پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره کانن 6D Mark II را معرفی کرد

9 1,191

تقریباً 5 سال از زمان معرفی سری قبلی 6D می‌‌گذرد، ولی بالاخره امروز کانن 6D Mark II به صورت رسمی معرفی شد تا در جایگاهی پایین‌تر از 5D Mark IV قرار گیرد و علاقه‌مندان به عکاسی طبیعت و نجومی را به سمت خود جلب نماید.

در مرکز کانن 6D Mark II یک سنسور فول‌فریم 26.2 مگاپیکسلی جای گرفته است که از طراحی Dual Pixel بهره می‌گیرد و به پردازنده‌ی قدرتمند DIGIC 7 متصل می‌شود. حداکثر حساسیت این سنسور به ایزوی 40 هزار می‌رسد و از سنسور نورسنجی 7560-pixel RGB+IR که در کانن 80D مشاهده کرده بودیم نیز بهره می‌گیرد.

در زمان استفاده از منظره‌یاب اپتیکال، کانن 6D Mark II از یک سیستم فوکوس خودکار 45 نقطه‌ای استفاده می‌کند که تمامی نقاطش از نوع صلیبی هستند. این سیستم فوکوس به‌مراتب کامل‌تر و پیشرفته‌تر از نوع استفاده‌شده در مدل قبلی کانن 6D است. قابلیت عکاسی پیاپی نیز بهبود یافته و 6D Mark II قادر است با سرعت 6.5 فریم بر ثانیه به صورت پیاپی عکاسی کند.

از لحاظ ظاهری، کانن 6D Mark II شباهت زیادی به مدل قبلی دارد و مهم‌ترین تفاوت آن را باید استفاده از صفحه‌نمایش 3 اینچی مفصلی و لمسی به حساب آورد. البته همچنان خبری از جوی‌استیک برای تعیین نقاط فوکوس نیست که با توجه به قیمت و سطح کاربری این دوربین کمی عجیب به نظر می‌رسد. همان‌طور که انتظار می‌رود این دوربین در برابر نفوذ گرد‌و‌غبار و رطوبت نیز عایق‌بندی شده است تا بتوان از آن در شرایط آب‌و‌هوایی مختلف بهره گرفت.

در بخش فیلم‌برداری این دوربین به حداکثر کیفیت 1080/60P محدود شده است و خبری از فیلم‌برداری 4K نیست که برای بسیاری از افراد ناامیدکننده خواهد بود. البته تقریباً مطمئن هستیم که مانند سایر دوربین‌های کانن که طی چند سال گذشته معرفی شده‌اند، سیستم فوکوس Dual Pixel عملکردی خارق‌العاده خواهد داشت. این دوربین برای فیلم‌برداری به جک میکروفن نیز مجهز شده است، ولی متاسفانه خبری از جک هدفون نیست.

کانن 6D Mark II امکانات ارتباطی نسبتاً کاملی را هم ارائه می‌کند. NFC و بلوتوث به صورت استاندارد وجود دارند و به جی‌پی‌اس داخلی نیز مجهز شده است. یکی از نکات قابل‌توجه این است که این دوربین از باتری E6N که در مدل‌های دیگر کانن نیز دیده بودیم بهره می‌گیرد که بسیار کارآمد و به‌صرفه خواهد بود.

کانن 6D Mark II از ماه آگوست 2017 به بازارهای جهانی راه پیدا خواهد کرد.

9 نظرات
  1. اصغر خدیوی می‌گوید

    سلام.
    پوشش میدان دید منظره‌یاب این مدل چند درصد است؟

    1. آرش غفاری می‌گوید

      با سلام.
      98 درصد

  2. Paras می‌گوید

    سلام، قیمت بدنه؟ و قیمت با لنز 24_105

    1. آرش غفاری می‌گوید

      با سلام.
      به ترتیب 2000 و 3100 دلار در بازار آمریکا

  3. امیر می‌گوید

    سلام برای عکس نجومی از چه لنزی بهتره استفاده کنیم ممنون

    1. آرش غفاری می‌گوید

      با سلام.
      اگر به دنبال عکاسی تله از اجرام آسمانی نیستین و فقط میخواهید از مناظر آسمان شب عکاسی کنید یک لنز واید با دیافراگم 2.8 یا بازتر رو پیشنهاد میکنم.

  4. ایمان می‌گوید

    تنها مشکل بزرگی که میشه برای این دوربین ذکر کرد بودن تمام نقاط فوکوس در مرکز فیلد است.

  5. ایمان می‌گوید

    باسلام،
    چرا عزیزان نظر من حذف شده؟ چون حقیقت درباره نقاط AF و قرارگیری همه در مرکز گفتم؟؟؟
    این نظر تقریبا تمام حرفه ای هایی بود که با دوربین کار کردند….

    1. آرش غفاری می‌گوید

      با سلام. نظر شما حذف نشد دوست عزیز. فقط برای نمایش تایید نشده بود.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.