چطور مصرف بی‌رویه‌ اینترنت دیتا را متوقف کنیم؟[قسمت دوم]

0 1,240

احتمالا برای شما هم پیش آمده که بسته‌ی اینترنت دیتای ماهانه یا هفتگی‌تان پیش از پایان زمان یاد شده تمام شود یا اینکه هنوز مدت زمان مشخص به نصف نرسیده از سوی اپراتور پیامی دریافت کنید مبنی بر اینکه بیش از ۸۰ درصد بسته را به مصرف کرده‌اید! در مقاله قبل ۸ قدم که می‌توانند در مصرف بی رویه اینترنت دیتا موثر باشند را بررسی کردیم. در این مقاله نیز راه‌حل های دیگری را ادامه می‌دهیم. همراه آیفون‌چی باشید.

قدم نهم – با قابلیت Reading List در مرورگر سافاری صفحات وب مورد نظر را آفلاین بخوانید

ویژگی یاد شده به همراه iOS 7 به آیفون راه یافت و در نسخه‌های بعدی نیز همچنان در دسترس قرار گرفت. با استفاده آن می‌توانید زمانیکه به اینترنت وای فای دسترسی دارید صفحات وب دلخواه‌تان را به لیست اضافه کرده و در فرصت مناسب بدون اینکه به اینترنت نیاز باشد آن ها را مطالعه کنید.

برای بهره‌گیری از قابلیت یاد شده کافیست در صفحه وب مورد نظر روی آیکن Share در پایین صفحه تپ کرده و سپس گزینه‌ی Add to Reading List را برگزینید.

سافاری reading list

 

قدم دهم – نمایش نوتیفیکیشن‌ در اپلیکیشن‌های مختلف را غیرفعال کنید

چه اپلیکشن‌هایی مدام برای‌تان نوتیفیکیشن می‌فرستند؟ پاسخ این سوال در مسیر Settings > Notifications پیدا می‌شود. همین جا این امکان فراهم است تا هربرنامه‌ای که مایلید را از ارسال نوتیفیکیشن محروم کنید، کافیست روی نام آنها تپ کرده و سپس Allow Notifications را خاموش کنید. با اینکار هنگام اتصال به اینترنت دیتا هم تنها از سوی برنامه‌های مشخصی نوتیفیکیشن دریافت می‌کنید و هم مصرف دیتا کاهش می‌یابد.

اینترنت دیتا نوتیفیکیشن

 

قدم یازدهم – دریافت خودکار ایمیل را لغو کنید

یکی دیگر از مواردی که بخشب از مصرف اینترنت را به طور مداوم به خود اختصاص می‌دهد، بروزرسانی ایمیل‌هاست. درصورتی که از اپلیکیشن ایمیل استفاده می‌کنید و دریافت خودکار ایمیل را در فواصل زمانی مشخصی تعیین کرده‌اید،‌ هنگام اتصال به اینترنت اپلیکیشم یادشده مدام بروز می‌شود.

برای لغو این تنظیم به مسیر Settings >> Mail >> Accounts بروید و در انتهای لیست روی Fetch New Data تپ کنید؛ در صفحه‌ی جدید دکمه روبروی Push را خاموش کنید. در قسمت پایین صفحه‌ی جدید تنظیمات Fetch را روی Manually قرار دهید. بااین کار تنها زمانیکه خودتان بخواهید ایمیل‌های جدید لود می‌شوند.

 

اینترنت دیتا دریافت خودکار ایمیل

 

قدم دوازدهم – background app refresh را غیر فعال کنید

قابلیت background app refresh با iOS 7 به آیفون راه یافت و تا iOS 10 نیز پابرجا بوده است. در صورتیکه این گزینه فعال باشد، هنگام اتصال به اینترنت برخی اپلیکیشن‌ها خودکار رفرش می‌شوند بدون اینکه شما آنها را باز کنید.

در مسیر Settings > General > Background App Refresh می‌توانید این قابلیت را غیرفعال نمایید.

اینترنت دیتا رفرش اپلیکیشن‌ها

 

قدم سیزدهم – همواره وای فای را روشن نگه دارید

همانطور که در مطلبی در خصوص بهبود عملکرد باتری اشاره کردیم، لزومی ندارد وای فای آیفون را خاموش روشن کنید؛ بگذارید این گزینه همواره روشن بماند و اینترنت دیتا را صرفا در صورت لزوم روشن کنید.

 

قدم چهاردهم – اتصال وای فای مک را با آیفون به اشتراک بگذارید

گاهی در مکان‌هایی مانند هتل یا محل کار تنها می‌توانید از طریق اترنت از اینترنت استفاده کنید؛ در این صورت کافیست سیستم‌‌ را به هات‌اسپات تبدیل کرده تا آیفون هم بتواند از آن استفاده کند، با این شرایط دیگر لزومی به روشن کردن اینترنت دیتا نیست.

اینترنت دیتا تبدیل مک به هات اسپات

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.