معرفی فیلتر Colorize برنامه Nik Color Efex 2019

0 3,970

فیلتر Colorize از مجموعه فیلتر‌های Nik Color Efex کار جالبی انجام می‌ده. این فیلتر میاد و یک ته مایه رنگی رو به عکس اضافه می‌کنه. این قابلیت، خصوصا توی عکس‌های عروسی و پرتره، خیلی جالب عمل می‌کنه. در واقع با اضافه کردن این فیلتر، یک مود یا یک حالت خاص می‌تونین به عکستون اضافه کنین. اگر کاربر فتوشاپ هستید، قبلا توی وب‌سایت دیج ایمیج، در بخش آموزش‌های رایگان، یک آموزش برای اضافه کردن رنگ به عکس گذاشتیم که این فیلتر تقریبا همون کار رو می‌کنه.

توی تنظیمات فیلتر، یک منو می‌بینید که Method نام داره. این منو، شش تا حالت مختلف برای اضافه کردن رنگ داره که هر کدوم یک تاثیر خاصی دارن، مثلا یکیش میاد و رنگ رو بیشتر به بخش‌های تاریک عکس اضافه می‌کنه و یکیش بیشتر به قسمت‌های روشن، یکی‌اش به هر دو قسمت، اما با شدت کم، هر کدوم یه جور. می‌تونین روی هر منو برین و تاثیرش رو همون لحظه ببینین.

خود رنگ رو هم می‌تونین با ابزار قطره چکان از توی خود عکس انتخاب کنید، یا اینکه از پنل رنگ‌ها، رنگی که دوست دارید رو بردارید.

مثل همه فیلتر‌های دیگه، اینجا هم اسلایدر Strenght ، برای اینه که بتونین شدت فیلتر رو کم و زیاد کنین. اصولا این فیلتر در ترکیب یا Stack کردن با فیلتر‌های دیگه کاربرد بیشتری داره و بهتر خودش رو نشون می‌ده.

برای ترکیب فیلتر، با فیلتر‌های دیگه و استفاده از امکانات پیشرفته این برنامه در فتوشاپ و لایتروم، می‌تونین آموزش کامل اون رو در سری آموزش‌های کار با برنامه Nik Color Efex از وب‌سایت دیج ایمیج ببینین.

مشاهده سایر قسمت‌ها

منبع: Digimage

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.