پشت صحنه‌ی عکسی فوق‌العاده از المپیک 2016 ریو

0 1,369

بعد از گذشت بیش از یک هفته از بازی‌های المپیک 2016 ریو، عکس‌های شگفت‌انگیزی از این بازی‌ها در رسانه‌ها منتشر‌ شده‌ است. المپیک رویای هر عکاسی است؛ چراکه پر است از اتفاقات و صحنه‌های ورزشی مهیّجی که می‌تواند به خلق عکس‌هایی کم‌نظیر منجر شود. با هشتگ #PixelRio2016 همراه ما باشید.

یکی از این عکس‌ها را جوئل مارکلاند، عکاس آژانس عکس‌ ورزشی سوئدی Bildbyran، و سفیر نیکون در اروپا از شناگر سوئدی سارا شوستروم گرفته‌ است. شوستروم موفق‌ترین شناگر سوئدی در سال‌های اخیر است و ورزشکاری است که مارکلاند روند پیشرفت او را در طول سالها دنبال‌ کرده و در این مدت از او عکاس‌های زیادی گرفته‌ است. به عنوان عکاس ورزشی حرفه‌ای، آقای مارکلاند تقریباً از تمام رویداد‌های مهم ورزشی ازجمله مسابقات تنیس ویمبلدون عکاسی کرده‌ است؛ اما زمانی که شوستروم برای رقابت شنای 100 متر پروانه‌ی زنان در خط شروع قرار‌ گرفت، اضطراب او را فراگرفته‌ بود.

او می‌گوید که هیچگاه در هنگام عکاسی نگران و مضطرب نمی‌شود. حتی برای پوشش مسابقه‌ی فینال دوی 100 متر مردان با حضور اوسن بولت و یا فینال مسابقات هاکی روی یخ در المپیک زمستانی سوچی بین کانادا و سوئد هم مضطرب نبود؛ اما این بار وضعیت فرق داشت! البته نگرانی جوئل بی‌مورد بود چراکه نه تنها شوستروم مدال طلا را برد بلکه رکورد جهان را هم شکست. از آنجایی که جوئل در طول سالهای متمادی روند پیشرفت و بالا و پایین‌های حرفه‌ای و ورزشی خانم شوستروم را دنبال کرده‌ بود، می‌دانست که در فینال فشار زیادی بر روی او است. او می‌گوید که بعد از پیروزی شوستروم نفس راحتی کشیده و انگار که اضطرابش از نوع خوبی بوده‌ است.

حال چرا ما فکر می‌کنیم که این عکس، عکسی فوق‌العاده‌ است؟ اول اینکه قاب‌بندی این عکس بسیار مناسب است. شوستروم دقیقاً در مرکز تصویر قرار دارد و شناگران دو طرف او به عکس توازن و تقارن بخشیده‌اند. جوئل این عکس را در فاصله‌ی کانونی 14 میلی‌متر و با لنز نیکون 14-24mm f/2.8 گرفته‌ که باعث پویایی این نمای فوق واید شده‌ است. رنگ روشن لباس شنای شوستروم و هاله‌ی نور نقره‌ای دور بدن او که حاصل نورافکن‌های استخر محل برگزاری مسابقات می‌باشد به بهتر دیده‌شدن او کمک‌ شایانی کرده‌ است. در نهایت، زمان گرفتن عکس هم عالی است. هرچند که جوئل با دوربین نیکون D4s خود امکان عکاسی 11 فریم در ثانیه را دارد؛ اما باز‌ هم گرفتن چنین عکس‌هایی نیازمند مهارت بالایی است.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.