نیکون معرفی کرد؛ AF-S Nikkor 105mm f/1.4E ED

0 1,272

ساعاتی پیش کمپانی نیکون از یک لنز 105 میلی‌متر f/1.4 رونمایی کرد که دارای برچسب قیمتی 2200 دلار است. این لنز مخصوص دوربین‌هایی با حسگر سایز فول‌فریم می‌باشد که به واسطه بازشدگی دیافراگم F/1.4E خود یک لنز بسیار سریع بشمار می‌رود و قادر است در شرایط نوری ضعیف عکس‌هایی بدون نویز با نوردهی عالی را به ثبت رساند.

موتور فوکوس خودکار بکار رفته در این لنز یکی از سریع‌ترین‌ها در نوع خود می‌باشد و تجربه فوکوس خودکاری دقیق و بی‌صدا را برای کاربر به همراه دارد. Nikon AF-S Nikkor 105mm f1.4E ED دارای بدنه‌ای خوش ساخت با کیفیت و دقت ساخت بالا می‌باشد که در برابر رطوبت مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. همان‌گونه که انتظار می‌رود این لنز از ساختار اپتیکی دقیق و باکیفیتی بهره می‌برد. شرکت نیکون در طراحی ساختار اپتیکی این لنز خود از 14 عنصر (عدسی) در 9 گروه مختلف استفاده کرده که در میان آن‌ها نام 3 عنصر ED نیز به چشم می‌خورد که باعث کاهش چشم‌گیر اعوجاج و پراکندگی‌های رنگی می‌شود. همچنین پوشش نانو کریستال سطح عدسی‌ها سبب شده تا از بازتاب‌های داخلی جلوگیری شود و عکس‌ها با وضوح و شارپنس بالاتری به ثبت برسند. شرکت نیکون با استفاده از پوشش فلورین بر روی سطح عدسی خارجی نیز احتمال ایجاد خط و خش بر روی آن را به حداقل رسانده است.

6475968278

علاوه بر این، لنز Nikon AF-S Nikkor 105mm f/1.4E ED دارای دیافراگم 9 تیغه با لبه‌های مدور می‌باشد که برای ثبت عکس‌های خلاقانه با پس زمینه محو و بوکه‌های زیبا بسیار مناسب و کاربردی خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های این لنز گران قیمت نیکون می‌توان به امکان کنترل الکترونیکی دیافراگم آن اشاره داشت که به ثابت ماندن نورسنجی هنگام عکاسی پی‌در‌پی منجر می‌شود. این لنز پیچیده و گران‌بها دارای وزن 985 گرم بوده و اواخر آگوست به بازار راه پیدا می‌کند.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.