چطور در آیفون زمان قفل شدن صفحه نمایش را تنظیم کنیم؟

0 25,737

زمانیکه برای مدت معینی با آیفون کار نمی‌کنید، صفحه نمایش کمی تیره می‌شود تا باتری کمتری مصرف شود. چنین حالتی را می‌توانید غیرفعال کنید و صرفا خودتان هر زمان که لازم شد دستگاه را قفل کنید، اما فراموش نکنید که با این کار مصرف باتری نیز افزایش می‌یابد. حالا اگر آیفون در حالت Low Power Mode قرار داشته باشد،‌ قفل شدن صفحه یا همان Auto Lock به رنگ خاکستری درآمده و قابل تغییر نیست؛ در وضعیت یاد شده صفحه نمایش پس از ۳۰ ثانیه خاموش می‌شود.
همچنین افزایش مدت زمانی که صفحه روشن می‌ماند در مواقعی که هم مطالعه می‌کنید و هم کاری انجام می‌دهید سودمند است،‌ زیرا لازم نیست مدام روی صفحه تپ کنید تا خاموش نشود. در حقیقت Auto Lock وضعیتی مشابه Sleep رایانه است که برای صرفه‌جویی در مصرف برق یا باتری فعال می‌شود. در ادامه به نحوه‌ی تغییر زمان خاموش شدن صفحه می‌پردازیم. همراه آیفون‌چی باشید.   چطور زمان  Auto Lock را در iOS 10 به بعد تغییر دهیم؟ در این قسمت می‌توانید زمان مورد نظر را از حداقل ۳۰ ثانیه تا حداکثر ۵ دقیقه تنظیم کنید. همچنین اگر Never را برگزینید، صفحه هیچ‌گاه به طور خودکار خاموش نشده و شما باید این‌ کار را انجام دهید.   ۱- وارد Settings شوید. ۲- گزینه‌ی Display & Brightness را تپ کنید. ۳- Auto-Lock را انتخاب کنید. ۴- زمان مورد نظر را تپ کنید تا تیک‌دار شود.

درصورتیکه به این مسیر مراجعه کردید و متوجه خاکستری بودن آن شدید، نگران نباشید زیرا این مسئله نیز قابل حل است.   چطور زمان  Auto Lock را در iOS 9 و قبلتر تغییر دهیم؟   ۱-  وارد Settings شوید. ۲-  General را تپ کنید. ۳-  Auto Lock را انتخاب کنید. ۴- زمان مورد نظر را تپ کنید تا تیک‌دار شود.

Auto Lock به رنگ خاکستری درآمده و تغییر نمی‌کند  اگر متوجه شدید که دکمه مقابل Auto Lockخاکستری شده و نمی‌توانید آن را تغییر دهید، نگران نباشید زیرا دلیل این موضوع فعال بودن حالت Low Power Mode است. با انجام مراحل زیر ابتدا این حالت را خاموش کرده و سپس سراغ تنظیمات Auto Lock بروید.

۱- وارد Settings شوید. ۲- Battery را تپ کنید. ۳- حالا Low Power Mode را خاموش کنید. ۴- با توجه به نسخه‌ی iOS، تنظیمات مربوط به Auto Lock را انجام دهید.

 

منبع: آیفونچی

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.