لنز Batis 135mm F2.8 زایس رسما رونمایی شد

The ZEISS Batis family: 2/25, 1.8/85 and the new 2.8/135.
0 1,525

زایس که یکی از معتبر‌ترین و قدیمی‌ترین نام‌ها در تولید لنز به شمار می‌رود به تازگی از یک لنز مدیوم ۱۳۵ میلی‌متری رونمایی کرده است. این لنز که از سری لنز‌های Batis زایس به حساب می‌آید از دهانه دیافراگمی با حداکثر بازشدگی F2.8 برخوردار بوده و مشخصاً برای اتصال به دوربین‌های سونی با مانت E طراحی شده است. ادعا شده است که لنز Batis 135mm F2.8 زایس یکی از برترین‌ها در نوع خود از حیث وضوح و شارپنس تصویر خواهد بود.

لنز Batis 135mm F2.8 زایس از لحاظ اپتیکی، با دقت بسیار بالایی طراحی شده است. ساختار اپتیکی این لنز از ۱۴ المان مختلف در ۱۱ گروه شکل گرفته که یک بند فلزی و مقاوم آن‌ها را احاطه کرده است. این لنز مانند دیگر لنز‌های جدید زایس از یک نمایشگر OLED برخوردار است که اطلاعات مربوط به فاصله فوکوس و عمق میدان را نمایش می‌دهد؛ مانند دیگر لنز‌های سری Batis زایس، لنز 135mm F2.8 نیز از سیستم فوکوس خودکار بهره می‌برد و در برابر نفوذ رطوبت و گرد‌وغبار از مقاومت بالایی برخوردار است. این لنز همانند لنز ۸۵ میلی‌متری سری باتیس از یک پایدارکننده اپتیکی نیز برخوردار است تا تصاویر تله با لرزش کمتر و وضوح بیشتری به ثبت برسند.

این لنز که از طراحی کامپکت و وزن نسبتاً پایینی برخوردار است، به ادعای کمپانی زایس دقت و وضوح بسیار بالایی را در ثبت تصویر ارائه می‌دهد. البته که این ادعا با توجه محصولات قبلی سری باتیس، کاملاً قابل توجیه است. اگرچه که این لنز و دیگر لنز‌های سری باتیس منحصراً برای اتصال به دوربین‌های سونی طراحی شده ولی می‌توان با استفاده از یک مبدل مانت مناسب آن‌ها را به دیگر دوربین‌ها نیز متصل کرد. این لنز طبق گفته‌ی مسئولان زایس در کنفرانس خبری این شرکت، حدود ماه مِی ۲۰۱۷ روانه بازار خواهد

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.