با دوربین‌هایی که در اسکار 2017 جایزه گرفتند آشنا شوید

0 2,392

در هشتاد و نهمین دوره‌ی آکادمی اسکار، اتفاقات زیادی افتاد. فیلم فروشنده موفق به کسب جایزه‌ی بهترین فیلم غیر انگلیسی شد و در اعلام بهترین فیلم سال نیز خطای عجیبی صورت گرفت. ولی آکادمی اسکار مراسم دیگری با نام جوایز تکنیکی و علمی نیز دارد که طی آن به دستاوردهای فناوری و تکنولوژی‌های استفاده‌شده در سینما پرداخته می‌شود.

در این مراسم چهار دوربین مورد تقدیر قرار گرفتند که در ادامه می‌توانید با آن‌ها آشنا شوید.

ARRI Alexa

از ARRI به خاطر طراحی پیشرو و مهندسی سنسورهای Super 35 در سری دوربین‌های Alexa تقدیر به عمل آمد. ARRI در حال حاضر شناخته‌شده‌ترین تولید‌کننده‌ی دوربین‌های سینمایی است و محصولات این کمپانی در گستره‌ی وسیعی از فیلم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدل‌های مختلف این دوربین‌ها مانند Alexa Classic EV، Alexa SXT EV، Alexa XT Plus، Alexa XT Studio و Alexa Mini را در محصولات سینمایی مختلف در سطوح متفاوت خواهید یافت. در ساخت فیلم فروشنده نیز از دوربین Alexa XT استفاده شده بود.

از فیلم‌هایی که امسال نامزد اسکار شده بودند، فیلم‌های Arrival، Moonlight، Hell or High water و Manchester by the Sea از دوربین‌های ARRI Alexa استفاده کرده بودند.

 

RED Epic

کمپانی RED Digital Cinema به خاطر دوربین‌های سری Epic موفق به کسب جایزه شد. این دوربین‌ها از سنسورهای فول‌فریم با قابل آپگرید استفاده می‌کنند که مورد توجه داوران قرار گرفت.

RED سنسورهای بسیار قدرتمندی را عرضه می‌کند و به‌صورت مرتب آن‌ها را مورد بهینه‌سازی قرار می‌دهد. دوربین‌های این کمپانی در مدل‌های مختلفی از 2K تا 8K عرضه می‌شوند و در ساخت فیلم‌های زیادی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

سنسور جدید این کمپانی توانست در آزمایشات سایت معروف dxomark نیز به بالاترین امتیاز دست یابد. در بین نامزدهای دریافت جایزه‌ی اسکار 2017، فیلم‌های Hacksaw Ridge و Hidden Figures از دوربین‌های RED Epic استفاده کرده بودند.

 

Sony F65 CineAlta

آکادمی از سونی به خاطر ساخت دوربین F65 CineAlta با طراحی خاص سنسور و قابلیت ثبت فیلم‌های RAW تقدیر کرد. این دوربین از یک سنسور Super 35 از نوع CMOS استفاده می‌کند و قادر است با رزولوشن 4K و سرعت 72 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند.

همچنین قابلیت ثبت تصاویر خام 16 بیتی را نیز دارد و به وای‌فای نیز مجهز شده است.

 

Panavision Genesis

در نهایت پاناویژن و سونی برای طراحی و سایت دوربین دیجیتال سینمایی Genesis مورد تقدیر قرار گرفتند. این دوربین نیز از سنسور Super 35 استفاده می‌کند و از خروجی رنگ 10 بیتی بهره می‌گیرد. این دوربین نیز به‌طور وسیعی در فیلم‌های سینمایی و جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری مورد استفاده قرار گرفته است.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.