کانن دوربین‌های سری پاورشات خود را به‌روزرسانی کرد

0 1,646

اخیراً کانن بیشتر تمرکز خود را بر روی بهبود دوربین‌های کامپکت پیشرفته و سطح بالای خود مانند PowerShot G5X قرار داده و به سایر دوربین‌های این خانواده تا حدودی کم‌توجه بوده است. البته تا حدودی هم حق دارد. چراکه که دوربین‌ اسمارت‌فون‌های امروزی به اندازه‌ای خوب است که کمتر شخصی به فکر خرید یک کامپکت معمولی و یا سطح متوسط می‌افتد و بازار کلی این دوربین‌ها اوضاع چندان مناسبی را سپری نمی‌کند.

با این اوصاف این شرکت فرصت پیش‌آمده در CES امسال را مغتنم شمرده و برخی دوربین‌های سری پاورشان خود را به‌روزرسانی کرده است. اولین دوربین معرفی شده توسط کانن مدل PowerShot SX540 HS نام دارد که از 50x زوم اپتیکال برخوردار است. این دوربین در حقیقت همان SX530 HS می‌باشد که رزولوشن حسگر آن از ۱۶ به ۲۰ مگاپیکسل ارتقا یافته و به پردازشگر تصویری قدرتمندتر Digic 6 مجهز شده است. این دوربین می‌تواند فیلم‌های فول‌ اچ‌دی را با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه به ثبت رساند و از ماه مارس با قیمت ۴۰۰ دلار قابل سفارش است.

hr_sx420is_red_3q_cl

دوربین دیگری که کانن از آن رونمایی کرده مدل SX420 IS می‌باشد که از یک لنز با فاصله کانونی معادل 1008-24 میلی‌متر با قابلیت بزرگنمایی 42x برخوردار است. این دوربین به وای‌فای داخلی و NFC مجهز بوده و در ماه فوریه با قیمتی در حدود ۳۰۰ دلار به بازار عرضه می‌شود.

hr_elph360hs_purple_3q_cl

این شرکت ژاپنی همچنین سه مدل از دوربین‌های التراکامپکت خود را نیز به‌روزرسانی کرده است. یکی از این دوربین‌ها IXUS 285 HS نام داشته که از لنزی با فاصله کانونی معادل 300-25 میلی‌متر با قابلیت 12x زوم بهره می‌برد و قیمت آن ۲۱۰ دلار خواهد بود. مدل دیگر دوربین IXUS 180 است که دارای یک لنز با فاصله کانونی معادل 240-24 میلی‌متر با امکان بزرگنمایی 10x و با قیمت ۱۶۰ دلار می‌باشد. دوربین آخر این خانواده نیز مدل IXUS 175 بوده که دارای لنزی 224-28 میلی‌متر و بزرگنمایی 8x و برچسب قیمت ۱۱۰ دلار است. لازم به اشاره است که هر سه دوربین از حسگر ۲۰ مگاپیکسلی بهره می‌برند اما در این میان تنها حسگر IXUS 285 HS از نوع CMOS بوده که عملکرد به‌مراتب بهتری را در محیط‌های کم‌نور از خود نشان می‌دهد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.