فیلمبرداری ۳۶۰ درجه با درون‌ها در آینده‌ای نزدیک

0 1,129

زمانی که شرکت 3DR در اکتبر سال گذشته از برنامه Made for Solo Program خود رونمایی کرد، خبرهایی به گوش رسید که این شرکت قصد دارد تا با همکاری Kodak، امکان فیلمبرداری ۳۶۰ درجه را به درون‌های خود موسوم به Solo Drone بیاورد. CES زمان مناسبی بود تا این شرکت از همکاری مشترک خود با کداک پرده‌برداری کند. با پیکسل در #PixelCES2016 همراه باشید.

امروز در CES، کمپانی 3D Robotic نمونه اولیه حاصل همکاری خود و کداک را به در معرض دید عموم قرار داد. درون به نمایش گذاشته در غرفه این شرکت دارای یک دوربین فوق واید در بالا و پایین خود بوده و تعدادی فیلم‌ کوتاه که توسط این درون ضبط شده بود نیز نمایش داده شد. این تصاویر از کیفیت بالایی برخوردار بودند ولی معدود مشکلاتی نیز به چشم می‌خورد که مربوط به ترکیب نه چندان حرفه‌ای آن‌ها با یکدیگر می‌شود که البته کداک در حال پی‌گیر و رفع این مشکل است. اگر این شرکت موفق به برطرف ساختن این مشکل شود، ترکیب این کیت و 3DR Solo می‌تواند رکورد ویدئوهای ۳۶۰ درجه با درون‌ها را ممکن کند.

3drmadeforsolokodakcamera

این کیت که بر پایه اکشن‌ کمرای SP360 کداک ساخته شده قیمتی در حدود ۲۵۰ دلار داشته و خریداران را قادر می‌سازد تا با صرف هزینه‌ای کمتر نسبت به لوازم خلق ویدئوهای مجازی، از ویژگی‌های نسبتاً مشابه آن‌ها بهره بگیرند. هنوز معلوم نیست که چه زمانی کداک موفق به بر طرف کردن مشکل یکپارچه ساختن تصاویر می‌شود ولی آن‌طور که از شواهد برمی‌آید تا پایان سال می‌توانیم انتظار عرضه نسخه نهایی و اصلاح‌شده‌ این محصول را داشته باشیم.

3drmadeforsolofiilex

علاوه بر محصول بالا، لوازم جانبی دیگری از جانب شرکت Fiilex برای درون‌ها معرفی شد. این محصول در حقیقت یک لامپ LED شفاف است که به درون متصل می‌شود و می‌توان دمای رنگ و تراکم نوری را از طریق اپلیکیشن مخصوص آن تنظیم کرد. موارد استفاده از لامپ LED مشابه این وسیله بسیار زیاد می‌باشد ولی انتظار می‌رود که هدف اصلی از معرفی آن، تأمین نور لازم برای فیلمبرداری با درون‌ها است.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.