دوربین 120 مگاپیکسلی کانن در راه است

0 1,608

این روزها اخبار و شایعات زیادی از کانن شنیده می‌شود. این شرکت هفته گذشته لنز جدید 35mm سری L خود را معرفی کرد و دو روز پیش بود که خبر از ساخت یک سنسور CMOS با رزولوشن 250 مگاپیکسل داد که رکورد دار جدید بیشترین تراکم پیکسلی در سنسوری با اندازه کوچکتر 35mm است. همچنین شایعاتی نیز پیرامون معرفی یک لنز 85mm جدید به گوش رسید. اما کانن دیروز خبر از ساخت یک دوربین DSLR با رزولوشن 120 مگاپیکسلی داده است. قطعا عرضه این دوربین باعث خوشحالی افرادی می‌شود که علاقه زیادی دارند تا دوربینی با مگاپیکسل بسیار بالا در دست بگیرند.

این شرکت دیروز در وب‌سایت خود خبر از ساخت سه محصول جدید داد. یک دوربین سینمایی پیشرفته با قابلیت فیلم‌برداری 8K، یک صفحه‌نمایش 8K و یک دوربین 120 مگاپیکسلی با سنسور CMOS. برای مقایسه بد نیست بدانید که بیشترین رزولوشن در میان دوربین‌های Full frame جهان متعلق به دوربین‌های تازه معرفی‌شده کانن یعنی 5DS و 5DS R است. اما از قرار معلوم این شرکت می‌خواهد فاصله خود با رقبا را بیشتر کرده و با ساخت یک دوربین 120 مگاپیکسلی جایگاه خود را درصدر این لیست محکم‌تر کند.

Canon_1208kBB

کانن می‌گوید که این دوربین جدید جزئیات را با دقت فراوانی ثبت کرده و همچنین به بازخلق بافت‌های سه بعدی کمک شایانی می‌کند. کانن در اظهارات خود پا فراتر گذاشته و معتقد است که جزئیات ثبت شده در عکس‌های گرفته شده با این دوربین به حدی است که حضور سوژه را حس خواهید کرد؛ گویا مقابل چشمان شما قرار دارند.

همانطور که اشاره شد، کانن اعلام کرده است که در حال ساخت یک دوربین سینمایی EOS نیز می‌باشد که با کیفیت 8K و سرعت 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری می‌کند. همچنین این دوربین فیلمبرداری از یک سنسور 35mm با رزولوشن 35 مگاپیکسلی نیز بهره می‌برد. ضمنا نگران بازپخش فیلم‌های ضبط شده با این دوربین سینمایی نباشید، چراکه یک صفحه‌نمایش جدید هم در راه است که می‌تواند فیلم‌های 8K را پخش کند.

CINEMAEOSAssemblyinspection-fdtimes (1)

در چند سال اخیر سنسورهای ساخت سونی از لحاظ تست کیفیت جزو پیشتازان بشمار می‌روند و نیکون نیز به دلیل استفاده از سنسورهای سونی در برخی مدل از دوربین‌های خود از حکمرانی سونی سود می‌برد. شاید بدلیل اینکه کانن جایگاه مدنظر خود را در تست‌های کیفی بدست نیاورده است اکنون قصد دارد تا آتش مگاپیکسل‌ها را دوباره برافروخته کند تا بلکه در این زمینه برنده نبرد باشد. رویه‌ای که این شرکت در هفته‌های اخیر به وضوح آن را در پیش گرفته است و باید منتظر ماند و دید که آیا سایر شرکت‌ها نیز وارد جنگ مگاپیکسل‌ها خواهند شد یا واکنش متفاوتی از خود نشان می‌دهند.

کانن در خبری که دیروز در وب سایت خود منتشر کرد از زمان عرضه این محصولات صحبت نکرد. همچنین ترجیح داده است تا از قیمت بالای محصولات خود نیز حرفی به میان نیاورد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.