بزرگ‌ترین فروشگاه‌های دوربین و تجهیزات عکاسی در جهان

0 1,968

خرید تجهیزات جدید، یکی از هیجان‌انگیز‌ترین بخش‌های زندگی یک عکاس است؛ هرچند که گاهی اوقات گران بودن تجهیزات و خصوصاً تجهیزات تخصصی این کار را دشوار می‌سازد. با وجود رونق گرفتن خریدهای اینترنتی، کماکان حضور در فروشگاه و لمس کالایی که قصد خرید آن را دارید، بخش بزرگی از جذابیت‌های خرید کردن است که نمی‌توان از آن غافل شد. فروشگاه‌های زیادی در سطح جهان هستند که به‌صورت تخصصی به فروش دوربین و تجهیزات عکاسی و فیلم‌برداری می‌پردازند، اما در این میان برخی به دلایل مختلف از سایرین معروف‌تر هستند. در این مطلب قصد داریم شما را با برخی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های دوربین و تجهیزات عکاسی و فیلم‌برداری آشنا کنیم.

 

فروشگاه B&H

 B&H را می‌توان معروف‌ترین فروشگاه دوربین و تجهیزات حرفه‌ای عکاسی و فیلم‌برداری دانست. تنوع بالای محصولات، فروشگاه فیزیکی بزرگ و وب‌سایت حرفه‌ای را می‌توان از اصلی‌ترین ویژگی‌های این فروشگاه دانست. B&H در سال ۱۹۷۳ در آمریکا شروع به کار کرد. دفتر مرکزی و فروشگاه آن، که در منهتن نیویورک واقع‌ شده است.

این فروشگاه ۶۵۰۰ متری دارای حدود ۲۰۰۰ کارمند بوده روزانه پذیرای حدود ۵۰۰۰ مشتری می‌باشد. در حال حاضر Herman Schreiber مالک این فروشگاه است . نام این فروشگاه نیز از حروف ابتدایی مؤسسین این شرکت یعنی Herman و Blimie‌ که زن و شوهر بوده‌اند برداشته‌شده است.

 

فروشگاه Adorama


آدوراما نیز یکی از فروشگاه‌های بزرگ تجهیزات است که اتفاقاً آن هم در نیویورک قرار دارد. این فروشگاه در سال ۱۹۷۶ توسط Mendel Mendelowits در آمریکا تأسیس‌شده و در حدود ۱۰۰۰ کارمند دارد. در ادامه تصاویر این فروشگاه را مشاهده خواهید کرد.

 

فروشگاه Hunt’s

 این فروشگاه یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های فروش تجهیزات عکاسی است که در سال ۱۹۵۰ در New England تأسیس شده است. علاوه بر وب‌سایت، Hunt’s از یک فروشگاه فیزیکی بسیار بزرگ نیز برخوردار است. نکته جالب اینکه مؤسس این شرکت پیش از فروش دوربین یک داروخانه‌دار بوده است. تصاویر این فروشگاه را در زیر مشاهده می‌نمایید.

 

Akihabara


برخلاف مواردی که در بالا گفته شد، Akihabara یک فروشگاه نبوده و بازار بزرگی است که بخشی از آن به فروش تجهیزات عکاسی و فیلم‌برداری اختصاص داده‌شده است. با توجه به ابعاد وسیع این بازار می‌توانید مطمئن باشید که هر کالایی که قصد خرید آن را دارید پیدا خواهید کرد. همچنین این مورد که بسیاری از برندهای مطرح سازنده دوربین‌های دیجیتال ژاپنی هستند به جذابیت‌های این بازار می‌افزاید.

 

Yodobashi

یودوباشی یک مجموعه فروشگاه زنجیره‌ای ژاپنی است که بطور تخصصی به فروش محصولات کامپیوتری و تجهیزات عکاسی و فیلم‌برداری می‌پردازد. این شرکت در سال ۱۹۶۰ توسط Terukazu Fujisawa تاسیس شده و در حدود ۲۳ فروشگاه دارد. دفتر اصلی آن نیز در شهر توکیو واقع شده‌است. آماری که در سال ۲۰۱۶ اعلام شد نشان می‌دهد این شرکت در حدود ۵۰۰۰ کارمند در اختیار دارد.

 

بزرگ‌ترین فروشگاهی که شما از آن دوربین و تجهیزات تخصصی خود را تهیه کرده‌اید کدام است؟

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.