بهترین ماونت‌های گوپرو (بخش دوم)

0 1,644

یکی از عوامل موفقیت شرکت گوپرو، صرفه‌نظر از دوربین خوبی که ساخته است، همین ماونت‌های عالی و متنوع آن است. در پست پیشین به بهترین ماونت‌های این دوربین پرداختیم. به دلیل حجم بالای مطالب، ماونت‌ها را در دو بخش معرفی کردیم. این پست بخش دوم از بهترین ماونت‌های گوپرو است. همچنان می‌توانید بسیاری از این ماونت‌ها را از فروشگاه پیکسل تهیه کنید.

VectorMount-400-II

Headstrap Mount + Quick Clip

Headstrap-Mount-Quick-Clip

چنانچه قصد تصویر‌برداری با گوپرو به‌صورت شخص‌-اول را دارید، این هدبند این امکان را فراهم می‌سازد. بند مذکور کاملاً قابل تنظیم بوده و می‌توان آن را بر روی کلاه ایمنی و ورزشی نیز نصب کرد. گیره همراه این بند امکان نصب دوربین در قسمت پایین و بر روی لبه کلاه را نیز فراهم می‌کند

 Reach Extension Pole

Reach-Extension-Pole

این ماونت را که حتماً می‌شناسید. در کشور ما خیلی مرسوم شده است. نه‌تنها برای گوپرو بلکه برای تلفن همراه نیز بسیار مورداستفاده است. این باتوم‌های وسیله‌ای عالی برای اهالی خودنگاره‌ گرافی (Selfie) است. طول قابل افزایش این باتوم‌ها متفاوت بوده و دارای محلی برای قرارگیری کنترل از راه دور بی‌سیم هستند. عکاسی با این باتوم یادآور تصویر‌برداری هوایی است.

 Knog Qudos Action Light Videolight

Knog-Qudos-Action-Light-Videolight

راه‌حلی عالی برای وقتی‌که قرار است در تاریکی تصویر‌برداری کنید. این ماونت عالی چراغ‌هایی را دقیقاً در کنار لنز دوربین گوپرو قرار می‌دهد. شدت روشنایی 400 لومنس و دمای نور 5000 کلوین است. کیفیت عالی ساخت این ماونت استفاده از آن را در زیرآب (تا عمق 40 متری) ممکن می‌سازد. مقدار 150 گرم به تجهیزات گوپرویی شما افزوده‌شده و انرژی باتری آن برای 4 ساعت تصویر‌برداری کفایت می‌کند. در موارد اضطراری می‌توانید از اتصال درگاه microUSB آن استفاده کنید و انرژی ماونت را توسط این درگاه تأمین کنید.

 Zipmount

Zipmount

ماونتی ساده و کارآمد، که ظاهر آن به‌خوبی نحوه استفاده و محل کاربرد آن را فاش می‌سازد. با این ماونت می‌توانید دوربین گوپرو را تقریباً به هرجایی متصل کنید.

 Roll Bar Mount

Roll-Bar-Mount

تا اینجا چند ماونت را مخصوص فعالیت‌هایی مانند رانندگی، موج‌سواری و اسکی معرفی کردیم. این ماونت را نیز را باید در زمرۀ آن‌ها قرار داد. این ماونت به‌طور اختصاصی برای مسابقات ماشین‌رانی و فرمول 1 ساخته‌شده است. بااین‌وجود، می‌توان از آن برای نصب دوربین گوپرو به دور هر میلۀ مدوری استفاده کرد. این ماونت دارای یک بازوی محوری است که در سه مرحله امکان تنظیم شدن دارد.

 Mouth Mount – Grill Mount

Mouth-Mount-Grill-Mount

ماونت دهانی یا آب‌ششی – یکی از باحال‌ترین ماونت‌های برای دوربین گوپرو که به‌طور مشخص موج‌سواران را هدف گرفته است. این ماونت از پلی‌کربنات با درجه‌بندی مواد خوراکی ساخته‌شده است. ماونت را در دهان گذاشته و با گازگرفتن‌ آن، دوربین را نگه‌می‌دارید. طراحی عالی این ماونت نه‌تنها برای نفس کشیدن شما راهی در نظر گرفته، بلکه همچنان می‌توانید با دوستان موج‌سوار خود به‌صورت واضح صحبت کنید. توصیه می‌کنیم که این ماونت را با ماونت Floaty Backdoor به کار ببرید (در بخش اول بهترین ماونت‌های گوپرو اشاره شد) تا در صورت سقوط دوربین در داخل آب، دوربین بر روی سطح آب شناور بماند و به اعماق آب نرود.

 Helmet Mount

Helmet-Mount

موتور‌سواری، دوچرخه‌سواری، اسنوبورد و یا هر فعالیت دیگری که با پوشیدن کلاه ایمنی همراه است، بستر خوبی برای تصویر‌برداری با گوپرو است. این ماونت دوربین را بر روی کلاه ایمنی شما قرار می‌دهند و دارای اهرمی برای تنظیم کردن و قرار دادن آن در برابر پیشانی شما است. چسبی که برای این ماونت مورداستفاده قرار می‌گیرد، بسیار محکم بوده و اصلاً نباید نگران سقوط دوربین خود باشید. به‌راحتی می‌توانید با یک خشک‌کننده مو، ماونت را از کلاه ایمنی خود جدا کنید. همچنین مکانیزم قفل عمودی برای رهاسازی سریع دوربین وجود دارد.

 Handle Mount – The Original Handle

Handle-Mount-The-Original-Handle

با این ماونت می‌توانید دوربین را در زوایای پایین قرار داده و دور از لرزش‌های رایج در حین حرکت، اقدام به تصویر‌برداری کنید. جنس این ماونت از پلیمر‌های بسیار مقاوم به ضربه بوده و دارای بند‌مچی و ساختار قابل تنظیم شدن است. وزن این ماونت کمتر از 2 کیلوگرم است.

 Gopole Scenelapse

GoPole-Scenelapse

اگر به تصاویر پانوراما علاقه دارید، این ماونت برای شما بهترین خواهد بود. دوربین را بر روی این ماونت قرار دهید و کل این تجهیزات را درجایی مناسب قرار دهید. این محصول هر 60 دقیقه، 360 درجه گردش کرده و تصاویری خارق‌العاده از محیط پیرامون خود تهیه می‌کند.

 DJI Phantom 2 Quadcopter Drone

DJI-Phantom-2-Quadcopter-Drone

پرنده فانتوم 2 با گیمبال برای تصویر‌برداری هوایی. هلی‌کوپترهای فانتوم خود دارای انواع و اقسام ماونت‌ها و تجهیزات جانبی هستند. بااین‌وجود، کل این تجهیزات را می‌توان به عنوان ابزاری برای تصویر‌برداری هوایی در اختیار دوربین گوپرو قرار داد. با این تجهیزات می‌توانید به‌صورت هوایی تصویر‌برداری کنید و با گیمبال H3-3D می‌توانید در حین پرواز، زاویه تصویر‌برداری را از زمین کنترل کنید. این ماونت امکان 25 دقیقه تصویر‌برداری هوایی را با دوربین گوپرو فراهم می‌کند.

Personal Camera Buddy 3RD Person POV Mount

Personal-Camera-Buddy-3rd-Person-POV-Mount

برای ورزش‌هایی مانند کوه‌نوردی، صخره‌نوردی، ماهیگیری و بسیاری فعالیت‌های دیگر که قرار نیست ضربه‌ای به شما وارد شود، این ماونت زاویه‌ای جدید در تصویر‌برداری با گوپرو ارائه می‌دهد. بازویی انعطاف‌پذیر دوربین گوپرو را نگه‌داشته و سر دیگر آن به جلیقه متصل می‌شود.

 Octomask Dive Mask

OctoMask-Dive-Mask

برای تمام غواصان و کسانی که اهل ماجراجویی‌های زیرآبی هستند.  ماونت از شیشه‌های تمپر شده برای جلوی لنز استفاده کرده و دارای سیلیکون‌های بسیار نرم است. انواع دوربین‌های گوپرو را می‌توانید با این ماونت بکار ببرید.

قرص‌های Anti Fog

Anti-Fog-Inserts

ازلحاظ تکنیکی، این مورد یک ماونت برای دوربین گوپرو نیست، ولی یک ابزار جانبی بسیار کارآمد است. تصویر‌برداری در محیط‌های مرطوب و مه‌آلود با یک دردسر همیشگی همراه است: مه گرفتی در برابر لنز دوربین. این قرص‌ها رطوبت داخلی محفظه دوربین را جذب کرده و از بروز این مه‌گرفتگی جلوگیری می‌کنند.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.