آلکاتل از دوربین 360 درجه خود پرده برداشت

0 1,493

مانند بسیاری از کمپانی‌ها که به طور مستقل اقدام به ساخت دوربین‌های 360 درجه کرده‌اند، آلکاتل نیز در کنار هدست واقعیت مجازی خود از یک دوربین با قابلیت رکورد 360 درجه رونمایی کرد.

در حقیقت این محصول که Alcatel 360 Camera نام دارد مکملی برای هدست واقعیت مجازی این شرکت خواهد بود و خوراک تصویری آن را آماده‌سازی می‌کند. متاسفانه برخلاف دوربین‌های 360 درجه‌ای که سامسونگ و ال‌جی در نمایشگاه CES امسال از آن‌ها پرده‌برداری کردند، Alcatel 360 Camera فاقد باتری داخلی و بلوتوث می‌باشد و از طریق کابل میکرو USB به گوشی موبایل کاربر متصل می‌شود. البته لازم به ذکر است که این دوربین تنها به گوشی‌های مدل Idol، Idol 4S یا Pop 4S این کمپانی متصل خواهد شد و کاربران سایز تلفن‌های همراه هوشمند قادر به استفاده از آن نیستند.

ALC

آلکاتل این ویژگی دوربین 360 درجه خود را از نقاط مثبت آن می‌داند و عنوان کرده که به دلیل عدم بهره‌مندی از باتری داخلی، هرگز نگرانی از بابت شارژ داشتن این محصول نخواهید داشت و می‌توانید همه جا و همه وقت از آن بهره بگیرید. البته اگر بخواهیم واقع‌بینانه به این قضیه نگاه کنیم در‌می‌یابیم که تلفن‌های همراه اغلب خود با کمیود شارژدهی مواجه هستند و بیشتر کاربران این گجت‌های پراستفاده معمولا یک پاوربانک با ظرفیت بالا را همراه خود دارند. حال که Alcatel 360 Camera به طور مستقیم به گوشی موبایل کاربر متصل می‌شود پس مسلما برای تامین انرژی مورد نیاز خود از باتری گوشی تغذیه می‌کند و از این رو ضرورت همراه داشتن یک پاوربانک بیش از پیش برای مصرف‌کنندگان این وسیله محسوس خواهد بود. همچنین یکی دیگر از معایب وابسته بودن Alcatel 360 Camera به گوشی موبایل را می‌توان درگیر کردن هر دو دست عنوان کرد، چراکه بایستی با یک دست تلفن همراه خود را در دست گرفته و با دست دیگر این دوربین را در دست بگیرید.

از طرفی دیگر هنوز طول کابلی که این دوربین را به گوشی موبایل متصل می‌کند مشخص نیست و در این باره نمی‌توان اظهار نظر کرد. در پایان باید عنوان کرد که این دوربین فیلم‌برداری 360 درجه قیمتی بین 100 تا 110 دلار داشته و هنوز لوازم جانبی مشخصی از قبیل مونوپاد یا سه‌پایه برای آن طراحی و معرفی نشده است.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.