تبلت/لپ‌تاپ میان‌رده آلکاتل برای کاربران عمومی

0 1,119

در سال‌های نه چندان دور، شرکت آلکاتل یکی از پرفروش‌ترین شرکت‌های سازنده تلفن‌های همراه در ایران به شمار می‌آمد. این شرکت در نمایشگاه MWC2016 در کنفرانس معرفی محصولات جدیدش دو گوشی با نام‌های Idol 4 و Idol 4S و یک تبلت ویندوزی هیبریدی را معرفی کرد. جدای از امکانات خوب گوشی‌های Idol، تبلت هیبریدی این شرکت امکاناتی دارد که بسیار قابل توجه هستند.

PLUS-10-LAPTOP-MODE-2

تبلت Plus10 آلکاتل، نخستین تبلت دو کاره این شرکت است که مجهز به سیستم عامل ویندوز 10 می‌باشد. این تبلت امکان استفاده از ارتباط بی‌سیم LTE Cat4 را دارد و نه تنها می‌تواند از اینترنت پرسرعت بهره ببرد، بلکه می‌تواند به عنوان یک HotSpot، برای به اشتراک گذاری اینترنت بین تجهیزات مختلف نیز مورد استفاده قرار گیرد. البته خود این تبلت قابلیت LTE ندارد و کیبورد اختصاصی آن است که می‌تواند در هنگام استفاده به صورت HotSpot می‌تواند تا 15 گوشی، تبلت یا لپ‌تاپ مختلف را به اینترنت متصل کند. این کیبورد می‌تواند در هنگام نیاز از صفحه نمایش که همان تبلت Plus10 است جدا شود.

این تبلت از یک پردازنده 1.92 GHz چهارهسته‌ای اینتل Atom Z8350 و دو گیگابایت رم بهره‌مند است. طبیعتاً این مشخصات بیشتر برای کاربران عادی ارائه شده است و نمی‌توان آن را یک پرچمدار رده‌بالا به حساب آورد. این تبلت برای مطالعه، بازی‌های معمول و استفاده از نرم‌افزارهای صوتی و تصویری بسیار مناسب است. خصوصاً اینکه اسپیکر‌های این تبلت رو به بیننده قرار گرفته که برای دیدن فیلم و شنیدن موسیقی بسیار کاربردی است. حافظه داخلی این تبلت 32 گیگابایت است و می‌تواند با کارت‌های microSD تا 64 گیگابایت را نیز پشتیبانی کند. Plus10 دارای دوربین جلوی 2 و دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی است و یک باطری پرقدرت5830  میلی آمپری هم در قسمت تبلت آن قرار گرفته است.

PLUS-10-SILVER-DOCK -MODE

همان‌طور که گفته شد جدای از امکان ارتباط بی‌سیم WiFi تبلت، قسمت کیبورد این دستگاه نیز دارای امکان ارتباط LTE است. در قسمت کیبورد یک باطری 2580 میلی‌آمپری دیگر نیز وجود دارد که جمعاً حجم باطری دستگاه را به 8,410 mAh می‌رساند و بنا به گفته آلکاتل این حجم باطری برای استفاده پیوسته از دستگاه تا 8 ساعت کافی است.

 

دستگاه Plus10 می‌تواند در 3 وضعیت تبلت و لپ‌تاپ و داک مورد استفاده قرار بگیرد. وضعیت اول و دوم که معمول همه دستگاه‌های هیبریدی است، اما در وضعیت داک، می‌توان تبلت را پشت به کیبورد وصل کرده و از کیبورد به جای یک پایه استفاده کرد. این قابلیت اگرچه از لحاظ فنی چندان پیچیده نیست، اما برای کاربردهایی مانند تماشای فیلم بسیار جالب است.

این دستگاه مجموعاً به دو پورت microUSB، یک پورت Type-A USB، یک پورت اتصال به نمایشگر خارجی و یک جک صدای 3.5mm مجهز است. قیمت این محصول هنوز اعلام نشده و قرار است از اواخر سال جاری میلادی وارد بازار شود.

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.