تمام آنچه باید در مورد نیکون D7500 بدانید

بررسی دوربین D7500 نیکون

1 3,252

D7200 از زمان معرفی دوربینی بسیار کارآمد و محبوب بوده و همچنان نیز جزو محبوب‌ترین‌های نیکون می‌باشد. بنابراین کمپانی نیکون واقعاً باید دوربینی با کیفیت و قابلیت‌های قابل توجهی را به عنوان جانشین آن روانه بازار می‌کرد تا بتواند به عنوان نسخه جدیدتر آن مورد قبول واقع شود. نیکون D7500 دوربینی که اوایل ۲۰۱۷ وارد بازار شده است، نسبت به نسخه قبلی خود پیشرفت‌هایی زیادی داشته است و بسیاری از ویژگی‌های دوربین پیشرفته D500 را نیز با خود به همراه دارد. بنابراین D7500 همان دوربینی است که انتظار داریم به عنوان نسخه جدید‌تر و البته پیشرفته‌تر D7200 از آن رونمایی شود. در ادامه با بر شمردن خصوصیات و ویژگی‌های این دوربین سعی در بررسی دقیق آن خواهیم داشت.

نیکون D7500 از همان سنسور ۲۰.۹ مگاپیکسلی‌ بهره می‌برد که در D500 به‌کار رفته است. این سنسور که بدون فیلتر Low Pass می‌باشد با یک پردازشگر تصویر Expeed 5 جفت شده است. این پردازشگر جدید نسبت به Expeed 4 که در D7200 استفاده شده، ۳۰ درصد سریع‌تر عمل می‌کند که D7500 را از حیث سرعت عکاسی، ظرفیت بافر و قابلیت‌های فیلم‌برداری بر D7200 برتری می‌دهد.

پیش از آنکه به سراغ مشخصات فنی این دوربین برویم بهتر است تا نگاهی با ظاهر و خود بدنه داشته باشیم. چراکه تغییرات اندکی که در این دوربین اتفاق افتاده است باعث شده تجربه کاربری بهتری را ارائه دهد. نیکون برای D7500 از یک نمایشگر ال‌سی‌دی لمسی متحرک با سایز ۳.۲ اینچی بهره گرفته است که دقت ۹۲۲۰۰۰ نقطه را ارائه می‌دهد. بنابراین رزولوشن تصویر آن نسبت به نمایشگر D7200 کمی پایین‌تر است (برای آگاهی بیشتر باید عنوان شود که صفحه‌نمایش D7200 دقت نمایش ۱.۲ میلیون نقطه را ارائه می‌دهد) ولی در عوض اکنون کاربران نیکون D7500 می‌تواند از قابلیت‌های لمسی این نمایشگر بهره ببرند که برای تنظیمات دقیق فوکوس در لایو ویو و گشت‌وگذار در منوهای دوربین بسیار کارآمد باشد.

علاوه بر این D7500 تقریباً ۳۵ گرم سبک‌تر از D7200 است و طراحی باریک‌تر بدنه و گریپ فرورفته‌ی آن سبب شده تا این دوربین تا حدی خوش‌دست‌تر از D7200 باشد. همچنین نیکون ادعا کرده است که مقاومت نیکون D7500 در برابر نفوذ رطوبت بیشتر از مدل پیشین خود است.

جایگزین D7200 حال می‌تواند با رزولوشن UHD 4K در سرعت‌های ۲۴، ۲۵ و ۳۰ فریم‌برثانیه فیلم‌برداری کند ولی ویدیوهایی که با این رزولوشن ثبت می‌شوند دارای ضریب کراپ ۱.۵ برابری خواهند بود. می‌توان ویدیوهای با این رزولوشن را از طریق خروجی HDMI مستقیماً بر روی یک رکورد خارجی ذخیره کرد. مطابق انتظار این دوربین از جک هدفون، میکروفون و USB 2.0 بهره می‌برد. همچنین این دوربین به لطف برخورداری از پردازشگر EXPEED 5 به مراتب سریع‌تر از D7200 خواهد بود و با سرعت ۸ فریم بر ثانیه می‌تواند عکس‌های متوالی و پی‌در‌پی بگیرد. بافر آن نیز ظرفیت جای دادن حدود ۵۰ عکس RAW فشرده نشده را دارد؛ این در حالی است که بافر D7200 گنجایش حداکثر ۱۸ عکس را دارد. حساسیت ایزو نیز در حالت Native از ۵۱۲۰۰-۱۰۰ قابل تنظیم است که البته تا ۱۶۴۰۰۰۰-۵۰ افزایش می‌یابد؛ درست مانند نیکون D500.

هنگام فیلم‌برداری کاربر قادر است تا هم از تنظیمات ایزوی خودکار بهره ببرد و هم از تنظیمات دیافراگم. همچنین ابزارهای کارآمدی در داخل دوربین به هنگام فیلم‌برداری قابل استفاده است. علاوه بر رزولوشن 4K، کاربر قادر است تا با رزولوشن فول اچ‌دی 1080p در سرعت‌های ۲۴ تا ۶۰ فریم‌برثانیه فیلم‌برداری کند که هیچ کراپی نخواهد داشت و از تمام سطح حسگر برای رکورد استفاده خواهد شد. ضمناً در این حالت لرزشگیر دیجیتال ۳ محوره نیز فعال می‌شود که ضبط نرم‌تر ویدیوها را به دنبال خواهد داشت.

ویژگی دیگری که در این دوربین از D500 الهام گرفته شده، برخورداری از حسگر نورسنجی RGB با دقت ۱۸۰۰۰۰ پیکسل است که عملکرد دقیق‌تر فوکوس به هنگام دنبال کردن سوژه متحرک و نورسنجی را در پی دارد. در مورد فوکوس خودکار نیکون D7500 نیز باید عنوان شود که همان ماژولی که در دوربین Nikon D7200 بکار رفته بود در آن نیز جای گرفته و این بدان معناست که یک فوکوس خودکار ۵۱ نقطه‌ای را در اختیار خواهیم داشت که ۱۵ عدد از آن‌ها از نوع کراس هستند. البته بهبودهایی نیز در فوکوس خودکار این دوربین صورت گرفته است که عملکرد بهتر آن را در مجموع در پی خواهد داشت.

در بخش منظره‌یاب نیز تغییری در D7500 صورت نگرفته است و شاهد استفاده از همان منظره‌یاب با بزرگنمایی 0.94x با پوشش تقریبی ۱۰۰٪ هستیم.

شاتر دوربین نیز آمادگی ثبت ۱۵۰۰۰۰ شات را دارد و سرعت آن برای حداکثر دقت به صورت خودکار نیز تنظیم می‌گردد.

این دوربین از سیستم انتقال بی‌سیم نیکون موسوم به SnapBridge نیز به طور کامل پشتیبانی می‌کند که امکان انتقال عکس‌ها و فیلم‌های ضبط شده از طریق بلوتوث و وای‌فای را به دیگر دیوایس‌های هوشمند فراهم می‌سازد. متأسفانه نیکون فناوری NFC را از جایگزین دوربین D7200 حذف کرده است.

از دیگر ویژگی‌های جدید این دوربین می‌توان به برخورداری از یک حالت Exposure اشاره داشت که ۱۰ عکس را با هم ترکیب می‌کند و درعین‌حال هر ۱۰ عکس را به صورت جداگانه بر روی حافظه ذخیره می‌کند. از حیث باتری نیز باید اشاره شود که یک باتری قدرتمند در این دوربین بکار رفته است. باتری مدل EN-EL15a این دوربین با اینکه حدود ۱۵٪ ظرفیت کم‌تری نسبت به باتری D7200 دارد ولی قادر است با هر بار شارژ کامل برای حدود ۹۵۰ شات کاربر را همراهی کند.

در پایان باید اشاره کنیم که قیمت این دوربین برای بدنه آن ۱۲۵۰ دلار و برای کیت ۱۴۰-۱۸ آن نیز ۱۷۵۰ دلار عنوان شده است.

1 نظر
  1. حکیم می‌گوید

    منظره یاب رو از نوع oled ذکر کردید که فکر کنم اشتباه باشه.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.