DJI سری جدیدی از پهپادها را رونمایی کرد

0 1,657

DJI در حال حاضر موفق‌ترین و شناخته‌شده‌ترین سازنده‌ی پهپادها به شمار می‌رود و پهپادهای این کمپانی به‌طور وسیعی توسط علاقه‌مندان به عکاسی و فیلم‌سازان مورد استفاده قرار می‌گیرند. ولی روز یکشنبه در کنفرانس بین‌المللی موبایل این کمپانی سری جدیدی از پهپادها را معرفی کرد که برای کاربردهای صنعتی و تجاری ساخته شده‌اند.

پهپادهای سری M200 از سه مدل مستقل تشکیل می‌شوند. اولین مدل، مدل پایه‌ی M200 است که یک ماونت گیمبال در زیر آن تعبیه شده است. مدل M210 دارای دو ماونت گیمبال در قسمت زیرین و یک ماونت در قسمت بالا است. در بالاترین سطح نیز مدل M210 RTK قرار دارد که دارای ماونت‌هایی مانند M210 است، ولی با استفاده از دو ماژول RTK توانایی پرواز با دقت میلی‌متری را دارد.

سری M200 تعدادی از قابلیت‌های سایر پهپادهای DJI را به ارث برده است. قابلیت‌هایی مانند سیستم مدیریت پرواز DJI، اپ DJI Pilot برای کنترل پهپاد با گوشی و تبلت، تعقیب سوژه و گردش خودکار. سری M200 قابلیت مخابره‌ی زنده‌ی تصاویر به یک ایستگاه ریموت را نیز دارند. همچنین از الگوریتم Flightsense نیز استفاده می‌کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد از موانع دوری کنند.

سری M200 همچنین با استاندارد IP43 سازگار است که به آن اجازه‌ی پرواز در وضعیت آب و هوایی نسبتاً بد مانند برف و باران ملایم را می‌دهد. در بخش باتری این پهپادها مشابه Inspire 2 هستند و می‌توانند با یک بار شارژ کامل تا ۳۵ دقیقه پرواز کنند. همچنین می‌توان آن‌ها را به‌صورت دونفری کنترل کرد، یک نفر برای کنترل پرواز و دیگری برای کنترل دوربین‌ها.

این پهپادها به سیستم ADS-B نیز مجهز شده‌اند تا ایمنی پرواز را افزایش دهند. درصورتی‌که M200 در مسیر پروازی یک پرنده‌ی سرنشین دار قرار گیرد، سیستم ADS-B به خلبان هشدار می‌دهد تا برای جلوگیری از برخورد مسیر خود را تغییر دهد.

سری M200 را احتمالاً در فیلم‌سازی یا در حال بازی در پارک‌ها نخواهید یافت. این پهپادها برای کارهای صنعتی، مانند بازرسی پل‌ها و دکل‌های مخابراتی، نقشه‌برداری یا امداد و نجات طراحی شده‌اند. DJI هنوز قیمتی را برای این دستگاه‌ها اعلام نکرده است، ولی فروش آن‌ها از سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.