و این اولین دوربین فول‌فریم بدون آینه نیکون است…

نیکون بالاخره به انتظار‌ها پایان داد و یک ویدئو از دوربین میررلس خود منتشر کرد

0 2,153

تقریباً یک سالی است خبر‌های زیادی از دوربین جدید فول‌فریم بدون آینه نیکون به گوش می‌رسد. بعد از ماه‌ها شایعات درباره عرضه این دوربین نیکون به ماجرا پایان داد و یک ویدئو ۱.۵ دقیقه‌ای را درباره این دوربین به صورت رسمی منتشر کرد.

 

این ویدئو تحت عنوان سفر نور یا Travel of Light در غالب یک مجموعه بزرگ‌تر، با نام در جست‌وجوی نور منتشر شده و در توضیحات آن آمده است:

پرتو‌های بی‌شماری از نور جمع می‌شوند تا در انتهای سفر خود یک تصویر را شکل دهند. مأموریت پیش‌روی نیکون به سوی یک تصویر فوق‌العاده؛ به سوی خلق یک تصویر فوق‌العاده!

اگر از توصیف شاعرانه نیکون بگذریم می‌توان خصوصیاتی از این دوربین رمزآلود را حدس زد. در ویدیو می‌توان یک صفحه‌نمایش بزرگ را در پشت دوربین دید که در مقایسه با نمایشگرهای متداول ابعاد بزرگ‌تری دارد. به علاوه مانند دیگر دوربین‌های جدید بدون آینه این دوربین نیز به منظره‌یاب الکترونیکی مجهز است.

از نمای کنار می‌توان ابعاد کلی دوربین و ویوفایندر را دید.

در نمای جلو می‌توان قطر خارجی مانت را مشاهده کرد که بزرگ‌تر از حد معمول است و از این خبر می‌دهد که نیکون مانت جدیدی را برای این دوربین طراحی کرده و لنز‌های مخصوص با مانت جدیدی را به همراه دوربین رونمایی خواهد کرد. بر اساس متنی که در سایت نیکون رومرز منتشر شده این مانت Z نام دارد.

طبق طراحی‌ای که از مانت این دوربین لو رفته، می‌توان متوجه شد که فاصله لبه درونی مانت تا سنسور یا همان flange focal distane برابر با ۱۶ میلی‌متر و قطر دهانه ۴۹ میلی‌متر است. در دوربین‌های بدون آینه سری Nikon 1 فاصله مانت تا سنسور برابر با ۱۷ میلی‌متر است. با این تفاسیر در بین لنز‌های که برای دوربین‌های نیکون، سونی و نیکون تا به حال طراحی شده، لنز‌های مانت‌Z بیشترین قطر دهانه را دارند.

از طرف دیگر نیکون یک نام تجاری Noct و پتنت دو لنز 52mm f/0.9 و 33mm f/1.2 را به تازگی به ثبت رسانده که احتمال می‌رود با دوربین جدید نیکون در ارتباط باشد.

به توجه به نمای بسیار تاریک ویدئو و تأکید بر روی نور می‌توان نتیجه گرفت که نیکون بر قابلیت این دوربین در تصویربرداری در نور کم وقت زیادی را صرف کرده و عملکرد بالای این دوربین در نور کم تز نقاط قوت آن خواهد بود.

عکس‌هایی کراپ شده هم از این دوربین منتشر شده که در پایین می‌توانید آن را ببینید.

این دوربین به احتمال زیاد در ماه آینده و در نمایشگاه Photokina 2018 رونمایی خواهد شد؛ بنابراین برای اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر باید منتظر کنفرانس معرفی این دوربین ماند.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.