کانن و لنز جدید سری L

0 1,294

بعد از ده‌سال شایعه و گمانه‌زنی، چند ساعت پیش کانن آمریکا از لنز زوم جدید این شرکت رونمایی کرد. لنز EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II یکی از خواستنی‌ترین لنز‌های زوم و کامپکت این شرکت بوده که برای عکاسی حیات‌وحش و ورزشی بسیار مناسب است.  در ادامه این پست مشخصات اصلی و چارت‌های MFT این لنز را بخوانید و مشاهده کنید.

CanonLens

ساختار اپتیکی این لنز نسبت به نمونه قبلی به‌خوبی پیشرفت کرده است. از یک عنصر فلوریت و یک عنصر Super UD استفاده‌شده که البته در این محدوده فاصله کانونی بسیار مفید فایده خواهد بود و مقدار آبراسیون رنگی در تمام طول فاصله کانونی لنز را اصلاح می‌کند. این ساختار به ثبت تصاویری با تفکیک‌پذیری بالا و کنتراست مناسب کمک می‌کند. به دور بشکه لنز، حلقه زون برای کنترل دقیق ترکیب‌بندی تصاویر وجود دارد. سیستم فوکوس لنز به‌صورت داخلی بوده و دارای حلقه USM (موتور اولتراسونیک)، یک CPU با سرعت بلا و الگوریتم بهینه‌شده برای فوکوس خودکار است. سیستم تثبیت‌کننده اپتیکی این لنز می‌تواند در 4 مرحله عدد شاتر را اصلاح کند. همچنین سه حالت تثبیت‌کنندگی تصویر (استاندارد،پنینگ و در حین نوردهی) این لنز می‌تواند طیف وسیعی از حالت‌های عکس‌برداری را پوشش دهد.

در ساخت این لنز از پوشش‌های جدید Air Sphere Coating برای کاهش میزان تشعشعات ناخواسته (Flare) پس‌زمینه و شبح‌وارگی (Ghosting) استفاده‌شده است. مانند سایر لنز‌های سری L شرکت کانن، این محصول نیز در برابر نفوذ رطوبت و گرد‌وخاک آب‌بندی و درز‌گیری شده و برای استفاده در شرایط آب‌و‌هوایی نامساعد بسیار مناسب است.

ساختار دیافراگم لنز از 9 تیغه مدور از نوع Electro- Magnetic Diaphragm بوده و می‌تواند بوکه بسیار زیبایی را خلق کند. برای به حداقل رساندن اثر لک و اثرانگشت، در جلو و عقب لنز از پوشش فلورین استفاده‌شده است. نحوه نصب لنز بر روی سه‌پایه نیز تغییر کرده و برای جداسازی لنز از سه‌پایه نیازی به بازکردن لنز از بدنه دوربین نخواهید داشت. حداقل فاصله برای فوکوس 98 سانتی‌متر با مقدار بیشینه بزرگنمایی 0.31x است.

در زیر می‌توانید نمودار‌های MFT لنز را در حالت واید و تله مشاهده کنید. قیمت این لنز برای سفارش 2199 دلار است.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.