رونمایی از Canon EOS 7D Mark II

5 2,455

انتظار به پایان رسید. شرکت کانن دوربین EOS 7D Mark II را عرضه کرد. آن‌هایی از شما که منتظر این دوربین فوق‌العاده بودید، در این پست می‌توانید با تمام فن‌آوری‌های نوین بکار رفته در این دوربین آشنا شوید.

IMG_0090

دوربین Canon EOS 7D Mark II دارای حسگر APS-C CMOS با تفکیک‌پذیری 2 / 20 میلیون پیکسل است. این دوربین مانند خلف خود، دارای دو پردازشگر، اما از نسل جدید DIGIC 6 است. با این طراحی، توانایی بی‌نظیری در عکس‌برداری در نورکم، فیلم‌برداری و عکس‌برداری با سرعت ۱۰ فریم بر ثانیه دارد. مقدار حساسیت (ISO) نیز برای تصویر‌برداری در نورکم بهینه‌شده و محدوده ۱۰۰ تا ۱۶۰۰۰ را پوشش می‌دهد. مقدار حساسیت (ISO) تا ۵۱۲۰۰ قابل ارتقاء است.

Body

پردازشگر‌های قدرتمند این دوربین می‌تواند ۳۱ عکس با قالب RAW، تعداد 19 عکس‌ در قالب‌های RAW و JPEG یا ۱۰۰۰ عکس در قالب JPEG را در حالت عکس‌برداری مستمر (Burst Mode) را ثبت کنند. امکان تصحیح اعوجاج لنز و عیوب آبراسیون در حین عکس‌برداری نیز وجود دارد. سیستم شاتر این محصول بهینه‌شده و دارای حداقل میزان لرزش است مقدار Shutter Lag این دوربین ۵۵ میلی‌ثانیه است. به لطف این سیستم ارتقاءیافته، کیفیت فوکوس خودکار دوربین و شارپنس تصاویر افزایش‌یافته است.

sample

اگر در مورد فوکوس خودکار این دوربین حساس هستید، بد نیست بدانید که نسبت به EOS 7D با ۱۹ نقطه فوکوس، این دوربین دارای سیستم فوکوس بسیار بهتری است. تعداد نقاط فوکوس این دوربین ۶۵ عدد است که تمام آن‌ها به خطوط عمودی و افقی حساس هستند (۶۵ نقطه فوکوس صلیبی) و به‌خوبی در سرتاسر کادر تصویر پراکنده‌شده‌اند. بدین ترتیب، فوکوسی دقیق‌تر – به‌خصوص برای عکاسی از سوژه‌های متحرک – در انتظار استفاده‌کنندگان از این دوربین خواهد بود. بعلاوه، نقاط فوکوس مرکزی دارای حساسیت تا -3EV بوده و از نوع Dual-Cross هستند که ابزاری قدرتمند برای فوکوس در نورکم خواهند بود. در هنگام استفاده از پخش زنده (Live View) دوربین، حسگر فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS با استفاده از فن‌آوری Phase-difference سیستم فوکوس خودکار نرمی را برای فیلم‌برداری ارائه می‌دهد. سیستم نورسنجی دستخوش تغییر شده و از حسگر RGB+IR با ۱۵۰۰۰۰ پیکسل برای نورسنجی این دوربین استفاده‌شده است. این حسگر با استفاده از سیستم هوشمند ردیابی سوژه (Canon’s Intelligent Tracking) و سیستم شناسایی (Recognition System – iTRAF) می‌تواند سوژه عکاسی را ردیابی کرده و به‌صورت خودکار نورسنجی دوربین را بر اساس نقطه فوکوس خودکار دوربین انجام دهد. نقاط فوکوس خودکار این دوربین از الگوریتمی جدید برای ردیابی چهره انسانی و تشخیص رنگ استفاده می‌کند.

sensor

امکان فیلم‌برداری این دوربین نیز پیشرفت کرده و می‌توان از آن برای فیلم‌برداری FULL HD باکیفیت 1080 و تعداد فریم بر ثانیه 60، 30 و 24 استفاده کرد. همچنین می‌توانید از قالب‌هایی باکیفیت پایین‌تر برای فیلم‌برداری استفاده کنید. امکان فیلم‌برداری در قالب‌های MOV و MP4 به‌صورت غیر فشرده نیز وجود دارد. می‌توانید این دوربین را با استفاده از یک کابل و درگاه mini-HDMI به یک ذخیره‌کننده خارجی متصل کنید. سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS امکان ردیابی سوژه و جابجایی نرم فوکوس از سوژه‌ای به سوژه دیگر را فراهم می‌کند. این سیستم در سازگاری با فن‌آوری دیگری از شرکت کانن به نام Canon’s Custom Movie Servo  می‌تواند فوکوس خودکار را در حین فیلم‌برداری پیش‌بینی کرده و سوژه‌های متحرک را به‌خوبی پوشش دهد. مقدار حساسیت (ISO) در حین فیلم‌برداری تا ۱۶۰۰۰ قابل ارتقاء بوده و مانند دوربین EOS 7D، می‌توان از کارت‌های حافظه CF و SD برای ذخیره اطلاعات استفاده کرد.

menu

در پشت دوربین صفحه‌نمایش ۳ اینچی با تفکیک‌پذیری ۱۰۰۴۰ هزار نقطه در اینچ قرار داد. سطح این صفحه‌نمایش با رزین خاصی پوشش داده‌شده تا میزان بازتابش نور از سطح صفحه‌نمایش را کاهش دهد. کیفیت بالای این صفحه‌نمایش امکان بازبینی خوب و مقایسه دو تصویر در کنار یکدیگر را فراهم می‌سازد. منظره‌یاب این دوربین به نوع Viewfinder II ارتقاءیافته و با استفاده از منشور پنج‌وجهی خود می‌تواند به‌صورت ۱۰۰ درصد میدان دید را پوشش دهد. همچنین بر روی این منظره‌یاب می‌توانید اطلاعات مربوط به تنظیمات دوربین، فوکوس خودکار و گرید را مشاهده کنید.

back

این دوربین دارای امکانات پیشرفته‌ای درزمینهٔ نوردهی و عکس‌برداری تأخیر زمانی (Time-Lapsing) است.می‌توانید از ۱ تا ۹۹ عکس را با فواصل زمانی از پیش تعریف‌شده ثبت کنید. این محصول مجهز به GPS داخلی بوده و امکان ثبت عرض و طول جغرافیایی را به همراه اطلاعات EXIF عکس فراهم می‌کند. درگاه USB 3.0 و قابلیت Wi-Fi با فن‌آوری جدید WFT-E7 از شرکت کانن، سهولت و سرعت‌ بیش‌تری را در ارسال تصاویر از دوربین به کامپیوتر شما فراهم می‌کند.

GPS

بدنه این دوربین از آلیاژ منیزیم بوده و دارای ساختاری ارتقاءیافته برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار است. شاتر دارای حداکثر سرعت ۸۰۰۰ / ۱ ثانیه بوده و تا ۲۰۰۰۰۰ بار آزمایش‌شده است. فلاش داخلی به همراه کفشک برای نصب فلاش خارجی از دیگر مشخصات عالی این دوربین است.

body-mang

این دوربین با لنز‌های سری EF و EF-S سازگار است. دوربین EOS 7D Mark II با لنز 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM ارائه‌شده و امکان تصویر‌برداری از زوایای واید تا تله را فراهم می‌کند. مقدار معادل فاصله کانونی این لنز بر روی دوربین‌های APS-C برابر با 28.8-216mm است. عناصر اپتیکی و غیرکروی این لنز، امکان ثبت تصاویر شارپ با رنگ‌بندی صحیح را فراهم می‌کند. سیستم تثبیت‌کنندگی تصویر این لنز از نوع اپتیکی بوده و به کمک آن می‌توان تا ۴ استاپ مقدار شاتر را کند کرد. این سیستم به شکل کارآمدی لرزش دوربین را جبران کرده و از تارشدگی تصاویر جلوگیری می‌کند.

 منبع تأمین انرژی این دوربین باتری LP-E6N بوده و با هر بار شارژ آن می‌توان ۸۰۰ عکس را ثبت کرد. وزن این دوربین تغییر نیز کرده و ۹۱۰ گرم است (کمتر از ۱۰۰گرم سنگین‌تر).

برای اطلاع از ریزمشخصات این دوربین بی‌نظیر به صفحه وب‌سایت پیکسل مراجعه کنید.

5 نظرات
  1. sina می‌گوید

    با تشکر از پست کامل و مفیدتون
    حدود قیمتش مشخص نشده؟

    1. هومن می‌گوید

      سلام
      قیمت بدنه 1799 دلار و با لنز 135-18 میلی‌متری 2149 دلار است (در آمریکا).

  2. mehran می‌گوید

    سلام و خسته نباشید به شما.
    ایا این دوربین بصورت داخلی وافای داره؟؟؟؟ یا باید از وسیله برای اتصال به وای فای استفاده کرد؟؟؟؟؟
    این دوربین تقریبا کی به ایران میاد؟؟؟

    1. اشکان می‌گوید

      با تشکر است نظر شما.
      این دوربین دارای وای‌فای داخلی نیست. احتمالاً تا چند ماه دیگر وارد ایران خواهد شد.

  3. داریوش عظیمی می‌گوید

    سلام و خسته نباشید از توضیحات خوبتان…این دوربین هم همانند نسل قبلیش half frame است (مانند 7D)

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.