90 میلیون لنز نیکون!

0 2,011

شرکت نیکون اخیراً یک آمار جالب از میزان لنز‌های تولید این شرکت معرفی کرده است. شرکت نیکون از زمان پیدایش خود تا آخر ماه اکتبر سال جاری، 90 میلیون لنز نیکور را تولید کرده است. کمیاب‌ترین و بزرگ‌ترین لنز‌های نیکون را در ادامه این پست بشناسید.

TechOne3_Nikon-NIKKOR-lenses-800x500_c

اولین لنز نیکون به زمانی برمی‌گردد که شرکت نیکون، نیکون نبود، بلکه Nippon Kogaku K.K بود. اولین لنز  Nikkor-S Auto 5cm f/2 بود که در سال 1959 ساخته شد. از آن زمان تا پایان ماه میلادی گذشته، نیکون رکورد 90 میلیون لنز را تسخیر کرده است. همچنین این شرکت تا پایان اکتبر گذشته 50 میلیون لنز نیکور با موتور فوکوس خودکار تولید کرده است.

در میان دریای لنز‌ها نیکور، دو لنز ساخت این شرکت بسیار جالب هستند. لنز اول، لنز فیش‌آی 6 میلی‌متری f/2.8 بوده که اولین‌بار در سال 1970 در نمایشگاه فتوکینا آلمان رونمایی شد. چند سال پیش این لنز در انگلستان به قیمت 160 هزار دلار به فروش رسید. وزن لنز کمی‌ کم‌تر از نیم کیلوگرم است.

Nikon-6mm-Fisheye

لنز بعدی، کمیاب‌ترین لنز نیکون است که البته به جام مقدس لنز‌ها نیز شهرت دارد. لنز فوق‌العاده واید این شرکت لنز نیکور 13 میلی‌متری f/5.6 است که به دلیل داشتن مقدار اعوجاج بسیار کم و زاویه دید بسیار واید مشهور است.

Nikkor-13m-lens

نمونه عکس تهیه‌شده با این لنز‌ را می‌توانید در زیر ببینید. این لنز چندی پیش بر روی ebay ظاهر شد و در یک حراجی آنلاین به قیمت بیش از 18 هزار دلار به فروش رسید.

VillaColumns

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.