5 نکته مثبت RAINBOW SIX SIEGE در مقایسه با رقبا

0 2,378

بازی Rainbow Six Siege اکنون دوساله شده و گذشت زمان نیز از محبوبیت آن نکاسته است. به دنبال کاهش قیمت‌ همه‌ی نسخه‌های این بازی در ماه نوامبر، هفته‌ی گذشته آمار بازیکنان همزمان این بازی به صدهزار نفر رسید که بالا‌ترین میزان از زمان انتشار بازی بوده است. در این مطلب به عواملی خواهیم پرداخت که این بازی را به یکی از بهترین عناوین تیراندازی روی پی‌سی تبدیل کرده است.

نشانه‌گیری همه‌چیز نیست:

دقت در Rainbow Six Siege مهم است (برای مثال شلیک کردن به سر کشنده‌ است) و طی بازی خواهید دید که بازیکنان برای غافل‌گیر کردن دشمن از سوراخ‌های بسیار کوچک درون دیوار‌ها نشانه می‌گیرند؛ اما ابزار جانبی خوب، اطلاعات کافی و زمان‌بندی مناسب می‌تواند نشانه‌گیری خوب را از میان به در کند.

بازی rainbow six siege

راه‌های زیادی برای کمک کردن (حتی زمانی که مرده‌اید) وجود دارد:

این بازی به شکل سخت‌گیرانه‌ی به کشتن‌ها و مردن‌های شما اهمیت نمی‌دهد. نحوه‌ی استفاده‌ی تیم شما از منابع تاثیر بسزایی در مشخص کردن برنده دارد، تا حدی که در این بازی اول هر راند به مشخص کردن دفاع و جمع‌آوری اطلاعات اختصاص یافته است. این مرحله از آن نظر قابل توجه است که هر دو تیم می‌توانند بدون خطر مردن با یک‌دیگر آشنا شوند و هم را شناسایی کنند. داشتن اطلاعات راجع به نقشه مهم است. نمی‌توان هر سطحی را با استفاده از دیوار‌های آهنین تقویت کرد و باید بدانید که کدام یک از آن‌ها از اهمیت بیشتری برخورداند. باید تصمیم بگیرید که در محل‌هایی که انتظار نمی‌رود بمب بگذارید یا این که جاهای باز را انتخاب کنید که رفت و آمد بیشتری در آن وجود دارد.

 

زمانی که شما حمله‌کننده هستید، هدایت هواپیمای جاسوسی بدون سرنشینتان به صورتی که آسیب نبیند، نیاز به مهارت‌ بسیاری دارد. هواپیما‌های جاسوسی همچنین روشی هستند که بازیکنان مرده می‌توانند در راند‌های بازی شرکت داشته باشند. وقتی که شخصیت شما می‌میرد می‌توانید فرشته‌ی محافظی برای هم‌تیمی‌های خود باشید و دشمنانی را که وارد محدوده‌ی دید دوربین‌ها می‌شوند را مشخص کنید. یوبی‌سافت اخیرا با انتشار ویدئویی گفته بود که فکر می‌کند این بخش از بازی جای بیشتری برای گسترش دارد و ممکن است فعالیت‌های پس از مرگ بیشتری برای بازیکنان فراهم شود.

 

مبارزین:

Rainbow Six به درستی یک جوخه‌ی متنوع است که متشکل است از مامورانی از سرتاسر دنیا. این بازی در کنار Overwatch و Dirty Bomb از معدود بازی‌های تیراندازی هستند که می‌ـوانید تیمی تماما تشکیل‌شده از زنان داشته باشید. 12 نفر از 36 مامور موجود زن هستند. برزیل، ژاپن، کانادا، فرانسه، آلمان و هنگ‌ کنگ همگی در این لیست شخصیت‌ها وجود دارند و قرار است ایتالیا و مراکش نیز در سال 2018 به آن‌ها اضافه شوند.

 

 

جنگ روانی:

18 نقشه‌ی موجود در این بازی مملو از اتاق‌ها و راه‌رو‌هایی هستند که اغلب به مهاجمین اجازه می‌دهند پیش از درگیر شدن با دشمن، به هدف خود نزدیک شوند. این مرحله که پس از فاز ابتدایی و پیش از مبارزه‌ی علنی شکل می‌گیرد، ترکیبی است از سکوت، هیجان و تنش. ممکن است تنها چند متر با دشمن فاصله داشته باشید اما محدوده‌ی دید پایین و تعدد دیوار‌ها معمولا به شما اجازه می‌دهند که در امنیت حرکت کنید، از ابزار خود بهره بگیرید و به برقراری ارتباط بپردازید.

 

این بخش از بازی از آن جهت بسیار مهم و موثر است که می‌توان گفت هیچ بازی تیراندازی دیگری نیست که به سکوت و عدم تحرک بها بدهد. یکی محبوب‌ترین نکات درباره‌ی این بازی، فضایی است که در اختیار شما قرار می‌گیرد تا با استفاده از ابزار مختلف و روش‌های متنوع با حریف روبه‌رو شوید. برخی از کارهایی که می‌توان انجام داد از این قرار هستند:

 

منفجر کردن قسمتی از سقف که مدافعین را سردرگم خواهد کرد.

فرستادن روبات از زیر در و برقرار کردن ارتباط چشمی با دشمن.

گیج کردن افراد با استفاده از روبات معلق و نامرئی شخصیت «اکو».

علامت‌گذاری کردن دوباره و دوباره‌ی دشمنان با استفاده از روباتی که قادر به پیدا کردن آن نیستند.

استفاده از قابلیت «دوکیبی» برای ایجاد کردن صدا از تلفن‌های همراه دشمنان.

ایجاد کردن محافظ در برابر ورودی‌ها به صورت اتفاقی و دور از هدف به منظور گیج کردن مهاجمین.

 

می‌توانید گرایند کنید:

استفاده از بات‌ها در بازی‌های تیراندازی اول شخص چندنفره مرسوم نیست و بات‌های Rainbow Six Siege هم آنچنان هوشمند نیستند؛ اما در برخی از انواع حالات Terrorist Hunt که دارای سه مرحله سختی می‌شود، می‌توانند بازیکنان باسابقه را با نشانه‌گیری خوب و تله‌های بمب‌گذاری شده به چالش بکشند. هر بردی که به دست بیاورید مقداری رینون (ارز غیرپولی بازی) نصیبتان خواهد شد.

مهم تر این که بازی با بات‌های هوشمند راهی مناسب و کم‌حساسین برای تازه‌واردان است تا بتوانند با نقشه‌ها و سازوکار این بازی آشنا شوند.

مشتاقیم ببینیم که یوبی‌سافت در حالت همکاری دونفره‌ی این بازی که Outbreak نام دارد و قرار است در سال 2018 به آن اضافه شود چه چیزی ارائه خواهد کرد. این حالت که موقتی اعلام شده است، جدا از نفرات موجود در بازی، تنها چیزی است که از زمان انتشار این بازی به بخش PvE اضافه می‌شود.

منبع: گیمفا ، گیم‌آوران

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.