آنچه در مراسم امشب اپل گذشت

0 1,712

مدتی می‌شود که برگزاری مراسم در اواسط مارس برای اپل به یک سنت بدل شده و دنبال‌کنندگان عالم تکنولوژی در Reminder گجت‌های خود از چندی پیش دریافت اعلانات و پیغام یادآوری برای این روز را تنظیم می‌کنند تا دنبال کردن زنده مراسم بزرگ‌ترین کمپانی عالم فناوری را از دست ندهند.

تقریبا چهار یا پنچ روز پیش بود که اپل روز، ساعت و محل دقیق برگزاری مراسم خود را اعلام کرد و دعوت‌نامه‌های رسمی را برای خبرنگاران و توسعه دهندگان ارسال کرد. تقریبا از قبل برایمان مسجل شده بود که این شرکت قصد دارد در مراسم دوم فروردین از چه محصولاتی رونمایی کند. حتی تا حدودی از مشخصات فنی دستگاه‌های جدید نیز مطلع بودیم. با این حال راس ساعت 9:30 به وقت تهران مراسم اپل در مقر اصلی کنونی این شرکت آغاز شد. این آخرین مراسم اپل بود که در این ساختمان برگزار می‌شود و احتمالا مراسم رونمایی از آیفون 7 در ساختمان جدید این کمپانی برگزار خواهد شد.

00006

تیم کوک به روی صحنه آمد و برخلاف سالیان گذشته که سخنرانی خود را با اعلام آمار و ارقام شگفت انگیز اپل شروع می‌کرد، این بار به نکاتی کلیدی‌تر اشاره داشت. وی به این نکته اذعان داشت که اپل بیش از 1 میلیارد دیوایس فعال بر روی کره زمین دارد و همین مسئله سبب شده تا مسئولیت بسیار خطیری متوجه این کمپانی گردد. تیم کوک در ادامه به این نکته اشاره کرد که 93٪ تاسیسات شرکتش مبتنی بر انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر هستند. همچنین اعلام کرد که 99 درصد کاغذ استفاده شده در بسته‌بندی محصولات اپل از جنگل‌های مدیریت شده تامین می‌گردد و قابل بازیافت هستند.

0005

سپس نوبت به شروع محصولات رسید. اپل واچ طبق گفته مدیر شرکت سازنده آن محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین ساعت هوشمند جهان است و بیش از نیمی از فروش این صنعت را شامل می‌شود. همچنین حدود 1/3 از کاربران اپل واچ به شکل متداول اقدام به تعویض بند ساعت خود می‌کنند. درست به همین دلیل شرکت اپل از بندهای جدید با ساختار چهار لایه و رنگ‌بندی متنوع مخصوص Apple Watch رونمایی کرد. همچنین این شرکت قیمت این محصول را 50 دلار کاهش داده و از 349 دلار در مدل پایه به 299 دلار رساند که خبر خوبی برای علاقه‌مندان به این گجت دوست داشتنی است که هنوز آن را تهیه نکرده‌اند.

0001

پس از اپل واچ نوبت به آیفون جدید رسید. آیفونی که تقریبا همه چیز را به جز قیمت راجع به آن می‌دانستیم. تیم کوک در ابتدای مراسم معرفی آیفون جدید اعلام کرد که در سال گذشته بیش از 30 میلیون آیفون 4 اینچی به فروش رفته است و این آمار نشان از تقاضا و علاقه‌مندی بسیار زیاد کاربران به سایز نمایشگر 4 اینچ دارد. آیفون جدید iPhone SE نام دارد که تلفظ صحیح آن essay (اِس‌سِی) می‌باشد. این گوشی نمایشگری چهار اینچی (مشابه نمایشگر آیفون 5 و 5اس) دارد که از پرچم‌دار این شرکت یعنی 6اس حدود 0.7 اینچ کوچک‌تر است. طراحی این گوشی شباهت بسیار زیادی به آیفون 5 و 5اس دارد ولی در عوض قدرت سخت‌افزاری آن با آیفون 6اس برابری می‌کند. اپل iPhone SE را قدرتمندترین گوشی 4 اینچی دنیا می‌داند و سخت‌افزار بکار رفته در این گوشی نیز بیانگر همین موضوع است. این گوشی به همان چیپست قدرتمند A9 و پردازشگر حرکتی M9 مجهز گردیده و این بدان معناست که توانایی اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های گرافیکی سنگین در آیفون 4 اینچی جدید اپل در حد پرچمدار این کمپانی یعنی iPhone 6s خواهد بود.

0002

در زمینه دوربین نیز همان حسگر 12 مگاپیکسلی که در دوربین گوشی آیفون 6اس شاهد آن بودیم بکار گرفته شذه و یعنی با یکی از بهترین گوشی‌های بازار در زمینه دوربین طرف هستیم. این دوربین قادر به ثبت ویدئوها با رزولوشن 4K بوده و می‌توان توسط آن فیلم‌های اسلوموشن نیز رکورد کرد. حتی از فناوری جدید Live Photos نیز بهره‌مند است و هیچ چیز از دوربین آیفون 6اس کم ندارد. در قیاس با آیفون ۵ اس باید به این نکته هم اشاره داشته باشیم که مدل تازه از راه رسیده از فناوری سریع تر LTE و وای-فای 802.11 ac پشتیبانی می کند؛ این محصول طول عمر باتری بهتری خواهد داشت، میکروفون های قدرتمندتری در آن جای گرفته‌اند و امکان بهره‌گیری از سرویس پرداخت Apple Pay هم از دیگر مشخصه‌های آن به حساب می‌آید. آیفون SE قرار است در دو ظرفیت 16 و 64 گیگابایت و با قیمت 399 و 499 دلار روانه بازار شود. برای این گوشی چهار رنگ رزگلد، طلایی، خاکستری و نقره‌ای درنظر گرفته شده و امکان ثبت پیش سفارش آن از فردا مهیا خواهد بود. همچنین تحویل آن نیز از 31 مارس آغاز می‌شود. تیم کوک معرفی آیفون جدید را با اشاره به این نکته پایان برد که از امروز تولید آیفون 5اس متوقف خواهد شد.

0004

پس از این اپل نسخه 9.3 آی‌او‌اس را به طور رسمی معرفی کرد که مهم‌ترین تغییرات صورت گرفته در این نسخه جدید به قابلیت‌های NightShift و امکان رمزگذاری یادداشت ها توسط Touch ID مربوط می‌شود.

0006

مراسم دوم فروردین اپل با رونمایی از یک آیپد جدید پاپان یافت. آیپد جدید از نمایشگری 9.7 اینچی برخوردار بوده و از خانواده iPad Pro است. تنها 450 گرم وزن دارد و برای کاربرانی ساخته شده که با وزن بالا و ابعاد بزرگ آیپد پروی 12 اینچی مشکل دارند. نمایشگر iPad Pro 9.7 اینچی به فناوری‌های نوینی مجهز گردیده که بسیاری از آن‌ها در نوع خود اولین هستند. برای مثال نمایشگر این تبلت تا 40 درصد بازتاب کمتری نسبت به نمایشگر آیپد Air 2 دارد که طبق ادعای اپل کم‌ترین میزان بازتاب در میان نمایشگرهای تمام تبلت‌های جهان است. دیگر ویژگی کاربردی نمایشگر این تبلت True Tone Display نام دارد که با توجه به نور محیط طیف نور نمایشگر را تغییر داده و تنظیم می‌کند.

0007

آیپد پروی 9.7 اینچی مانند برادر بزرگ‌تر خود از چیپ A9X بهره می‌گیرد و همان سیستم صوتی چهار بلنگویی وظیفه پخش صدا را در آن عهده‌دار است. همچنین دوربین 12 مگاپیکسلی iSight که در آیفون 6اس شاهد بکارگیری از آن هستیم در این تبلت بکار رفته است که آن را در زمره بهترین تبلت‌های دنیا در زمینه تصویربرداری قرار می‌دهد. بهره مندی از فلاش دو گانه LED و قابلیت تصاویر زنده یا همان Live Photos نیز از دیگر ویژگی‌های دوربین این دستگاه بشمار می‌رود. همچنین مانند آیفون 6اس دوربین جلوی این دیوایس نیز از فلاش Retina برخوردار است که به ثبت تصاویر سلفی مطلوب‌تری منجر خواهد شد. علاوه بر این iPad Pro 9.7 از قلم اپل نیز پشتیبانی خواهد کرد. این دستگاه قرار است در چهار رنگ رزگلد، طلایی، خاکستری و نقره‌ای و با ظرفیت‌های 32، 128 و 256 گیگابایت راهی بازار شود. قیمت در نظر گرفته شده برای آن‌ها نیز به ترتیب 599، 749 و 899 دلار خواهد بود.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.