نسخه ای کمیاب از کامپیوتر Apple-1 با قیمت 815 هزار دلار به فروش رفت

0 1,221

یک نسخه بسیار کمیاب از ورژن “Celebration” کامپیوتر کلاسیک Apple-1 در حراجی خیریه آنلاین «CharityBuzz» به قیمت 815 هزار دلار به فروش رفت. البته تا دقایقی قبل از پایان، این رقم برابر با 1.2 میلیون دلار بود، اما پیشنهاد دهنده از پیشنهاد خود منصرف شد.

کامپیوتر Apple-1 نسخه “Celebration” متشکل از یک بورد PCB سبز رنگ است که تا کنون هرگز در جایی به فروش نرسیده و در هیچ ماشینی مورد استفاده قرار نگرفته است.

علاوه بر این بورد، خریدار یک اجرا کننده کاست اورجینال ACI اپل، سوکت رابینسون ناگت، pre-NTI، منبع تغذیه مستقیم و یک کاست اصل اپل که با نام کارمند این شرکت «Daniel Kottke» امضا شده دریافت می کند. به این مجموعه راهنماهای اصلی و برگه های راه اندازی آن را هم اضافه نمایید.

در حال حاضر کامپیوتر Apple-1 حاضر در این حراجی، بر خلاف سایر نمونه ها که با قیمت کمتری هم به فروش رفته اند، قابل استفاده نیست، اما گفته می شود با تعمیری جزئی می توان از آن استفاده نمود، گرچه برخی متخصصین معتقدند که نباید اصل بودن این بورد را، حتی به قیمت تعمیر آن، خدشه دار کرد. از دیدگاه این افراد کامپیوتر Apple-1 نه فقط بخشی از تاریخ، که یک اثر هنری به حساب می آید.

استیو جابز و استیو وزنیاک در طی سال 1976 توانستند 175 دستگاه Apple-1 را به فروش برسانند و از این طریق پایه های ارزشمندترین کمپانی دنیا را بنا نهادند. از تعداد 175 دستگاه Apple-1 که جابز و وزنیاک فروختند، در حال حاضر تنها 60 دستگاه آن موجود است، که همین مسئله ارزش آنها را بیش از پیش بالا می برد.

 

منبع: آیفونچی

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.