گوشی‌هایی که بهترین فیلم‌های 4K را می‌گیرند (2)

0 4,634

هفته گذشته مطلبی را تحت عنوان “گوشی‌هایی که بهترین فیلم‌های 4K را می‌گیرند (1)” را منتشر کردیم که در آن به بررسی جدیدترین اسمارت‌فون‌های شرکت اپل و سونی پرداخته و نگاهی کلی به مشخصات آن‌ها انداختیم. اما قاعدتا اپل و سونی تنها شرکت‌های مطرح در این زمینه نیستند که دوربین‌های توانمند مجهز به قابلیت فیلمبرداری 4K را در اسمارت‌فون‌های خود جای داده‌اند. اگر از طرفداران فیلمبرداری با رزولوشن بالا به‌خصوص رزولوشن 4K با موبایل هستید پس با بخش دوم مطلب همراه ما باشید. چرا که در پایان این مطلب پنچ گوشی توانمند دیگر به گزینه‌های انتخاب‌تان افزوده خواهد شد.

773c098db380

Samsung Galaxy S6 / S6 Edge / S6 Edge+ / Note 5

سامسونگ یکی از معدود شرکت‌هایی بشمار می‌رود که رقابت جدی و نفس‌گیری با آیفون‌های اپل دارد و به جز مبحث فروش در برخی زمینه‌ها موفق بوده تا آیفون‌ را به چالش کشیده و در مقابل آن عرض‌اندام کند. برای مثال سامسونگ از مدت‌ها پیش در مبحث مگاپیکسل دوربین‌ از آیفون پیشی گرفته و محصولات رده‌بالای خود را به حسگرهایی با رزولوشن بیشتر مجهز می‌کرد. باید اشاره کنیم که این شرکت همزمان با عرضه پردازنده Snapdragon 800 از این چیپ در گلکسی نوت 3 بهره گرفت و این فبلت را با قابلیت فیلمبرداری 4K روانه بازار کرد و اولین اسمارت‌فون معرفی‌شده توسط سامسونگ بود که به این قابلیت مجهز گشت. پس برای ما جای تعجب نداشت که سامسونگ تمام پرچمداران خود در سال 2015 را نیز با قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن 4K معرفی کند.

گوشی‌های گلکسی S6، S6 Edge+، S6 Edge و Note 5 همگی کهکشانی‌هایی هستند که از حسگر 16 مگاپیکسلی IMX240 Exmor RS ساخت سونی برخوردار بوده و از امکان تشخیص فوکوس خودکار فازی به همراه لرزشگیر تصویر اپتیکال نیز بهره‌مند هستند. اندازه هر پیکسل قرار گرفته بر روی این حسگر 1/2.6 اینچی برابر با 1.12 میکرون‌متر بوده و دارای لنزی با بازشدگی دیافراگم f/1.9 و فاصله کانونی معادل 28mm است. هر چهار گوشی قادر هستند تا ویدئوهایی با رزولوشن 3840×2160 پیکسل یا همان 4K را با سرعت 30 فریم بر ثانیه به‌همراه صدای استریو به ثبت رسانده و از قابلیت‌های فوکوس خودکار پیوسته و بازآفرینی فوق‌العاده رنگ‌ها هنگام ضبط این ویدئوها نیز بهره‌مند هستند.

lg-g4-3

LG G4

این مسئله کاملا طبیعی است که شرکت‌ها هر سال محصولات رده‌بالای خود را بروزرسانی کرده و تلاش می‌کنند تا محصولی بهتر را روانه بازار کنند. شرکت LG هم از این قاعده مستثنی نیست. LG G4 سرآمد گوشی‌های ساخت شرکت LG در سال 2015 است که در حقیقت نسخه بهبود یافته G3بشمار می‌رود. بهتر است G4 را اینگونه توصیف کنیم: “گوشی موبایلی که با طراحی زیبا و دوربین قدرتمندش توجهات را به سمت خود معطوف می‌کند”. ال‌جی از همان ابتدای معرفی G4 موضع خود را مشخص ساخت و بازار هدف خود را کاربرانی قرار داد که تمایل به خرید اسمارت‌فونی زیبا و در عین حال قدرتمند و مجهز به دوربینی فوق‌العاده دارند.

ال‌جی در G4 از حسگر Sony IMX234 Exmor RS با رزولوشن 16 مگاپیکسل استفاده کرده که اندازه پیکسل‌های قرار گرفته بر روی آن معادل 1.12 میکرون‌متر است. خوشبختانه این حسگر به فوکوس خودکار لیزری و سیستم لرزشگیر اپتیکال نیز مجهز شده است. لنز قرار گرفته بر روی این حسگر از بازشدگی دیافراگم f/1.8 برخوردار است که G4 را به یکی از بهترین گوشی‌ها برای عکاسی در شب و محیط‌های کم‌نور بدل می‌کند. با این اسمارت‌فون می‌توان ویدئوهایی با حداکثر رزولوشن 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه را به ثبت رساند. ویدئوهای رکورد شده با G4 با حداکثر جزئیات همراه بوده و دارای کم‌ترین نویز ممکن در شرایط نوری ضعیف هستند.

گوشی‌های ال‌جی برای طرفداران عکاسی موبایل همیشه به دلیل امکان انجام تنظیمات دستی متعدد توسط کاربر معروف و قابل احترام بوده‌اند، اما متاسفانه هنگام فیلمبرداری با این محصولات آن‌طور که باید دست و بال کاربر باز نیست و نمی‌توان اعمال تغییرات آنچنانی به صورت دستی را انتظار داشت. با این حال این مسئله خدشه‌ای به شایستگی‌های G4 برای رکورد ویدئوهای 4K با کیفیت مثال‌زدنی وارد نمی‌آورد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.