عکاسی که کابوس‌هایش را به تصویر می‌کشد

2 3,444

نیکولاس برونو عکاسی است که نزدیک به ۱۰ سال از بیماری فلج خواب رنج می‌برد. او از عکاسی استیج یا صحنه‌آرایی شده به عنوان نوعی درمان و مقابله با این بیماری استفاده می‌کند. نیکولاس با بازسازی‌ کابوس‌های خود در مقابل دوربین سعی در مطالعه بیشتر بیماری خود و کابوس‌هایی که دچار آن شده است را دارد.

فلج که در میان عوام به “بختک” معروف است نوعی اختلال خواب است. حالتی است که معمولاً از چند ثانیه تا چند دقیقه طول می‌کشد و در این مدت شخص پس از بیدار شدن از خواب و یا گاهی پیش از به خواب رفتن، توانایی انجام حرکات ارادی از خود ندارد و این حالت معمولاً با ترس شدیدی همراه است. این بیماری در تاریخ هنر نیز مورد دستمایه قرار گرفته است و نقاشان رمانتیک مثل هنری فیوزلی صحنه‌های عجیبی را از آن نقاشی کرده‌اند.

برونو بعد از دیدن کابوس‌هایش و دچار شدن به فلج خواب، هر آنچه را که به یاد می‌آورد، بر روی کاغذ طرح می‌زند تا بتواند به نوعی راحت‌تر با این مشکلات مواجه شود. او در این رابطه می‌گوید:

من کاملاً متوجه می‌شوم که چه زمانی در رویا یا در این جهان به سر می‌برم…، من سعی می‌کنم که حالتی برزخی بین رویا و واقعیت را در عکس‌هایم به تصویر بکشم.

او در ادامه می‌گوید:

در پروسه تولید عکس‌ها من خودم در تمام نقش‌ها ظاهر می‌شوم. هر عکس به لطف سه‌پایه و عکاسی پی‌در‌پی از ترکیب چند عکس ساخته می‌شود.

بزرگ شدن  و زندگی در یک شهر ساحلی، در فضاسازی عکس‌های نیکولاس برونو بسیار تأثیر گذاشته و اغلب عکس‌های او در رنگ مایه سرد و در هوای ابری به تصویر درآمده است.

برای مشاهده عکس‌های نیکولاس برونو می‌توان به سایت شخصی او یا صفحه اینستاگرامش نگاهی انداخت.

2 نظرات
  1. وحید می‌گوید

    البته این عکس ها خیلی ربط به بختک ندارن!!!

  2. وحید می‌گوید

    معمولا کسی ک زیاد بخوابه این حالت براش پیش میاد من دقت کردم زمانی که زود از خواب بلند میشم مثلا تا ساعت 8 این مشکل پیش نمیاد ولی روزهای تعطیل که تا 12 میخوابم دیگه ساعت ده به بعد اجنه میفتن رومون

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.