آیا قیمت دوربین‌های کانن رو به افزایش است؟

1 1,446

چندی پیش و در جریان برگزاری کنفرانس فوتوکینا 2014، از دوربین Canon 7D Mark II پرده‌برداری شد. قیمتی که برای این دوربین لحاظ شده است و خبرهایی که جسته‌وگریخته به گوش می‌رسد، حاکی از آن است که گویا شرکت کانن قصد در افزایش قیمت دوربین‌‌های خود دارد.

canonproducttree

اخبار بازاریابی شرکت کانن حاکی از آن است که این شرکت از فروش دوربین 6D زیاد راضی نیست و این عدم رضایت را می‌توان در قیمت‌گذاری دوربین جدید 7D Mark II مشاهده کرد. درحالی‌که استفاده‌کنندگان ترجیح‌ می‌دهند، دوربین فول فریمی در حدود قیمت ۱۴۹۹ دلار خریداری کنند، عرضه دوربینی با حسگر APS-C و با حدود قیمت ۱۷۹۹ دلار، راه را برای دوربین فول فریمی باقیمت پایین – از همین الان- بسته است. در حال حاضر، دوربین 6D با حسگر فول فریم تنها ۱۰۰ دلار از 7D Mark II با حسگر APS-C گران‌تر است. این اختلاف قیمت غیرمنطقی، احیاناً خبر از سیاست‌های جدید بازاریابی در شرکت کانن دارد. چنانچه این روند در قیمت‌گذاری دنبال شود، دوربین‌های بعدی 6D و 5D قیمت‌های بسیار بیش‌تری از دوربین‌های هم‌رده فعلی خود خواهند داشت. این‌طور به نظر می‌رسد که شرکت کانن قصد دارد فروش کم‌ دوربین‌ها خود را با افزایش قیمت تک‌تک آن‌ها جبران کند. خط‌مشی که خیلی هم غیر‌منطقی نیست.

برگرفته از: www.canonrumors.com

1 نظر
  1. حمید می‌گوید

    خب اگر اینطور باشه احتمالا بازار تصویر برداری 5دی رو به پاناسونیک جی اچ 4 میبازه مگر آنکه واقعا تفاوت چشمگیری از نظر کیفی داشته باشه و ضعفهایی مثل داینامیک رینج و بیت ریت و کدک h246 و … رو که در مارک 3 هست حل کرده باشه!

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.