BCN Award 2018 و صدرنشینی مطلق کانن در بازار دوربین‌های DSLR

2 2,471

رویداد BCN AWARD طبق روال هرساله امسال نیز در ژاپن برگزار شد و سهم برند‌های مختلف در بازار عکاسی مشخص شدند. BCN هر سال با بررسی آمار فروش دوربین های مختلف از کشن‌کمراها گرفته تا دوربین‌های حرفه ای فیلم‌برداری در بازار ژاپن کلیت مناسبی را از محبوبیت و وضعیت فروش کمپانی‌های مختلف مشخص می‌کند.

طبق آمار منشتر شده در سایت BCN، در بین تولید‌کننده‌های دوربین‌های DSLR، کانن همچنان در صدر قرار دارد و ۶۱.۱ درصد از این بازار را در قبضه دارد. هر چند که کانن نسبت به سال پیش ۲.۲ درصد از بازار خود را  از دست دست داده است. نیکون نیز با سهمی ۳۴.۴ درصدی در رتبه دوم قرار دارد. نکته قابل توجه در مورد کانن، کسب رتبه دوم در فروش دوربین‌هایی بدون آینه است. جایی که توانسته رقیب خود، سونی را پشت سر بگذارد و با سهم ۲۱.۳ درصدی خود ار بازار در رتبه دوم  قرار بگیرد. الیمپوس با در اختیار داشتن ۲۷.۷ درصدی از بازار در رتبه اول قرار دارد و سونی نیز سهمی ۲۰.۳ درصدی از فروش دوربین‌های بدون آینه دارد.

در بخش دوربین‌های لنز ثابت و کامپکت نیز هم‌چنان کانن بخش بزرگی از بازار را تصاحب کرده و ۲۷.۹ درصد فروش این دوربین را در اختیار دارد. نیکون با فاصله کم و با سهم ۲۵.۵ درصدی در جایگاه دوم قرار گرفته است. نکته جالب دیگر در مورد فروش دوربین‌های اکشن‌کمرا است. جایی که یک کمپانی امریکایی توانسته بخش بزرگی از بازار فروش ژاپن را به قبضه خود در آورد و با اختلاف زیادی سونی و پاناسونیک را پشت سر بگذارد. Gopro در بخش فروش دوربین‌های ورزشی، ۶۷.۲ درصد بازار را در اختیار دارد درحالی که این عدد برای کمپانی‌های سونی و پاناسونیک، تنها برابر با ۹.۵ و ۷.۳ درصد می‌باشد.

در آخرین بخش مربوط به محصولات تصویرپردازی BCN، بازار فروش دوربین‌های فیلم‌برداری را بررسی می‌کنیم. در این مارکت، پاناسونیک از سهمی ۴۲ درصدی برخوردار است و سونی نیز با سهم ۳۸.۹ درصدی رقیب جدی آن به حساب می‌آید.

با نگاهی کلی به بازار فروش دوربین‌های DSLR می‌توان متوجه شد که نیکون توانسته فروش خود را نسبت به سال‌های پیش افزایش دهد درحالی که کانن و Rico با کمی کاهش فروش مواجه شده‌اند. از طرف دیگر در بازار دوربین‌های بدون آینه کانن پیشرفت قابل توجهی داشته و سونی نیز بعد از زلزله سال ۲۰۱۶ کوماموتو و خسارت زیادی که دید، هم‌چنان در حال بازیابی وضعیت خود است. البته نیکون نیز با ورود قوی تر در این بازار و رونمایی احتمالی از چند دوربین فول فریم و APS-C بدون‌آینه در سال آینده احتمالا بخشی قابل‌توجهی از فروش این نوع دوربین‌ها را در اختیار خواهد گرفت.

با توجه به اینکه ژاپن اصلی‌ترین تولید‌کننده‌ دوربین‌های جهان به حساب می‌آید، بازار این کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند در وضعیت آینده دوربین‌های دیجیتال تاثیر به سزایی داشته باشد.

2 نظرات
  1. شهاب می‌گوید

    ژاپن خونه ی بسیاری از برند های تولیدکننده دوربین هست درست ‌
    اما دلیل نمیشه آمار بازارش با آمار دنیا یکی باشه . معلوم نیست کدوم سازنده توی ژاپن چقدر تبلیغات کرده . معلوم نیست تعصب مردم ژاپن چطوره . یا سهم ژاپن تو هنر و صنعت عکاسی چقدر و به چه صورته؟
    این شرکت حتی از آمازون هم آمار نمیگیره! بنظرم اگر فقط از یه آمازون آمار بیرون بیاد ، خیلی به واقعیت نزدیک تره . یا سایت های معروف فروش لوازم عکاسی و بین المللی . نه فقط ژاپن

  2. اسماعیل می‌گوید

    امار فروش دلیل بر کیفیت بهتر یک برند نیست و همچنین یک کشور نمیتونه نمونه اماری برای جهان باشه.مثلا پراید در ایران بالاترین فروش رو داره ایا میشه تعمیمش داد که در همه کشورها فروش این ماشین بالاترینه؟

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.