۴ روش برای بازگرداندن عکس‌های پاک شده در آیفون و آی‌پد

0 1,905

گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها نقش بزرگی را در زندگی روزمره‌ی بیشتر افراد بازی می‌کنند و برای برخی از افراد تبدیل به صندوقچه‌ای از اطلاعات شده‌اند. یکی از مهمترین اطلاعاتی که افراد در دیوایس‌های هوشمند خود ذخیره می‌کنند عکس است. متأسفانه به دلیل ذخیره‌ی تعداد زیادی از عکس‌ها در گوشی و تبلت این امکان وجود دارد که بعضی اوقات یک یا چند عدد از آن‌ها را به‌صورت اتفاقی پاک کنید. ما هم با آگاهی به این مشکل قصد داریم ۴ راه مختلف برای بازگرداندن عکس‌های پاک‌شده در iOS را با شما به اشتراک بگذاریم. پس در ادامه با آیفونچی همراه باشید.

  1. عکس‌ها را از فولدر Recently Deleted بازگردانید

در هر آیفونی که از iOS 8 یا جدیدتر استفاده می‌کند، اپ عکس‌ها دارای بخشی به نام Recently Deleted است. در این قسمت می‌توانید عکس‌هایی را که به‌تازگی پاک کرده‌اید بیابید. کافی است اپ عکس‌ها را باز کنید، بر روی منوی آلبوم‌ها کلیک کنید و فولدر Recently Deleted را باز کنید.  در این قسمت لیستی از عکس‌هایی که پاک کرده‌اید را خواهید یافت. هر کدام را که می‌خواهید برگردانید انتخاب کرده و گزینه‌ی Recover را لمس کنید. به‌این‌ترتیب عکس مورد نظر شما به‌جای قبلی خود باز خواهد گشت.

  1. عکس‌ها را با استفاده از بکاپ iTunes بازگردانید

اگر آیفونتان را به‌صورت مرتب با iTunes، Sync می‌کنید ممکن است بتوانید عکستان را از بکاپ iTunes به گوشی برگردانید. برای این کار ابتدا گوشی را به کامپیوتر متصل کنید. سپس نرم‌افزار iTunes را باز کنید و گوشی را به iTunes متصل کنید. پس از اینکه iTunes گوشی را شناخت وارد منوی Summary بشوید و گزینه‌‌ی Restore from Backup را انتخاب کنید.البته توجه داشته باشید که با این روش تمامی اطلاعات مانند دفترچه تلفن، ایمیل و… نیز به آنچه در آخرین بکاپ ذخیره شده بود بازمی‌گردند. پس تنها درصورتی‌که مرتباً و در فواصل زمانی کوتاه بکاپ‌گیری می‌کنید از این روش استفاده کنید.

  1. عکس‌ها را از Photo Stream / iCloud بازگردانید

درصورتی‌که گزینه‌ی Photo Stream را در آیفون و آی‌پد روشن کرده باشید با کلیک بر روی هر عکس، آن عکس در به iCloud photo stream ارسال می‌شود. اگر نمی‌دانید این گزینه را از کجا چک کنید یا روشن کنید به مسیر Settings>iCloud>Photos بروید و گزینه‌ی My Photo Streams را روشن کنید یا چک کنید که روشن باشد.برای بازگرداندن عکس‌ها از Photo Stream وارد اپ عکس‌ها شوید، از نوار پایین اپ Albums را انتخاب کنید و فولدر My Photo Stream را خواهید دید. وارد این فولدر شوید و به دنبال عکس مورد نظرتان بگردید. 

  1. از نرم‌افزارهای Recovery استفاده کنید

اگر عکس‌های شما برای مدتی طولانی پاک شده باشند و از آن‌ها بکاپ نگرفته باشید احتمال زیادی وجود دارد که Overwrite شده باشند و دیگر در دسترس نباشند. ولی درصورتی‌که هنوز overwrite نشده باشند می‌توان با استفاده از برخی نرم‌افزارهای ریکاوری عکس آن‌ها را بازگرداند. برای این کار باید یکی از این نرم‌افزارها را بر روی کامپیوتر نصب کنید. سپس آیفون خود را به کامپیوتر متصل کنید و به نرم‌افزار مورد نظر اجازه دهید تا به حافظه‌ی گوشی دسترسی پیدا کند. در ادامه می‌توانید لینک تعدادی از این‌گونه نرم‌افزارها را بیابید: PhoneRescue dr.fone toolkit – iOS Data Recovery Stellar Phoenix Photo Recovery

 

لینک این مطلب در آیفونچی

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.