درون ارزان قیمت کمپانی Archos معرفی شد

0 1,794

در سال‌های اخیر کمپانی‌های متعددی در سطح‌های مختلف وارد عرصه ساخت پهپاد‌ها و کوادکوپترها شده‌اند. یکی از جدیدترین این کمپانی‌ها، شرکت Archos است که در حاشیه نمایشگاه IFA برلین از برنامه خود برای معرفی یک پهپاد 104 دلاری سخن به میان آورد.

با نگاهی به قیمت و مشخصات این پرنده که Archos Drone نام دارد می‌توان فهمید که چندان پیشرفته نیست و برای افراد مبتدی طراحی شده است تا با صرف هزینه‌ای کمتر بتوانند پرواز با یک درون را تجربه کنند. آن طور که در کنفرانس خبری Archos اعلام شد، این درون از کنترل بسیار ساده‌ای برخوردار بوده و حالات متعدد پروازی از پیش تعیین شده‌ای را در اختیار کاربر می‌گذارد. در ضمن با یک بار شارژ کامل باتری این درون می‌توان تا حداکثر 9 دقیقه آن را به پرواز درآورد.

dd1

اما این پرنده به یک دوربین مجتمع نیز مجهز شده که از حسگری با رزولوشن پایین 1 مگاپیکسل بهره می‌برد. به نظر نمی‌رسد هدف شرکت سازنده از قرار دادن این دوربین در پهپاد خود، عکاسی و یا فیلم‌برداری باشد، بلکه برای رصد کردن مسیر پروازی به صورت زنده کاربرد دارد. بخش نرم‌افزاری کمپانی Archos یک اپلیکیشن اختصاصی را برای این پرنده خود توسعه داده‌اند که با نصب آن بر روی دیوایس‌های اندرویدی و مبتنی بر پلتفرم iOS می‌توان برخی تنظیمات مربوط به آن را از راه دور کنترل کرد. حال که صحبت از استفاده از اپلیکیشن موبایلی برای کنترل تنظیمات این درون شد بد نیست اشاره کنیم که بر روی کنترلر پروازی این پهپاد، یک هولدر یا نگه دارنده تلفن‌های همراه هم وجود دارد که با قرار دادن گوشی تلفن همراه هوشمند خود در این محل می‌توانید تعامل بیشتری میان اپلیکیشن و کنترلر برقرار کنید.

dd2

شاید یکی از ویژگی‌های برجسته این پرنده را بتوان امکان به پرواز درآوردن آن در محیط‌های بسته و واحدهای مسکونی عنوان کرد. علاوه بر این، این کوادکوپتر ارزان قیمت قادر است در جای خود به شکل 360 درجه بچرخد و از این طریق می‌توان به سادگی مسیر حرکت آن را تغییر داد.

پهپاد Archos تنها 135 گرم وزن داشته و حداکثر سرعت آن به 25 کیلومتر در ساعت می‌رسد. علاقه مندان می توانند از اواسط مهرماه این درون را از سایت رسمی Archos با قیمت 104 دلار سفارش دهند.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.