محصول جدید آلپا: ورود به عرصه‌ی سینما!

0 1,380

در چند روز گذشته، آلپا مبدل اتصال لنزهایی با دهانه‌ی PL را عرضه نموده است. همان‌طور که می‌دانید این دهانه که توسط Arri، RED و برخی دیگر از تولید‌کنندگان دوربین‌های فیلم‌برداری استفاده می‌شود، استفاده از بهترین لنزهای سینمایی موجود را امکان‌پذیر می‌کند.

البته با توجه به عدم گسترش قابل توجه قابلیت فیلم‌برداری در بک‌های دیجیتال،‌می‌توان گفت که آلپا –مطابق عادت دیرینه‌اش- بر اساس پیش‌بینی‌ بازار در چند سال آینده این محصول را عرضه کرده است. مبدل لنز PL  آلپا برای دوربین 12 FPS ساخته شده است و بدین‌ترتیب می‌توان با استفاده از مبدل 17 میلی‌متری آن را به تمامی بدنه‌های دیگر آلپا متصل نمود.

بر اساس پیش‌بینی آلپا،‌ برخی از کارکردهایی که امروزه دور از ذهن به نظر می‌رسند،‌ در آینده بخشی از استانداردهای متعارف این صنعت خواهند بود؛ هر چند شاید این اتفاق راه زیادی تا کامل شدن پیش رو داشته باشد. به طور کلی می‌توان گفت آلپا پیش‌بینی می‌کند که در آینده‌ی نزدیک، بک‌های دیجیتال‌ بخشی از ابزار استاندارد فیلم‌سازی/سینمایی باشند.

همان‌طور که می‌دانید بک‌های دیجیتال سری H6D  هسلبلاد قابلیت فیلم‌برداری دارند. اما باید به این نکته توجه داشت که لنزهای سری PL قابلیت پوشش بک‌های فول‌فریم را نداشته و تنها بر روی بک‌های 33در44 میلی‌متری (مانند بک Hasselblad H6D 50c) قابل استفاده هستند؛ آن‌هم تنها با قبول استفاده از کادر 16در9 (یعنی استفاده از کادر 21در44 میلی‌متر). هرچند این قطع در بک دیجیتال هسلبلاد تفکیک فوق‌العاده‌ی 32 مگاپیکسل را امکان‌پذیر می‌کند،‌ اما این بک امکان ضبط فیلم با چنین تفکیکی را ندارد. در واقع این همان محدودتی است که آلپا در انتظار برطرف شدن آن است.

پس از برطرف شدن محدودیت‌های کنونی بک‌های دیجیتال، می‌توانیم شاهد تمامی امکانات دوربین‌های تکنیکی (شامل حرکات دوربین)در عرصه‌ی فیلم‌برداری نیز باشیم!

 

 

 

 

 

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.