دوربین جدید EOS 800D به صورت رسمی توسط کانن معرفی شد

1 2,347

کانن مدل‌های سطح مبتدی خود را معمولاً در ایالات‌متحده با نام Rebel به فروش می‌رساند و این سری از دوربین‌های این کمپانی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. البته طی چند سال گذشته این سری از دوربین‌ها کمی از رقبایشان عقب افتاده بودند و به‌خصوص در بخش سیستم فوکوس حرف چندانی برای گفتن نداشتند؛ اما حالا کانن با عرضه‌ی مدل Rebel T7i که با نام EOS 800D نیز شناخته می‌شود قصد تغییر اوضاع را دارد.

800D دارای بهترین مشخصاتی است که تا کنون از مدل‌های سطح مبتدی کانن دیده بودیم. این دوربین پایین‌تر از مدل 77D قرار گرفته و جایگزین مدل 750D می‌شود. سنسور ۲۴٫۲ مگاپیکسلی آن مشابه مدل قبلی T6i یا 750D است، ولی حالا سیستم فوکوس ۴۵ نقطه‌ای وظیفه‌ی فوکوس را به عهده گرفته است و پردازش عکس‌ها نیز به عهده‌ی پردازنده‌ی قدرتمند Digic 7 گذاشته شده است.

ولی مهم‌ترین تغییر، استفاده از سیستم Dual Pixel در این دوربین خواهد بود. این اولین بار است که کانن این سیستم فوکوس پیشرفته را در مدل‌های سطح مبتدی ارائه می‌کند و می‌تواند مناسبات بازار را حسابی تغییر دهد. این سیستم فوکوس پیشرفته‌ترین سیستمی است که می‌توان در Live View و فیلم‌برداری مورد استفاده قرار داد.

همچنین برای راحتی بیشتر، 800D به بلوتوث، وای فای و NFC نیز مجهز شده است تا بتواند خیلی راحت به گوشی و تبلت متصل شود. صفحه‌نمایش آن نیز از نوع لمسی مفصلی با رزولوشن ۱٫۰۴ میلیون پیکسل است. رابط کاربری آن نیز به‌گونه‌ای طراحی شده است که بتواند افراد تازه‌کار را به‌خوبی هدایت کند.

کانن 800D در ماه آوریل ۲۰۱۷ به بازار می‌آید و قیمت آن برای بدنه‌ی تنها ۷۵۰ دلار، همراه با لنز جدید EF-S 18-55 F4-5.6 IS STM حدود ۹۰۰ دلار و همراه با لنز EF-S 18-135mm F3.5-5.6 IS STM حدود ۱۳۰۰ تعیین شده است.

1 نظر
  1. امیر می‌گوید

    با سلام
    فناوری Dual pixel در دوربین 700d هم بکار برده شده که از سرعت بالای برخوردار نیست و وقتی دوربین رو با لنز 50mm stm روی حالت live view قرار دادم تقریبا این سیستم بکار نیومد و فقط عملکرد متوسطش روی لنز 18-55 stm بود

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.