چگونه آیفون و آیپد خود را به صورت بی‌سیم با iTunes سینک کنیم؟

0 2,104

در دنیای امروزی که همه به شبکه‌های بی‌سیم، اینترنت وای‌فای، ریموت کنترل‌ها و گوشی‌های هوشمند عادت کرده‌ایم، استفاده از کابل کاری وقت‌گیر و آزاردهنده به نظر می‌رسد. بااین‌حال بیشتر افراد برای Sync کردن آیفون و آی‌پد خود با آیتونز مجبور هستند که آن‌ها را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر متصل کنند. ولی تا زمانی که کامپیوتر و آیفون شما به یک شبکه‌ی وای‌فای متصل باشند می‌توانید آن‌ها را به‌صورت بی‌سیم نیز Sync کنید تا دیگر زحمت اتصال کابل را به خود ندهید. در ادامه با آیفونچی همراه باشید تا این ترفند ساده را توضیح دهیم.
مرحله‌ی اول: Wi-Fi Sync را در iTunes فعال کنید قبل از این‌که بتوانید گوشی یا تبلت خود را به‌صورت بی‌سیم Sync کنید نیاز است تا این امکان را در iTunes فعال نمایید. البته قبل از هر چیز مطمئن شوید که iTunes به آخرین نسخه آپدیت شده باشد.

  1. آیفون یا آی‌پد خود را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر متصل کنید.
  2. iTunes را باز کنید
  3. بر روی دکمه‌ی آی‌پد یا آی‌فون در بالای صفحه کلیک کنید. اگر از ویندوز استفاده می‌کنید باید بر روی نام دستگاه در منوی سمت چپ کلیک کنید.
  4. در قسمت Options گزینه‌ی Sync this (iPhone/iPad) over Wi-Fi را روشن کنید.

  1. بر روی دکمه‌ی Apply کلیک کنید
  1. پس از فشردن دکمه‌ی eject می‌توانید دیوایس خود را از کامپیوتر جدا کنید

حالا قابلیت Wi-Fi Sync برای دستگاه شما قابل استفاده است.   مرحله‌ی دوم: استفاده از Wi-Fi Sync در آیفون یا آی‌پد خوب حالا که قابلیت Wi-Fi Sync را برای گوشی یا تبلت خود فعال کرده‌اید می‌توانید از این قابلیت در آیفون و آی‌پد خود استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید که کامپیوتر شما باید به همان شبکه‌ای متصل باشد که آیفون یا آی‌پد متصل است.

  1. وارد Settings شوید
  2. وارد منوی General شوید
  3. به پایین صفحه بروید و گزینه‌ی iTunes Wi-Fi Sync را انتخاب کنید
  4. سپس Sync Now را لمس کنید

به این ترتیب دکمه‌ی Sync Now به Cancel Now تغییر پیدا خواهد کرد و پروسه‌ی Sync آغاز خواهد شد. پس از پایان پروسه پیغامی مبنی بر کامل شدن Sync مشاهده خواهید کرد. از این به بعد هر زمانی که کامپیوتر و آیفون شما به یک شبکه متصل هستند می‌توانید آن‌ها را به‌صورت بی‌سیم Sync کنید.

 

آیفونچی

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.