 2) رونمایی کرده است. این لرزشگیر مانند نسخه قدیمی‌تر خود می‌تواند به دِرون حرفه‌ای M600 متصل شود.

یکی از ویژگی‌هایی که برای فیلم‌سازان سینمایی از اهمیت بالایی برخوردار است بدون شک ستاپ و راه‌اندازی سریع و بی‌دردسر گیمبال می‌باشد. Ronin 2 علاوه بر آنکه به سرعت راه‌اندازی می‌شود، با طیف وسیعی از دوربین‌های حرفه‌ای رایج قابل استفاده است. الگوریتم پیشرفته Ronin 2 این امکان را فراهم می‌آورد تا ویدئوها در هر زاویه‌ای به نرمی و بدون لرزش رکورد شوند که برای فیلم‌سازان حرفه‌ای امر بسیار مهمی است. DJI ادعا می‌کند که موتور بکار رفته در گیمبال رونین 2 کاملاً بی‌صدا عمل می‌کند و اطمینان داده که هیچ‌گونه نویز و صدای آزاردهنده‌ای در ویدئوها ضبط نخواهد شد.

گیمبال رونین 2 به کنترلر لمسی نیز مجهز است که امکان سینک شدن با دوربین‌های RED را دارد. بدنه این لرزشگیر سینمایی از فیبر کربن ساخته شده که برای آن علاوه بر سبکی، استحکام بالایی را نیز به همراه داشته است. به لطف به کارگیری این متریال در بدنه و برخورداری از یک موتور قدرتمند، Ronin 2 قادر است تا وزن دوربین‌هایی تا ۳۰ کیلوگرم را به خوبی تحمل کند. دسته‌ها و بازو‌های این گیمبال قابلیت افزایش طول تا ۵۰ میلی‌متر در جهات مختلف را دارند تا بتوان از دوربین‌های DSLR گرفته تا دوربین‌های سینمایی را بر روی آن سوار کرد. به علاوه با توجه به GPS داخلی و یک موتور به خصوص، می‌توان گیمبال Ronin 2 را به همراه دوربین تا سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت به حرکت در آورد با تضمین این‌ که بیشتر از ۰.۰۲ درجه لرزشی در تصویر به ثبت نرسد.

از دیگر ویژگی‌هایی که DJI در مورد Ronin 2 در نمایشگاه NAB 2017 بر روی آن مانور داد، قابلیت اتصال و جداسازی سریع دوربین و همچنین بالانس وزنی این گیمبال است. Ronin 2 می‌تواند به طیف گسترده‌ای از مانت‌های مختلف متصل شود، همین امر این لرزشگیر سینمایی را به ابزاری همه‌کاره بدل کرده که از تصویربرداری هوایی تا تصویربرداری در شرایط پرتحرک، کاملاً به کار می‌آید.

به گفته مسئولین DJI گیمبال Ronin 2 حداکثر تا سه ماه آینده وارد بازار خواهد شد. در ادامه شما را به تماشای ویدئوی رسمی معرفی این محصول دعوت می‌کنیم:

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.