کیف دوربین باید یا نباید؟ بخریم یا نخریم؟

28 3,167

camera-bag-collection

برای خرید یک کیف دوربین لازم نیست تا شما هم یک عکاس حرفه‌ای باشید و یا دوربین چند میلیونی داشته باشید! دوربین عکاسی هم به مانند دیگر تجهیزات الکترونیکی نیاز به تجهیزات جانبی خاص خود را دارد که کیف‌های دوربین هم جزو آن‌ها است. شما در هر سطح و درجه کاری و علمی هم که باشید و یا هر نوع دوربین را داشته باشید چه دوربین‌های کوچک و چه دوربین‌های اس آل ار حرفه‌ای نیاز دارید تا با کیف‌های کوچک یا بزرگ دوربین خود را تجهیز کنید تا از آن‌ها در مقابل ضربه، گرد و خاک، رطوبت و یا خیلی از موارد دیگر محافظت کند.


این روزها تقریباً دوربین‌های عکاسی به مانند موبایل جای خود را در وسایل روزمره همه ما باز کرده و عکس گرفتن هم جزو یکی از عادت‌های ر:/..زانه ما در آمده  پس برای حمل و نقل و همین طور محافظت از آن نیاز داریم تا کیف دوربینی به فراخور جیب خود خریداری کنیم. پس در اصل خرید کیف دوربین نباید نقطه مبهمی در ذهن ما وجود داشته باشد و به داشتن و نیاز آن واقف هستیم. حال بر می‌گردیم به این که چگونه کیفی مناسب دوربین ما و احوال خود ما است! خود من با توجه به علاقه‌مندیم به عکاسی و داشتن دوربین از سال‌ها پیش با کیف‌های اصلی و مارک دار آشنایی داشتم و به دلیل آن که از دوربین‌های کوچک ۱۳۵ میلی متری شروع کرده بودم در نتیجه کیف‌های جمع و جور را که معمولاً درون کارتن خود دوربین هم بود به استفاده در می‌آوردم تا اینکه سالیان پیش و رو آوردن به دوربین‌های حرفه‌ای اس ال آر به نقطه انتخاب کیف دوربین رسیدم! برای حمل و نقل دوربین‌های خود تا کنون چندین کیف دوربین چه به صورت دستی چه کوله‌ای و یا شانه‌ای را خریداری و امتحان کرده‌ام و برای رسیدن به این که چه کیفی برای من و دوربین من مناسب است هزینه‌های زیادی را پرداخته‌ام! چرا که در اولین خرید خود هنوز نمی‌دانستم که به چه کیفی نیاز دارم و پس از آن هم تازه متوجه شدم که چه کیفی برای حمل و نقل دوربین من مناسب‌تر است و خلاصه در حال حاضر بعد از عوض کردن شاید ۶ الی ۷ کیف دوربین به این جا رسیده‌ام که در حال حاضر ۲ کیف را برای دوربین و تجهیزات عکاسی خود دارم یکی به صورت کوله‌ای و دیگری شانه‌ای که استفاده‌های متفاوتی را در زمان و مکان‌های خاص از آن‌ها دارم.

Visualante-Camera-Bag
شاید شما هم نیاز به تجربه کردن و امتحان کیف‌های متعدد و متفاوت داشته باشید تا بتوانید به آن چه واقعاً می‌خواهید برسید و متأسفانه این گونه تجربیات همیشه گران و سنگین است! نه تنها باید از مارک‌های مخصوص صنعت کیف سازی دوربین خرید خود را انجام دهید بلکه با توجه به گوناگونی این گونه کیف‌های تخصصی نیاز دارید تا یا از تجربیات فروشنده و یا خریداران قبلی بهره برده و یا در سایت‌های اینترنتی به دنبال معایب و محسنات کیف مورد نظر خود باشید. برای داشتن کیف مناسب باید این را در نظر بگیرید که کیف علاوه بر راحتی در حمل و نقل باید دارای پوشش مناسب برای هوای بارانی و یا گرد و خاک باشد و همین طور استحکام کافی را برای ضربه‌های احتمالی به دوربین شما داشته باشد و یا برای تجهیزات عکاسی دیگر شما هم جای مخصوص به خود را داشته باشد.
معمولاً برای سفرهای درون شهری خود نیازی به کوله‌های عکاسی پیدا نمی‌کنید چرا که علاوه بر بد بار بودن آن‌ها در محیط‌های شهری بیش از حد توجه مردم عادی را به شما جلب خواهد کرد و همین طور از دست سارقان نیز خلاصی نخواهید داشت و طعمه خوبی برای آن‌ها خواهید بود پس برای عکس برداری از مناظر شهری به کیف‌های کوچک و یا شانه‌ای نیاز خواهید داشت. بر عکس آن برای سفرهای بیرون از شهر خود و یا سفر به شهر های دیگر یقیناً نیاز دارید تا از کیف‌های کوله‌ای بهره برید تا علاوه بر دوربین و تجهیزات مورد نیاز خود بتوانید لوازم مختصر و شخصی خود را نیز حمل نمایید. علاوه بر این‌ها ذهنیت شما و علاقه‌مندی شما به نوع و شکل و رنگ کیف در اولویت است تا در یک جمله کیف دوربین خود را دوست داشته باشید و بتوانید با در دست داشتن آن از عکاسی خود نیز لذت ببرید. در آخر توصیه می‌کنم کیف‌های دوربین را از هر مدل که در نظر دارید از مارک‌های مشهور و حرفه‌ای خریداری کنید تا به مشکلات عدم تخصص حمل و نقل دوربین‌ها مواجه نشوید و این را در نظر داشته باشید که همان گونه که برای خرید دوربین خود هزینه کرده‌اید لازم است تا برای کیف دوربین هم هزینه مناسبی را انجام داده تا از خطرات ذکر شده دوربین خود را به دور سازید.

28 نظرات
  1. صابر می‌گوید

    فقط هنگام خرید کیف دقت کنید که کیف ها کاور های مخصوص آب و هوایی رو داشته باشند ، چون طی تجربه ای که داشتم این نوع کیف ها برای سفر و عکاسی از مناظر برون شهری بسیار مناسب هستند .

    1. سروش نفیسی می‌گوید

      سپاس از شما و بد نیست بدانیم کیف های حرفه ای حمل دوربین تقریبا همگی دارای این نوع پوشش ها هستند و بعضی از آن ها که از نظر قیمت هم تفاوت معنی داری با بقیه دارند به طور کل ضد آب میباشند و خیال عکاس را در این زمینه راحت میکنند

  2. امیر بخت آور می‌گوید

    در تجربه ای که من با کیف های عکاسی داشتم کیف های Lowepro از کیفیت بسیار بالا ، مقاوم و مناسب برای تمامی شرایط آب و هوایی هستند . من کیف های سازنده های دیگر رو نداشتم هیچوقت ولی به طور حتم اون ها هم خصوصیات خود را دارند .

    1. سروش نفیسی می‌گوید

      دوست خوبم شرکت Lowepro یکی از مطرح ترین ها در زمینه کیف های عکاسی و تخصصی است و باید خوش حال باشید که از ابتدا با این برند آشنا شده اید و از آن استفاده میکنید اما برند های قری تری هم وجود دارند که در ایران هم میتوانید از آن ها بنا به سلیقه و موارد استفاده خود بهره ببرید . برای اطلاعات بیشتر میتوانید از این آدرس استفاده کنید.

  3. طباطبایی می‌گوید

    با سپاس از توصیه های به جای شما و تشکر برای در اختیار گذاشتن تجربه های شخصی خود در این زمینه،
    با تجربه ی کمی که در این زمینه دارم، بهترین انتخاب را همان پیشنهاد شما می دانم:
    داشتن دو کیف دوربین، یکی کوله (Backpack) و یکی مدل شانه ای برای سفرهایی با انگیزه های متفاوت!
    منتظر نوشته های آموزنده ی بیشتر از شما، درباره مسائل مربوط به دوربین و عکس و عکاسی هستیم!

    1. سروش نفیسی می‌گوید

      سپاس از شما . بله نتیجه را درست متوجه شده اید برای کارهای روزمره و سفر باید به تفکیک کیف های مناسبی را به همراه داشته باشیم .

  4. ﻋﻠﻲ ﺭﺿﺎ می‌گوید

    ﺑﺎ ﺗﺸﻜﺮ ﻓﺮاﻭاﻥ اﺯ ﺷﻤﺎ ﺩﻭﺳﺖ ﺧﻮﺏ و ﻧﻜﺘﻪ ﺳﻧﺞ
    ﺩاﺷﺘﻦ ﻛﻴﻒ ﺧﻮﺏ ﺑﺮاﻱ ﺗﺠﻬﻴﺰاﺕ اﻟﻜﺘﺮﻭﻧﻴﻜﻲ ﻭ ﺩﻳﺠﻴﺘﺎﻟﻲ ﺑﻪ اﻧﺪاﺯﻩ ﺧﺮﻳﺪ ﺧﻮﺩ ﺗﺠﻬﻴﺰاﺕ اﻫﻤﻴﺖ ﺩاﺭﺩ و ﺑﺎﻋﺚ ﺩﻭاﻡ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ.اﻟﺒﺘﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﺩﺭ ﻧﻆﺮ ﺩاﺷﺖ ﺧﻮﺩ وساﻳﻞ. ﺟﺎﻧﺒﻲﺗﺐﺪﻳﻞ ﺑﻪ اﺑﺰاﺭﻱ ﺩﺳﺖ و ﭘﺎ ﮔﻴﺮ ﺩﺭ ﺟﻬﺖ ﻫﺪﻑ اﺻﻠﻲ ﻛﺎﺭ ﻧﺸﻮﺩ.

    1. سروش نفیسی می‌گوید

      این هم نکته مثبتی بود که از شما فرا گرفتیم بله باید تجهیزات مناسب جانبی را انتخاب کنیم که علاوه بر استفاده صحیح از آن باعث دست و پاگیر شدن ما نشود !

  5. امین می‌گوید

    کیف های تمای سازنده ها خوب هست مخصوصا Lowepro که دارم خیلی عالی هست ولی دوست دارم یکی از محصولات ThinkTank رو امتحان کنم که متاسفانه تو ایران کم گیر میاد .

    1. سروش نفیسی می‌گوید

      من زیاد با نظر شما دوست خوبم موافق نیستم … !‌ همه سازنده ها خوب نیستند و نقص هایی را در کیف های آن ها میبینم ! بهتر است با مارک های مشهور که امتحان خود را پس داده اند شروع کنید . بله محصولات Think Tank که جزو سری های فوق حرفه ای است و به نظرم اگر به تصمیم خرید خود مصمم باشید میتوانید با سفارش دادن به بر و بجه های پیکسل خرید را انجام داده و مدتی بعد از کیف استفاده کنید . بازهم تشکر از نظر شما

  6. حامد صفایی می‌گوید

    درود به استاد عزیزم جناب نفیسی

    سپاس گزارم که مارو از تجربیاتتون بی بهره نمیزارید
    مانا باشید

    1. سروش نفیسی می‌گوید

      حامد جان سپاس از لطف تو …. همیشه به من محبت داری . در خدمتتون هستم

  7. میهمان می‌گوید

    درود
    البته اگر کیفهای مختلغی هم داشته باشید ممکن است به شکلی درد سر ایجاد کند!
    من یک کوله Flipside 400 و یک شانه آویز Nova 170 که به قصد کم کردن وزن و همراه
    بردن لوازم ضروری تر با شانه اویز بزرگ نشنال جئوگرافی قبلیم جایگزین کردم، ولی الان
    هم همیشه این دو، همه جا همراهمه به علاوه کیف بزرگ و بدقواره سه پایه مانفرتو!

    این حالت بیشتر دستو پاگیره و اگر مثل من وسواس دارید که در همه سفرها و ماموریت های
    عکاسی تمام لنزها و فلاشها و لوازم تنظیف و سایر موارد همراهتون باشه یک شانه اویز
    بزرگ از نظر دسترسی سریعتر خیلی بهتره!

    1. سروش نفیسی می‌گوید

      اما به نظر من برای این گونه موارد که شما گفته اید بهترین راه خرید یک کوله پشتی راحت و تمام عیار است تا دوربین و تجهیزات در آن به راحتی جای گیرد و علاوه بر آن سه پایه هم در جای خود روی کوله پشتی متصل شده تا چندین کیف را همراه خود نداشته باشیم .

  8. فریبا می‌گوید

    با سلام و تشکر فراوان:
    اگرچه عکاس حرفه ای نیستم، اما از عکس گرفتن و ثبت خاطراتم لذت فراوانی می برم و به عبارتی عاشق اینکارم. وقتی مطلب شما رو میخوندم، اولش با خودم گفتم ای بابا این برا عکاسای حرفه ای هست اما خوندن تموم اون، خیلی نکات مثبت رو بهم یاد داد و سعی میکنم حتما اجراشون کنم. ممنون که اینقدر ظریف و به جا تجربیاتتون رو در اختیار همه قرار میدید تا در زمان لازم ازش استفاده کنن و دچار تردید و سرگردانی نشوند. بازم ممنون.

    1. سروش نفیسی می‌گوید

      سپاس از ثبت نظر شما . شما هم ظاهرا دستی در عکس برداری دارید. این روزها علاوه بر دوربین های عکاسی که انواع و اقسام آن با هر نوع سلیقه ای به بازار راه یافته است و مشتری را هدف خود قرار داده موبایل ها هم با دوربین های خود که روز به روز در حال بهتر شدن و قوی تر شدن هستند به میدان عکاسی راه یافته اند . پس باید برای همه این تجهیزات خود که معمولا هم از قیمت خوبی برخوردار هستند وسایلی را تهیه کنیم تا آسیب چندانی در حمل و نقل نبینند . حال چه برسد به دوربین های چند صد میلیونی و به قولی حرفه ای …. به امید آن که شما هم به جمع عکاسان آماتور بپیوندید ….

  9. رضا میرزاد می‌گوید

    با تشکر از آقای سروش نفیسی که با به اشتراک گذاشتن تجربیات ارزنده خود کمک شایانی به دیگران در امر خرید میکنند ایکاش امکان آشنایی از نزدیک با ایشان فراهم گردد تا بیشتر از استعداد و تجارب ایشان بهره برد

    1. سروش نفیسی می‌گوید

      دوست خوبم شما همه جوره ب بنده لطف دارید … امید دارم تا توانسته باشم کمی از نگرانی های خود را برای شما به اشتراک گذاشته باشم و دوست دارم دوستانی چون شما در این گونه بحث ها شرکت کرده و فقط خواننده نباشند … بیایید تا از تجربیات یکدیگر استفاده لازم را ببریم . سپاس

  10. شمس می‌گوید

    با سلام
    در اینکه باید حتما برای یک دوربین عکاسی (بخصوص در صورت وجود لوازم جانبی) وجود کیف الزامی هست شکی نیست!
    اما یک نکته مهم در زمینه انتخاب کیف این است که هر فردی که قصد خرید کیف دارد باید دقیقا نیاز خود را بداند!
    اکثرا در یک سال گذشته میل به خرید کیف های سری backpack در بین عکاسان (بخصوص عکاسانی که تازه وارد دنیای عکاسی شده اند) افزایش یافته است. اما نکته مهم در خرید کیف های این سری این است که اگر روزی قرار باشد برای یک سفر بلند مدت (مثلا 3 روزه) به خارج از شهر سفر کنیم و اکثر مسیر یا با دوچرخه یا با پیاده روی پیمایش کنید، آیا باز هم خرید یک کیف دوربین از سری backpack مناسب است؟!
    در اکثر دوره های آموزش کوهنوردی به این نکته تاکید می شود که “بدون وسیله هرگز به کوه و یا به طبیعت سفر نکنید” (البته بماند که در داخل ایران کمتر با این نکته توجه می شود) اگر فردی قرار باشد به مدت 2 الی 4 ساعت فقط اقدام به دویدن در یک منطقه خارج از شهر نماید به وسایلی نیاز دارد که در زیر لیستی کوتاهی از آن ذکر می شود
    1- آب آشامیدنی
    2- لباس مناسب در صورت تغییر وضع هوا
    3- مختصری کمک های اولیه
    4- چراغ پیشانی یا چراغ قوه
    5- خوراکی جهت مصرف و مقداری هم بصورت ذخیره و…
    این تازه وسایلی است که شما برای یک برنامه کوتاه مدت کمتر از یک روز نیاز دارید!
    اگر برنامه ای برای 1 الی 3 روز نیاز باشد، مطمئنا به این اقلام لباس اضافی، کیسه خواب و چادر و … نیز اضافه می شود چه برسد به یک برنامه بلند مدت!!
    همانطور که اطلاع دارید در کوهنوردی کیف مناسب برای فعالیت کوله پشتی یا (backpack) که دارای سری بندی خاص خود از قبیل Bike, Alpine,Backpack و… می باشد.
    برای شناخت حجم این کوله از مقیاس لیتر استفاده می شود و برای مثال برای یک برنامه یک الی سه روزه در فصل خوش آب و هوا لیتراژ پیشنهادی کوله 35 الی 55 لیتر است!
    در همان فصل مشابه برای برنامه ای به مدت 5 الی 7 روز به کوله ای با ظرفیت 60 به بالا نیاز است!
    (در فصل زمستان و خصوص برای عکاسی در شب که تقریبا کوله پشتی 70 لیتری هم جا کم خواهد داشت!)
    خوب برویم سراغ اصل مطلب! کیف دوربین!
    حالا فرض کنید قرار است برای یک برنامه عکاسی طبیعت در تابستان به مدت 4 روز سفری بصورت پیاده روی یا با دوچرخه داشته باشید!
    دوستانی که کیف سری backpack برای دوربین تهیه کرده اند احتمالا نیاز خواهند داشت یک شرپا برای حمل وسایل شخصی خودشان استخدام کنند (:! ( شرپا: افرادی هستند که بار کوهنوردان را در ارتفاعات هیمالیا حمل می کنند)
    چون این دوستان مجبروند کیف کوله پشتی لوازم عکاسی را خودشان حمل کنند و در داخل آن نیز قطعا جایی برای قراردادن کیسه خواب، لباس اضافه، غذا و … وجود نخواهد داشت!
    پس بهتر است قبل از اینکه صرفا بخاطر ظاهر و جادار بودن دنبال خرید کیف های سری backpack بروید این احتمال را در نظر بگیرید ممکن است چنین سفری داشته باشید.
    زمانی که خودم قصد خرید کیف برای لوازم دوربین را داشتم، این نکته را مورد توجه قرار دادم و مطالبی که در ادامه ذکر می کنم مربوط به همین مسئله می باشد.
    در حال حاضر من دو تا کوله پشتی با لیتراژ های 35+5 و 60+10 دارم و یک کیف شانه آویز سری AW دیدگاهم هم از خرید کیف این هست که اگر بنا باشه برنامه ای برم که نیاز به کوله پشتی باشه، مطمئنا لوازم رو راحت می توان داخل کوله قرار بدم و یا کیف رو در کنار کوله حمل کنم!
    اما یک خبر خوب هم برای اون دوستانی که بسیار تعصب روی خرید کیف دوربین سبک کوله پشتی دارند وجود داره!
    شرکت lowerpro نمونه هایی از کوله پشتی رو داره که قابلیت حمل لوازم غیر دوربین رو هم فراهم می کنه!
    البته قیمتش کمی بالاست ولی برای افرادی که کمتر سفر می کنند مناسبه!
    تقریبا از معدود شرکتهایی هست که این سبک کوله را تولید کرده و دلیلش هم اینه که LowerPro در واقع یکی از زیر مجموعه های شرکت Lowe Alpine هست که تخصصش تولید پوشاک و کوله های کوهنوردی هست!
    Rover Pro 45L AW
    شاید برخی خوانندگان محترم بگویند کجای ایران چنین برنامه ای پیش می آید؟!!
    برای مثال برنامه هایی را برای شما ذکر می کنم
    – پیمایش جنگل ابر از استان سمنان تا مازندران
    – پیمایش کویر مرکزی ایران
    – حرکت در جاده ابریشم
    – سفر به مناطق بکر استان لرستان
    – و ….

    1. سروش نفیسی می‌گوید

      دوست خوبم . اول از همه سپاس و تشکر من را به خاطر دیدگاه بسیار کامل خود پذیرا باشید و در وحله بعد هم متشکرم از این که تجربه خود را بسیار خوب و دقیق برای ما به اشتراک گذاشتید . امید که در آینده نیز هم چنان از تجربیات شما استفاده کنیم.

      1. مهدی.ج می‌گوید

        در واقع مطابق با همین فرموده شما استاد نفیسی عزیز که : “امید که در آینده نیز هم چنان از تجربیات شما استفاده کنیم.”، از شما در مقام شاگرد کوچکی طلب دارم که تجربه های عکاسی خود را در سفرها و دیده هایتان از جهان پیرامون را در پستهایی به صورت جامع در دسترس عموم قرار دهید.
        برای مثال من شیفته عکسهای شما از طبیعت نپال شده ام به خصوص سایه ها، و برایم دانستن بعضی نکته ها نه که طلایی گویی حیاتی شده است، اینکه:
        دلم شنیدن قصه ی سفر و عکاسی می خواهد یه قصه ی ساده و صمیمی که بدرد حال و روزگارم بخورد

        1. سروش نفیسی می‌گوید

          مهدی جان دوست خوب پیکسل سپاس از این همه محبت که به ما روا میدارید …. همه ما در این جا جمع شده ایم تا به نوعی از تجربیات هم استفاده کنیم پس به خاطر این دوستی ها از کلماتی چون استاد و شاگرد بپرهیزیم و بیاییم تا در این محفل زیبا و کوچک برای فرداهایی بهتر و باشکوه تر حضوری پر رنگ داشته باشیم.
          مهدی جان سفر های من را هم میتوانید به نوعی از وبلاگ من + و فتوبلاگم + به صورت نوشتاری و تصویری دنبال کنید! و ای کاش تا دوستان خوب مدیریت سایت هم بتوانند قرار هایی دوستانه را تدوین و برنامه ریزی کنند تا بتوانیم در کنار هم صجبت کرده و بیشتر با هم آشنا شویم … یک قرار پیکسلی …. شاید این مهم اتفاق بیافتد و از نزدیک با شما خوبان آشنایی داشته باشیم آن هم به صرف قهوه و چای.
          در خصوص نپال هم اگر بخواهم توضیحی بدهم به نظرم باید برای هر روز سفر یک دفترچه را تمام کنم فقط به این نکته بسنده میکنم که شاید برای ثبت بیشتر این تصاویر که از نپال میبینید جز فشردن دکمه شاتر دوربین عملی انجام نگرفته باشد … نپال کشوری از ناشناخته ها و نادیده ها است … فرهنگ متفاوت و طبیعتی بکر و جذاب … مناظری که شاید به جرات دهان باز شما را به همراه دقایقی با چشمانی بدون پلک زدن همراهی میکند ! نپال سرزمین رنگ ها سرزمین چشمان بودا سرزمین شگفتی ها و دوستی ها ….

          1. مهدی.ج می‌گوید

            برادر بزرگ پیکسلی آغوش جنوب و ساحل و دریایش با خوان کرمش به همراه دل گرم مردمانش میزبان شما و همه ی دوستان پیکسلی ست، من هم یکی از همین دریایی ها و مردمی ها
            از خوانندگان وبلاگ و نظارگان فتوبلاگتان هستم.
            لطفا از عملکرد دیگر ملزومات سفر عکاسانه و احتیاجات چنین سفرهایی بفرمایید
            نظیر سه پایه چراکه تجربه های عملی به جد کاراتر از تجربه های آزمایشگاهی در شرایط استاندارد است

            سپاس

          2. سروش نفیسی می‌گوید

            سپاس از شما … حتما به بحث سه پایه ها هم وارد میشویم . امید به دیدارتان …. دستتان را از همین جا میفشارم و درود می فرستم بر شما و دیگر دوستان ه خطه جنوب میهنم

  11. محمد حاتمی می‌گوید

    سلام؛

    حدود 3 سال پیش دوربین D90 نیکون خریدم. اون موقع دانشجو بودم. خودم رو چلونده بودم 🙂
    طوری که نه فیلتر یو وی خریدم و نه پولم رسید که کیف براش بگیرم. حدود یک ماه فرصت بی پولی داشتم که روی خرید کیف فکر کنم. تو این مدت و تو این 3 سال به نتایجی در مورد کیف دوربین رسیدم.
    1- اوایل که دوربین رو خریده بودم، تو جمع دوستان و در حد سفرهای درون شهری ازش استفاده می کردم. تصمیم گرفتم که کیف کوچیک لوپرو بگیرم. جمع و جور بود. لنز 18-105 دوربینم به راحتی توش جا میشه. شارژر باتری و سیم های دوربین هم جای کافی دارند. تنها ایراد این کیف ها این است که سر لنز درست کف کیف قرار می گیره و از اونجایی که کیف از همونجا روی زمین قرار میگیره، همیشه باید مراقب بود. مشکل دوم این کیف ها این است که کاملا مشخص است که داخل آن دوربین اس ال آر قرار داره. و طعمه ای خوب برای دزدان عزیزه. 🙂
    2- در طی ادامه سفر های برون شهری و چند روزه، تقریبا آن کیف جمع و جور هم اضافی به نظرم می آمد به طوری که باید علاوه بر کوله ی وسایل شخصی، یک کیف دیگر هم از خودم آویزون می کردم. که کم کم حذفش کردم و از همون کوله ی معمولی برای حمل و نقلش استفاده کردم. اونجا بود که به وجود یک کوله عکاسی نیاز احساس کردم که هم دوربین درونش جا بشه، هم وسایل دم دستی سفر.

    1. سروش نفیسی می‌گوید

      سپاس از شما دوست خوب پیکسل . در خصوص محل قرار گیری دوربین و لنز درون کیف ها این را گوشزد کنم که چنان چه شما از برند های معتبر کیف دوربین خود را خریده باشید محل قرار دادن دوربین را باید همانگونه که در کاتالوگ آن و یا سایت فروشنده میبینید در نظر بگیرید و اطمینان داشته باشید که موردی برای دوربین شما بوجود نمی آید ! در کیف های کوچک لوپرو هم همان طور که دوربین را وارد کیف میکنید با کمی دقت متوجه میشوید که درست است که لنز در ته کیف شما قرار گرفته اما بدنه بالای دوربین طوری درون کیف قرار گرفته که فاصله کمی را برای لنز شما با ته کیف در نظر گرفته و خیالتان بابت قرار دادن کیف بر روی زمین راحت است مگر آن که کیفی نامناسب با اندازه لنز و دوربین خریداری کرده اید ! پس حتما باید قبل از خرید توسط فروشنده و همینطور خود سایت مارک دوربین از این مورد آگاهی یابید. در مورد دزدان محترم هم کار زیادی از پیش نمیبرید و چه این کیف و چه کیفی که شکل دوربین نباشد را هم به دست داشته باشید برای دزدان محترم فریبنده به نظر خواهید آمد ! پس از اقدامات احتیاطی و جلوگیری کننده دوری نکنید.
      در سفرهای برون شهری و مسافرت ها بطور حتم نیاز شما به کیف ها و کوله های دیگر احساس میشود و همان طور که شما آن را تجربه کرده اید میتوانید از کوله های حمل دوربین که جایی هم برای وسایل شخصی شما دارند بهره ببرید.
      خوش حال خواهم شد که همین گونه تجربیات شما و دیگر دوستان را در این زمینه داشته باشیم تا دوستانی که می خواهند اقدام به خرید کیف دوربین کنند بتوانند با خواندن این مطالب دست آوردی برای خریدی بهتر داشته باشند.

  12. مهدی می‌گوید

    سلام
    ما با چند تا از دوستان میخواهیم برای یکی از همکاران که یه عکاسی علاقه خاصی داره کیف دوربین بگیریم
    میدونیم که جندتا دوربین داره
    بنظرتون این طور کیفی مناسب است؟
    http://www.kalagard.com/item/bags-photovideo/details/1333/

  13. اکرم می‌گوید

    سلام،من دوربین کنان 60dبا لنز 18 -135 دارم میخواستم راهنماییم کنید چه کیفی برای دوربین من مناسبه؟ممنون

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.