چگونه دسترسی کودکان و سایر افراد را به محتوی و برنامه های آیفون و آیپد محدود کنیم؟

0 1,257

اپل این امکان را در اختیار کاربران قرار داده تا دسترسی کودکان یا سایر افراد را به محتوی و برخی برنامه های آیفون و آیپد محدود کنند. از این قابلیت به عنوان «Restriction» یاد می شود و اعمال محدودیت از طریق آن خیلی از برنامه های آی او اس را شامل می شوند. این قابلیت همچنین، دسترسی کودکان را به اپلیکیشن هایی مانند سافاری، فیس تایم و یا برنامه های شخصی، محدود می سازد.

اگر خدماتی را  که هر کدام از برنامه های اورجینال اپل به شما ارائه می دهند، اطلاع چندانی ندارید، در پایین با آن ها  آشنا شوید:

  • سافاری: این برنامه، مرورگر وب در آیپد و آیفون است و با آن به هرگونه وبسایتی دسترسی دارید. اگر نمی خواهید دسترسی برنامه یاد شده را به طور کامل محدود کنید، می توانید با انتخاب محدودیت سنی برای این اپلیکیشن، بعضی از سایت ها را غیرفعال کنید.
  • دوربین: اگر کودکان خردسالی دارید که به آیفون یا آیپد شما دسترسی دارند و ناخواسته از محیط اطراف عکس یا فیلم می گیرند یا اینکه برای عکس گرفتن از نظر سنی مناسب نیستند، می توانید دسترسی به آن را محدود کنید.
  • فیس تایم: اپلیکیشینی است که تماس های ویدیویی یا صوتی را بصورت آنلاین برقرار می کند. این اپلیکیشن به هر شخصی که شماره تلفن شما و یا اپل آیدی تان را دارد، اجازه تماس در هر iDevice که دارید می دهد. اگر کودکان تان بدون نظارت شما، تماسی برقرار می کنند، می توانید آن را از دسترسی خارج نمایید.
  • سیری: سیری دستیار هوشمند صوتی اپل می باشد و برای کار با آن می بایست به زبان انگلیسی صحبت کنید. اما معمولا کودکان با فشار دادن دکمه هوم، ناخواسته سیری را فرا می خوانند و عملکرد دستگاه را مختل می سازند. خوب است که دسترسی به این قابلیت را برای کودکان به کلی محدود نمایید.
  • AirDrop: با این قابلیت، دستگاه های اپل می توانند هر فایلی را بین دستگاه های دیگر ارسال کنند. همچنین با استفاده از آن در ماشین تان نیز می توانید به طور مثال، موسیقی گوش دهید یا با استفاده از نقشه، مسیریابی کنید.

حال چگونه این تنظیمات را اعمال کنیم؟

  1. می توانید با باز کردن setting روی آیفون تان شروع کنید.
  2. روی گزینه General تپ بزنید.
  3. گزینه Restrictions را انتخاب کنید.
  4. گزینه Enable Restrictions بالای صفحه را انتخاب کنید. اگر که از قبل آن را فعال کرده اید که می توانید از این قسمت بگذرید.
  5. پسوردی دلخواه را برای ورود یا خروج به این بخش وارد کنید.
  6. دکمه مقابل هر اپلیکیشنی که مایلید محدودیت برای آن ایجاد کنیدرا خاموش کنید.

و در آخر به یاد داشته باشید که محدودیت در دسترسی به همگی برنامه ها را می توانید «با هم» و یا به صورت «انتخابی» تنظیم نمایید. امیدواریمآیفون چی، در این مقاله به شما کمک شایانی کرده باشد.

 

منبع: آیفونچی

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.