پرنده جدید DJI Mavic Pro به عنوان رقیب مستقیم Karma معرفی شد

5 2,406

کمپانی DJI دقایقی پیش از جدیدترین پرنده خود با نام Mavic Pro رونمایی کرد. از مدت‌ها قبل شایعات متعددی درباره این پرنده به گوشی می‌رسید و سرانجام امروز DJI این پرنده خود را در معرض دید عموم قرار داد.

dji-mavic-pro-drone-2445-0

DJI Mavic Pro یک پرنده با قابلیت جمع‌ شدن است که در عین کوچک بودن هنوز هم قابلیت‌های پروازی پیشرفته‌ای دارد. در مورد ابعاد این پرنده باید عنوان کرد که به میزان قابل توجهی از درون‌های سری فانتوم کوچک‌تر و سبک‌تر است. اگر پی‌گیر اخبار بوده باشید حتما در جریان هستید که گوپرو در مراسم معرفی Karma تا چه‌اندازه‌ای بر روی قابلیت حمل آسان این پرنده مانوور داد و امشب نیز این اتفاق از جانب نماینده DJI برای بارها تکرار شد. البته باید اذعان داشت که بال‌های این پرنده با سمت داخل جمع می‌شوند و این عامل خود می‌تواند یکی از اصلی‌ترین دلایل پرتابل بودن Mavic Pro باشد. مانند گوپرو کارما، این پرنده نیز به آسانی در داخل کوله‌پشتی جای می‌گیرد.

dji-mavic-pro-drone-2585-0

نکته قابل توجهی که در مورد Mavic Pro وجود دارد این است که در عین ارزان‌تر و کوچک‌تر بودن، کمپانی سازنده هرگز قابلیت‌های پیشرفته پروازی را فدای این فاکتورها نکرده است و از لحاظ کنترل پذیری و قابلیت‌های پروازی، تشابه زیادی بین Mavic Pro و پرنده‌های سری فانتوم وجود دارد. برای مثال حسگرهایی در جلو و زیر پرنده تعبیه شده است که مانع از برخورد با موانع احتمالی می‌شوند. همچنین قابلیت تعقیب سوژه نیز یکی از ویژگی‌های درخور توجه Mavic Pro بشمار می‌رود. علاوه بر این، Mavic Pro قادر است تا بدون اتکا به فناوری GPS در محیط‌های محفوظ و سرپوشیده نیز پایداری پروازی خود را حفظ کند.

dji-mavic-pro-drone-2617-0

این پرنده دارای یک دوربین مجتمع است که از حسگری با سایز حسگر دوربین فانتوم 4 بهره می‌برد و قادر است ویدئوهایی با رزولوشن 4K را با سرعت 30 فریم بر ثانیه رکورد کند. ضمنا می‌توان توسط Mavic Pro فیلم‌های فول اچ‌دی 1080p را با فریم ریت 96 به ثبت رساند. لازم به ذکر است که این حسگر 12 مگاپیکسلی از فرمت خام Adobe DNG RAW نیز پشتیبانی کامل به عمل می‌آورد. علاوه بر این، لنز تعبیه شده بر روی این حسگر دارای زاویه دید 94 درجه است.

DJI Mavic Pro می‌تواند با هر بار شارژ کامل باتری خود تا بیش از 27 دقیقه مداومت پروازی داشته باشد. همچنین با این پرنده می‌توان پروازی با حداکثر سرعت 64 کیلومتر بر ساعت را تجربه نمود.

dji-mavic-pro-drone-2465-0

با وجود اینکه Mavic Pro در نوع خود ابعاد کامپکتی دارد، با این حال در برخی زمینه‌ها هوشمندی و توانمندی‌های بیشتری نسبت به پرنده‌های بزرگ‌تر این کمپانی دارد. طبق ادعای DJI این پرنده می‌تواند از حداکثر فاصله 6.9 کیلومتری ویدئوها را استریم کند که در قیاس با فانتوم 4 در حدود 2 کیلومتر بیشتر است. همچنین می‌توان ویدئوها را با رزولوشن 1080p به صورت مستقیم بر روی کانال یوتیوب و فیس‌بوک استریم نمود. این درحالی می‌باشد که استریم همزمان ویدئو در وب‌سایت‌های نام‌برده شده برای فانتوم 4 تنها در رزولوشن 720p میسر است.

dji-mavic-pro-drone-2456-0

البته این درون تنها وسیله‌ای نیست که DJI در ازای مبلغ دریافتی در اختیار خریداران Mavic Pro قرار می‌دهد. در کنار این پرنده، یک ریموت کنترلر نیز وجود دارد که مانند خود Mavic Pro ابعاد کوچک و البته استایل جذابی دارد. هولدر مخصوصی در زیر این کنترلر تعبیه شده است که امکان قرار دادن گوشی موبایل و مشاهده همزمان پرواز پرنده و کنترل تنظیمات پرنده را فراهم می‌آورد. خود کنترلر دارای یک نمایشگر کوچک است که از طریق آن می‌توان اطلاعات اولیه از قبیل ارتفاع پرواز، سرعت، جهت پرواز و همچنین فاصله‌ای که پرنده نسبت به خلبان دارد را نمایش می‌دهد.

dji-mavic-pro-drone-2448-0

لازم به اشاره است که Mavic Pro اولین پهپاد DJI است که می‌توان بدون نیاز به کنترلر نیز آن را به پرواز درآورد. پرنده‌های متعددی در بازار یافت می‌شوند که از این قابلیت برخوردار هستند ولی با این وجود، Mavic Pro اولین تجربه DJI در پیاده‌سازی این راه‌کار است.

DJI Mavic Pro بدون احتساب ریموت کنترل قیمتی معادل 749 دلار دارد که با توجه به قابلیت‌های فنی و پروازی این پرنده رقم منصفانه‌ای به نظر می‌رسد. حتی قیمت گذاری DJI برای این پرنده نیز تحت تاثیر قیمت کارما قرار گرفته تا رقابت در بازار برای این دو پرنده به اوج خود برسد. اگر تمایل به خرید نسخه‌ای از پرنده به همراه کنترلر داشته باشید بایستی مبلغ 999 دلار برای آن کنار بگذارید.

5 نظرات
  1. احمدرضا می‌گوید

    سلام و خسته نباشید.
    قیمت عنوان شده در سایت معادل 999 “پوند” می باشد.
    لطفا اصلاح شود.

    1. آرش مهرآسا می‌گوید

      احمدرضای عزیز
      سلام

      قیمت این محصول مانند بسیاری از کالاهای دیگر در کشورها و مارکت‌های مختلف متفاوت می‌باشد
      اما قیمت Global یا جهانی آن برای نسخه همراه با کنترلر، 999 دلار از جانب سازنده آن عنوان گردیده است.

  2. حبیب می‌گوید

    سلام میخواستم بدونم واسه خرید باید با چه شماره ای تماس گرفت؟

  3. احسان می‌گوید

    این محصول رو شما هم میارید یا نه؟

  4. ن می‌گوید

    سه تومن بزار روش ی پراید مدل پایین بگیر یهتره

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.