آپدیت جدید کانن 5D Mark IV ضریب کراپ را در فیلم‌برداری 4K کاهش می‌دهد

2 2,555

طی چند روز گذشته اخبار و شایعات متعددی در مورد آپدیت نرم‌افزاری جدید کانن برای دوربین‌های EOS 5D Mark IV منتشر شده است. اگر پی‌گیر این اخبار بوده باشید حتماً دریافته‌اید که کانن قصد بهبود عملکرد فیلم‌برداری در پرچم‌دار خانواده EOS 5D را دارد. چند روز پیش بود که منابع غیر رسمی ولی معتبر از تصمیم کانن مبنی بر پشتیبانی 5D Mark IV از پروفایل C-Log در بروزرسان جدید پرده‌برداری کردند و حال خبر می‌رسد که کانن قصد دارد تا ضریب کراپ را در حالت فیلم‌برداری 4K از 1.74x به 1.27x کاهش دهد.

این بدان معناست که هنگام فیلم‌برداری با رزولوشن 4K می‌توان از سطح بیشتر حسگر دوربین بهره برد که مزایای زیادی را در پی دارد. این بدان معناست که علاقه‌مندان به فیلم‌برداری 4K با این دوربین بهبودهای قابل توجهی را پس از نصب این فرم‌ویر تجربه خواهند کرد.

هر چه زمان بیشتری بگذرد اخبار موثق‌تری از جزئیات این آپدیت به بیرون درز پیدا خواهد کرد ولی آنچه تقریباً قطعی می‌باشد این است که عمده تغییرات و بهبودها در این آپدیت فرم‌ویر به قسمت فیلم‌برداری جدیدترین عضو خانواده 5D مربوط می‌شود.

در پایین بخشی از ویژگی‌های کلیدی که انتظار می‌رود در این آپدیت گنجانده شود را فهرست کرده‌ایم:

  • رزولوشن فیلم‌برداری DCI 4K به 2970×5632 پیکسل یا ضریب کراپ 1.27x افزایش خواهد یافت
  • افزایش رزولوشن UHD به 3078×5472 پیکسل یا ضریب کراپ 1.29x
  • حفظ امکان فیلم‌برداری با کراپ فکتور 1.74x
  • امکان فیلم‌برداری با رزولوشن 3K و سرعت ۶۰ فریم‌ بر ثانیه و فیلم‌برداری HDR با فریم‌ریت ۲۴
  • بهره‌مندی از مدهای فیلم‌برداری 3K برای رزولوشن فول اچ‌دی 1080p

علی‌رغم بهبودهای قابل توجهی که پس از نصب این آپدیت حاصل می‌شود، لازم به ذکر است که برای نصب این بروزرسان باید به مراکز سرویس معتبر مراجعه کنید تا این کار را برای شما انجام دهند؛ چراکه از قرار معلوم تغییراتی سخت‌افزاری نیز در دوربین لازم به انجام است. البته می‌توانید خودتان اقدام به نصب این آپدیت کنید ولی ممکن است بعضی مواقع دوربین حرارت بیشتری را هنگام پردازش‌های سنگین تولید کند. باید عنوان شود که اگر چندان از قابلیت‌های فیلم‌برداری دوربین 5D Mark IV استفاده نمی‌کنید، نصب این آپدیت برای شما چندان ضروری نخواهد بود.

2 نظرات
  1. یاسین می‌گوید

    میمونه کدک رو هم درست کنه.حیف اینهمه فوکوس عالی هست که سوپر۳۵ نباشه

  2. علی می‌گوید

    من میخوام کانن 5d مارک 4 برای تصویر برداری بخرم ایا با اپدیت جدید هم وارد میشود که دیگر نیاز به تغییر نرم افزار وسخت افزار نباشد یا اینکه همین ها رو باید اپدیت کرد

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.